Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 14161 til 14180 af 23785
  • SSO; Krimi??

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg er igang med at skrive SSO om Svend Åge Madsen "Af sporet er du kommet" og skal i den forbindelse analysere et krimiplot. Hvordan gør man det??? Håber der er nogen der kan hjælpe
  • Under Aaget af henrik Dantoppidan "haster"

    Forumindlæg
    jeg skal analysere og fortolke en novelle af Henrik Pontoppidan, som hedder "Under Aaget" jeg synes, at det er en underligt tekst, ved ikke hvad jeg skal gøre!
  • SSO!!!?

    Forumindlæg
    Hej. Har fået til opgave at analysere og tolke romanen: "Programmeret til kærlighed" af Dorrit Willumsen. Så ville høre om der var nogen der kunne fortælle i hovedtræk det mest væsentligste. Hvad sker der i slutningen?
  • ideologikritisk analysemetode

    Forumindlæg
    jeg er i gang med at forberede min mundtlige dansk præsentation og til det skal jeg bruge en ideolgikritisk analyse model, så jeg ville bare høre om nogen havde en liggende?
  • Perspektivering "Dansk mundtlig"

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har for nylig valgt at bruge novellen "æggesnaps", af Tove Ditlevsen. Jeg har allerede analyseret den, men mangler en eller anden novelle/andet, til at kunne perspektivere den til. Er der nogle der har en ide?
  • Dansk-historie opgaven

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg sidder og er igang med en dansk-historie opgave, og bliver nu i tvivl om hvad man skal kalde afsnittene, for man skal vel ikke bare kalde dem : analyse, redegørelse, konklusion osv. eller hvad? Håber der er nogen der kan hjælpe, :)
  • plz hjælp det rigtig vigtigt dansk!!!

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til eksamen, hvor jeg skal analysere den grimme ælling, og jeg har virkelig brug for hjælp til det stykke man skal vælge fra teksten, som skal læses højt. kom med ideer folkens tusind tak på forhånd (ps det haster)
  • Klods Hans

    Forumindlæg
    Hej folkens... Jeg er ved at analysere eventyret "Klods Hans", men kan ikke rigtig finde nogle sproglige virkemidler. Er der nogle, som hurtigt kan hjælpe mig?
  • eventyr

    Forumindlæg
    når der står i min opgave jeg skal skrive et analyserende oplæg om eventyrgenren. er det så at jeg skal beskrive hvad eventyrgenre indebære og og specielle træk ved et eventyr.
  • DHO

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal i min opgave analysere kronikken "singler er og bliver tabere", men jeg ved ikke rigtig "hvordan" jeg skal gøre det. Altså hvilken metode skal jeg bruge?
  • Herman Bang

    Forumindlæg
    Hej Skal til at skrive en opgave om Herman Bang "Foran Alteret" Er der nogen der ligge inde med en god analyse af den? Med kompossion, fortællerteknik mm. Takker på forhånd
  • "brev" af Jens Sørensen

    Forumindlæg
    Hej.. Nogen der ligger inde med Jens Sørensens fortrukne skrivestil. Kan ikke finde noget på nettet. Hvis nogen ligger inde med en analyse af hans novelle "Brevet", ville jeg være glad for lidt hjælp..?
  • Saga analysemodel

    Forumindlæg
    Hej alle! Nogen som har en god analysemodel til sagaer? Jeg går ud fra, at man også kan trække det til dansk mundtlig eksamen, så det ville være super godt hvis nogle af jer havde noget man kan analysere ud fra? Tak på forhånd
  • GC-MS opløsningsmiddel

    Forumindlæg
    Det er lykkedes mig at glemme hvilket opløsningsmiddel jeg brugte til en GC-MS analyse. Er der nogen som kan nævne de mest almindelige opløsningsmidler(for opløsning af fast stof)?
  • SSO "Festen"

    Forumindlæg
    Har lige fået SSO i Dansk og har "Festen", som jeg skal analysere. Nogen som har nogle guldkorn til noget fra Festen? B.la. en forståelse af vores hovedperson, Christian. ?
  • hjælp novelle 7-1

    Forumindlæg
    hej jeg er i gang med at lave en analyse om peter seebergs novelle 7-1, og jeg er meget i tvivel om tema og motiv samt kompisitionen, kan i hjælpe mig?
  • Hjælp til Bavian

    Forumindlæg
    Nogle som er gode til at analysere og fortolke..??? Skal jeg i min SSO med 3 noveller fra Naja Marie Aidt's novelle samling, Bavian... Har lidt problemer med det... :S
  • Socialisternes march

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ville hører, om der var nogen, som tidligere har arbejdet med "Socialisternes March" ? Sidder selv og arbejder med den nu, men ville lige se om der var nogen som så helt anderledes på den. Evt. lavet en analyse og fortolking.. ? :-) Hilsen Tobias!
  • resume af teksten Batman vs the Bull af Adam Marek

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogen som evt kunne hjælpe, med et resume af teksten Batman vs the Bull af Adam Marek på engelsk? Ville være en stor hjælp, eller evt lidt analyse af den? Hilsen Simone T
  • Danas have

    Forumindlæg
    Hej drenge og piger. Ville høre om, jeg kunne få hjælp til kortfilmen 'Danas have' Måske en der har analyseret den? Hvad der helt bestemt bliver sagt i kortfilmen på god nutids dansk. Please