Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14181 til 14200 af 27496
  • Smeltepunkt og kogepunkt?

    Forumindlæg
    Hej, hvordan kan man ud fra molekylet se om et stof har højt smeltepunkt? ER der en sammenhæng mellem kogepunkt og smeltepunlt? Hvad er intermolekyler hydrogenbinding?
  • Kig tak (:

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (:
  • afstemning hjææælp

    Forumindlæg
    Man kan fremstille kunstig kryolit ud fra alminiumoxid ved følgende reaktionstrin: Al2O3 + HF ------> H3AlF6 + ´H2O H3AlF6 + Na2CO3 -----> Na3AlF6 + H2O+ CO2 d) afstem de to reaktionsskemaer e) hvad hedder de to stoffer der anvendes som reaktanter under fremsillingen og hvad er biproduktern...
  • Delta G/G-værdi for ethanol?

    Forumindlæg
    Jeg har prøvet at søge på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad ethanols G-værdi er? Jeg skal nemlig beregne delta-G for den proces hvor glukose omdannes til ethanol og kuldioxid (gæring).
  • Forsøg?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i fysik B - (STX) Kan I fortælle mig hvordan dette foregår? Jeg har hørt at man skal lave forsøg i grupper. Men vil det så være ligesom en gruppe eksamen?
  • atomsopbygning eksam

    Forumindlæg
    hej alle atomer er opbygget af tre slags elementerpartikler protoner, neutroner, og elektroner Atomer er opbygget af negativt ladede elektroner, der bevæger sig omkring en meget lille, positivt ladet kerne bestående af protoner og neutroner. Hvilket grundstof der er tale om, afgøres af antalle...
  • Metode i fysik

    Forumindlæg
    Hej. I AT har jeg sammenlignet forskellige vedvarende energiformer, ved at se på hvor stort et energiudbytte de vil kunne give i DK. Herefter har jeg så konkluderet hvilken energiform, der vil være bedst. Hvad kalder man den metode hvor man sammenligner, og derefter konkluderer? Mvh Fabian
  • Funktionelle grupper

    Forumindlæg
    Heej alle Jeg sidder og læser til kemieksamen. vi har fået nogle overskrifter, som jeg er ved at lave dispositioner til. En af overskrifterne lyder: "funktionelle grupper i den organiske kemi". Nu er det så jeg sidder og overvejer hvor mange funktionelle grupper jeg skal skrive om. Ind...
  • Forskel på Carbonhydrid og carboxylsyre?

    Forumindlæg
    Ja, overskriften siger det hele. Hvad er forskellen?
  • FEDT - umættede og mættede

    Forumindlæg
    Skal snart til eksamen og mangler lige nolge få ting!! Er der nogen der vil være fantastisk sød at skrive, hvad jeg fx. kan sige eller burde snakke om, i forhold til umættede og mættede fedtsyrer til eksamen(fsa)!? Nok fedt i det hele taget..... Håber at der er nogen der vil hjælpe mig!!!!!!
  • Organiske reaktionstyper

    Forumindlæg
    Hej ! I forbindelse med organiske reaktionstyper , hvor mange vil I så mene , at der er ? Nogle steder er jeg stødt på 8 eller 9 andre steder 5 ?
  • Oxidation af en sekundær alkohol?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Når en sekundær alkohol (ex: 2-propanol) oxideres afgiver den to H-atomer og bliver til en keton (ex: propanon). Men hvor bliver de to H-atomer af? De kan da ikk bare forsvinde? Og så li et sidste spørgsmål, hvordan oxidere man en sekundær alkohol? Hvad skal man tilsætte 2-propan...
  • Gammel nisse søger hjælp :) til CO2 målinger i akvarievand

    Forumindlæg
    Hej der. Jeg er gang med en forsøgsrække omkring græsningsrater og har selv dyrket alger i akvarier. CO" skal måles i vandet og det er vist noget med Ph og alkalitetstitrering ? Er spejlblank lige nu mvh Ayoe
  • Tautomeri - uracil

    Forumindlæg
    Uracil findes i to tautomere former: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b9/Uracil_tautomers.png Hvilken en er mest stabil og hvorfor?
  • en god fysik formelsamling??

    Forumindlæg
    hejsa jeg mangler en god printbar formel samling evt. med nogle gode omskrivnigs eks i.... og med omskrivning mener jeg at: n/m=joule og lign... så hvis der er nogen der har et link til sådan en ville det virkelig være en hjælp.. tak tak :0)
  • Identifikation af neutrale/Påvisning af neutrale Hjælp:)

    Forumindlæg
    Hej :) Har på plads hvorden man identifikasere syre og base (finder ud af hvilken syre/base det er) Men mit problem er så hvordan man finder ud af om det er postevand, deminiraliseret vand eller saltvand nogle der kan svare?:)
  • Ionform hovedgruppe 7

    Forumindlæg
    Hej! Hvor mange elektroner afgiver grundstofferne i hovedgruppe 7, når de går på ionform? :)
  • Nomenklatur ??

    Forumindlæg
    Hej . nogen der ved hvad nomenklatur betyder ?
  • HJÆLP, TIL FYSIK ?!

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg skal nu op i 9.klasse og jeg ved ikke hvad jeg skal kunne i fysik. :S Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skulle kunne, eller hvad i kom op i, i fysik ?
  • Spørgsmål angående Fysik FSA

    Forumindlæg
    Må man lave forsøg, man ikke har lavet/gennemgået i klassen igennem året til 9. klasses afgangsprøve i fysik?