Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 14181 til 14200 af 23684
  • Negativ afkastningsgrad

    Forumindlæg
    Vi er igang med en regnskabsanalyse og har gennemgående en negativ afkastningsgrad. Hvordan analysere man på det? Nettoresultat er positivt pga financielle poster. Hvis der er tale om en interesseorganisation, kan man vel godt ønske en AG på 0?
  • T.kr Betydning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og er i gang med at lave en analyse af et årsregnskab i virksomhedsøkonomi. Men er lidt i tvivl om hvad T.kr betyder. Altså der står nøgletal i t.kr. men er det kr i tusinde eller kr. i millioner?
  • Dansk Rap

    Forumindlæg
    Er der nogen derude der har analyseret og fortolket en dansk raptekst? Ville være dybt taknemmelig hvis jeg kunne få lov til at kigge på den og få nogen gode ideer?
  • Ond i sulet

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg undre mig over hvorfor en analyse af "Ond i sulet" er blevet slette? For jeg var godt i gang med, at læse den igennem. Jeg har en opgave der skal afleveres snart:)
  • Hovedet Jesper Wung-Sung

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og laver en analyse og hovedet af jesper wung sung. Jeg bare ikke finde ud af hvilken fortæller type der fortæller novellen er det den personbundende, altivende eller objektive fortæller? Nillerdreng
  • Hjælp til "Abduction" - Shelagh Delaney

    Forumindlæg
    Hej Det er blevet mig pålagt, at lave en analyse og fortolkning af "abduction" by shelagh delaney. Nogen der har arbejdet med denne tekst før som evt. kunne hjælpe? Mvh Frej
  • TO TING MAN ALDRIG KAN VIDE NOVELLE

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der har analyseret novellen "to ting man aldrig kan vide" af dorthe de neergard?? Ville være en stor hjælp. - og hvis der nogen der eventuelt har læst den, er der nogen gode perspektivering muligheder man kan perspektivere til?
  • molare masse

    Forumindlæg
    hejsa, er der nogen der kan hjælpe mig med opgaven: ved analyse af et fedtstof har man fundet følgende kendetal: forsæbningstal: 189 iodtal: 28,5 Hvordan beregnes den molare masse for fedtstoffet.? på forhånd tak
  • Oversættelse af dansk sætning

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er i gang med en engelsk aflevering,som er en analyse af en novelle, og jeg kan ikke komme i tanke om, hvordan man oversætter denne sætning til engelsk: Han var helt sin egen Er der nogen af jer der ved det? På forhånd tak :)
  • teenager in love

    Forumindlæg
    jeg sidder fast i mit emne i dansk som er lyrik, jeg har valgt at analysere "teenager in love" nogen der har gode råd?
  • Haster! FRELS DE RASKE - SKYD EN SYG

    Forumindlæg
    er der nogen der har læst denne novelle "Frels de raske - skyd en syg"? måske sidder med nogen notater, for jeg skal analyser den og har brug for lidt inspirration, da jeg ikke kender forfatteren. På forhånd tak!
  • Historiebegreber

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen som kan nogle begreber fra Historie omkring analyse og vurdering af kilder? evt. også lidt metode, det skal bruges i min vurdering af et skønlitterært værk set som historisk kilde.
  • Historiebegreber

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen som kan nogle begreber fra Historie omkring analyse og vurdering af kilder? evt. også lidt metode, det skal bruges i min vurdering af et skønlitterært værk set som historisk kilde.
  • Besjælling

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg er i gang med at lave en analyse af et digt, og skal bl.a. ind på besjælling. Mit spørgsmål er: Hvad er meningen med at bruge besjælling i en tekst? Tak for hjælpen på forhånd :)
  • 2g.opgave, hjælp!

    Forumindlæg
    hej. Jeg skriver om naja marie aidt i min 2.g opgave. Nu skal jeg skrive en problemformulering? men man kan jo ikke bare skrive at man vil analysere den og den novelle? Hvad kan man gøre? der skal vel mere på?
  • dansk mundtlig

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har valgt at analysere ''søndag'' af Camilla Christensen. Hvad for nogen ting kan jeg komme ind på? er der vigtige begreber osv
  • Sange der handler om kroppen?

    Forumindlæg
    Skal til min afgansprøve i mundtligt dansk analysere en form for lyrik der handler om kroppen, og tænkte på, om der var nogen der kendte en dansk sang hvor kroppen er et tydligt tema?
  • Nogle der har læst "Et ukompliceret liv med en mand" af Helle Helle

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til at skrive SRP - 3.g opgave og ville høre om der var nogle som havde læst og evt. lavet en analyse af "Et ukompliceret liv med en mand" MVH Helene
  • Litterær artikel af Eveline

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal skrive en litterær artikel af Eveline til i morgen og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal komme ind på i analyse og fortolkning. Nogen der kan hjælpe? Svar gerne hurtigst muligt, tak! :)
  • BARNDOMMENS GADE HJÆLPPP

    Forumindlæg
    HJÆLP. Jeg er igang med en analyse om tove dittlevsens barndommens gade og har brug for lidt hjælp. Har brug for at nogen fortæller eller redegøre lidt for perioden bogen tager sted i. PLSSS