Søgning på: historie eksamen. Resultater: 14201 til 14220 af 46276
-
Kildekritik
ForumindlægKan man i sin litteraturliste lave et lille afsnit med kildekritik? Det skal lige siges at jeg skriver i fagene afsætning og virksomhedsøkonomi! -
Interferenser Johannes V. J.
ForumindlægHey.. Er der nogen der har læst "Interferenser" af Johannes V. Jensen? Vh Lykke -
Jehova
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Jehovas vidner. Så jeg ville lige hører nogle meninger om dem. Der er lige kommet en ny film som hedder To verdener. Den skildrer et opbrud http://www.youtube.com/watch?v=tsOR9rqCVwM Er denne hmm "sekt" virkelig så slem som alle går rundt og tror den er? -
Foran alteret
Forumindlæghvordan kan man se, at novellen Foran alteret af Hermang Bang er impressionistisk? Har du andet godt om novellen, kom endelig med det:) -
samtidshistorie
ForumindlægHejsa. Er der en/flere som kan fortælle mig hovedpunkterne i faget samtidshistorie?. Ikke et link med punkter om hvad i/du havde om i faget? -
Funktion
ForumindlægJeg skal aflevere en matematik aflevering i morgen aften og er desværre stødt på nogle udfordringer. Et af de spørgsmål jeg har svært ved er; Antallet af kaniner som lever på en bestemt øde ø er givet ved funktionen ??(??) = 1002 + 100 0,9−2??, ?? ≥ 0, hvor ??(??) er antallet af kaniner ... -
Ring. H.
ForumindlægLord Of The Rings trilogien blev vist for ca. et år siden i Imperial p.. Ringenes Herre. Kampen mellem Mørket og Lyset. Det Gode og det Onde. Da jeg så den første gang havde jeg en sjov fornemmelse af at alle de onde så mærkeligt bekendte ud. Sarumans uruk-hai'er kunne med deres lange dreads ... -
Afrika - Sygdomme?
ForumindlægHej Alle.. Jeg har brug for en slags teori som forklarer hvorfor et land, egentlig et hvilket som helst land, er "tilbage stående". Et eksempel er f.eks. at der ifølge en teori forklares at f.eks. kontinentet Afrika er meget tilbagestående pga. tropiske sygdomme og infektionssygdomme so... -
Oversættelse af tysk
ForumindlægKan nogle forklare mig hvad der står her? Damals dachte ich noch, was für eine groteske Situation, den staatlichen Institutionen Deutschland ständig nachzuweisen, dass ich Deutscher bin, und in diesem Fall stellvertretend für die grauenvolle deutsche Geschichte einen Freundschaftsdrink einzunehmen -
Problemformuleringer om Krakatau, HASTER
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at skrive synopsis omkring AT-emnet Krakatau. Krakatau gik den 26. august 1883 i et voldsomt udbrud, der kulminerede den følgende dag. Store dele af øen blev sprængt væk, og en 30 meter høj bølge brød ind over de omkringliggende øer, hvor 36.380 mennesker omkom.... -
Fisherman's friend analyse
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til Tysk. Jeg har læst teksten " Fisherman's Friend" og er nået til disse spørgsmål i teksten. Kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal skrive til de følgende temaer fra teksten. Ana... -
Fra dansk ril spansk
ForumindlægHej!! Hvordan vil I oversætte " forskellen mellem mænd og kvinder er fra ældre tid" Har problem med at slå "fra ældre tid" op! :O Håber på hjælp.. På forhånd tak -
Flyv fugl! Flyv
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere digtet "Flyv fugl! flyv" og kan ikke helt finde ud af hvilken fortællerstil vi har at gøre med. Er det et lyrisk- eller episk digt? Desuden forstår jeg ikke helt vers 5 "alt sol ligger bag de dæmrende skove" -
Vikinger
Forumindlægvil gerne danne mig et bedre billede af hvad vikingetiden, hvad det er og hvad der skete i den periode. Er der nogle der kender en eller flere dokumentarer om det? ved godt at der er mange på youtube osv men ved ikke helt hvor troværdige de er. -
er gået i stå
ForumindlægHej alle søde menesker!!! Jeg er desvæære gået i stå med en dansk stil. Nogle der gidder give mig ideér til hvad jejg kan skrive mer? krav 2-3 sider På forhånd tak:) -
Perspektivering af Snemanden og Grantræet (H.C. Andersen)
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at skrive perspektivering af Snemanden og Grantræet? :) -
Kina
ForumindlægEr Kian et land der har masser af ørken eller masser af grønne områder? -
Perspektivering
ForumindlægHalløj, jeg skal analysere Jødepigen af HC Andersen, men mangler lidt noget at perspektivere til? Nogen der kan hjælpe?:) -
Dansk synopse hjælp!
ForumindlægHejsa. :-) Skal aflevere synopsen, imorgen har meget brug for hjælp?? Er der nogen af jer der ved om, ens selvvalgte læsestykke skal med i synopses? Angående perspektivering, skal man perspektivere til ens pensum, er det er krav? Håber i kan hjælpe. /Rasmus :-) -
SRP OM PEST
ForumindlægHej Er der nogle der har skrevet en SRP om pest før.
