Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 14241 til 14260 af 46442
-
AT- metode
ForumindlægHej alle. Skriver AT i dansk og historie. Er der en der gider at rette min metode eller vurdere om den er god? -
Terrorisme - SRP
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive om Terror i fagene Historie og samfundsfag i SRP. Jeg skal finde ud af hvordan disse to fag kan biddrage til mit projekt. I samfundsfag vil jeg gerne diskutere om bekæmpelsen af terror. Her vil jeg inddrage international politik og teorier (realisme og idealisme).... -
AT 2012 - katastrofen Samfundsfag/religion om 9/11
ForumindlægHej! Jeg skal som mange andre vælge emne til årets AT-eksamen inden for det overordnede emne, "Katastrofen - årsager og konsekvenser". Opgaven lyder: Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en syn... -
cyklisk tidsforløb
ForumindlægHej!Jeg sidder med en tekst, hvor der er et cyklisk tidsforløb. Der er en fortælling,og denne gentages kort til sidst. Det lader altså til at hovedpersonen oplever sit liv igen og igen (eller bare en bestemt del af det - hans død). Er der nogen der kan sige mig, hvad formålet kan være med at lade... -
AT- Det arabiske forår
ForumindlægHej! Jeg vil skrive AT om Det Arabiske Forår. Vores overordnede emne er "Kampen for det gode liv". Men ved ikke helt hvilke fag jeg skal skrive i? Står mellem samfundsfag/dansk og historie/religion. Hvilken kombination synes i er bedst, med henhold til fagenes metode, og at man skal k... -
Psykologi
Forumindlæghejer der nogle de ligge inde med nogle noter til en case? så jeg måsk kunne være så heldig at trække en af dem til eksamen, jeg er nemlig ret skod til psykologi og det ville derfor være en kæmpe hjælp! -
Skal op i samfundsfag B, men lider af eksamensangst!!
ForumindlægHej alle. I dag fik vi af vide hvad vi skulle op i, og jeg var jo så super heldig at trække samfundsfag mundlig. Eksamen er en 24 timers eksamen, dvs. at jeg trækker mit emne den ene dag, og skal så hjem og lave en synopsis, som jeg skal snakke ud fra den anden dag. Så det gode ved denne eksa... -
rapport
ForumindlægJeg har virkelig brug for en rapport, der omhandler sukkerindhold, da jeg skal eksamen i kemi, da jeg har mistet min. Jeg vil være meget taknemlig, hvis nogen jer skulle have rapporten.. Mange tak på forhånd -
Klaveret - af Louis Jensen
ForumindlægJa, skal op i den til dansk eksamen 9. klasse. Vi må hente alt den hjælp vi har lyst til udefra. Er der nogen af jer der har arbejdet med den? Og hvad kan i så sige om den? Hvad er meningen med det klaver, og hvad symboliserer klaveret? Tak :) -
Uni: formkrav til juridiske opgaver
ForumindlægHvad skal der egentlig stå på siderne (ikke forside)? Navn, CPR-nr., eksamens nr., dato? EDIT: var måske ikke så specifik i min konkretisering. Kort sagt, hvad skal der stå i sidehovedet? -
Hvordan Analyserer man en erindring?
Forumindlæghejsa ;) jeg skal op til dansk mundtlig eksamen imorgen og har brug for en god erindrings analyse model. jeg har kigget rundt omkring på nettet men har ikke fundet noget brugbart -
Dansk skriftlig, hjælpe programmer?
ForumindlægHej. Skal snart til dansk skriftlig eksamen, så søger gode hjælpemidler, har selvfølgelig word med stavekontrol, men hvad kan man ikke få nogle bedre rette programmer end det:) Mvh Steffen. -
hadefag?
ForumindlægJaah hvad er dit hadefag?Mit er tysk, og dernæst dansk. Fatter ikke noget af de fag. -
Prøve på 1. år
ForumindlægHej allesammen, jeg går i 1.g på gymnasiet, og har nogle spørgsmål vedrørende eksamen. Min studieretning er således at jeg har matematik på C og fysik på C. Jeg har fået mig fortalt at alle de fag man har på C SKAL afsluttes det første år, er det korrekt? Ellers har jeg hørt noget med at der er 9... -
HEJ!!!
ForumindlægKÆRE ALLE SAMMEN JEG HAR BRUG FOR JERES HJÆLP. JEG ER IKKE EN KLOG STUDENT OG MIT SNIT ER KOMMET NED PÅ 1,7 :( JEG ER VIRKELIG SKUFFET OG KED AF DET, DA JEG IKKE VED HVA JEG SKAL GØRE!!! MIN SIDSTE EKSAMEN ER NU PÅ TIRSDAG OG DET ENGELSK, JEG SKAL HAVE 7 FOR AT MIT SNIT LIGGER PÅ 2. MEN ER IKKE S... -
Matematik A mundtlig?
ForumindlægSkal man vise eksempler til eksamen? eller skal man bare nøjes med at bevise? -
Gennemsnitsberegner der er brugbar 2016 for HF enkeltfag
ForumindlægHej Jeg prøver at hitte mit gennemsnit ud. Der er et par ting jeg lige ville høre om nogle af jer vidste noget om. Dur denne udregner stadig http://www.softit.dk/snit.asp?page=hfenkel ? Gælder den der gange op regl for HF enkeltfag, ligegyldig hvor længe man har været om at tage sin uddannelse? ... -
Faglige ting....!
ForumindlægEr startet i 9. og vil gerne være foreberedt på hvad for nogle emner man ligesom tager op i 9. altså hvilke ting vi SKAL have lært i 9. klasse. Så jeg tænker i dansk fx, ved jeg man fx skal op i Dan Turell. Men afhænger det af skole til skole hvad man skal op i? for alle 9. klasser (tror jeg) kom... -
Års/eksamenskarakter
ForumindlægHej, Jeg skal op i samfundsfag her i juni måned. Jeg har selvfølgelig fået en årskarakter. Mit spørgsmål er om årskarakteren bliver slettet og eksamenskarakteren bliver sat ind istedet? Det siger vores samfundsfag lærer nemlig, (vores matematik lærer har sagt det samme) men ifølge denne side står... -
hvem vil se på min problemformulering ?
ForumindlægHej alle Da jeg er igang med min At opgave, i fagene Religion og historie, er mit overemne Pilgrimsfærd til Mekka. jeg har forsøgt at lave et udkast til en problemformulering, men er ikke helt sikker på hvor god den er ,og om kombinationen af fagene er klart. Er der en som gider at se den igennem...
