Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14301 til 14320 af 20689
-
Kapitalisme! - og hippiekulturen
ForumindlægHej Vi sidder med en projektopgave om hippiekulturen, og er gået lidt i stå ved hippiernes politiske holdning. Vi er med på at de var venstreorienterede, og store modstandere af kapitalismen. Vores spørgsmål er så bare: Hvad er kapitalismen? Er det noget kommunistisk, højreorienteret, venstre... -
hjælp med ideer til billedkunstprojekt
ForumindlægEn veninde og jeg skal til at lave vores forårsprojekt på mit gymnasium med overemnet begyndelse.. Problemet er at vi mangler en idé til vores projekt. Vi har besluttet at vi vil arbejde med billeder som vi selv har taget og så lave billedmanipulation i Photoshop.. Vi har leget med ideen om at la... -
HJÆLP! PROJEKTOPGAVE I MORGEN!
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp! Har projekt opgave i emnet "Det' Dansk", har emnet Dansk Ungdom.. Skal skrive noget om uddanelse, forskellen fra dengang til idag... har haft skrevet det hele, men selvfølgelig er mit dokument VÆK! skal fremlægge i morgen, og er i tidsnød... kan ikke få ... -
1. ordens prædikatlogik
ForumindlægJeg er i gang med at skrive et projekt om n^2-1 puslespillet. I den forbindelse skal vi inddrage 1. ordens prædikatlogik, hvilket jeg har et ganske kort spørgsmål til.Hvis p er et udsagn, så siges p at være et lukket udsagn, ikke sandt?Hvorimod p(x) er et åbent udsagn?Hvis vi har p(x) => q(x),... -
Umuligt eller muligt?
ForumindlægHejsa..Jeg er i øjeblikket gang med et projekt som går ud på, at jeg skal lave et produkt som gør at strømmen på mit værelse bliver stærkt reduceret. Jeg har derfor tænkt mig, at indkøbe en bevægelsessensor som skal registrere når der ingen trafik er på stedet og derved sender et signal som går n... -
Før-Nu udviklings proces
ForumindlægVi skal arbejde med sådan noget projekt om før - nu " proces" Vi gennemgik noget i klassen men jeg synes det er for kedeligt at skrive om (mobilens udvikling - bilernes udvikling - barndom- økonomi ) Er der nogle der har bedre forslag til hvad man kunne skrive om som kunne være s... -
Inspiration til opgavebesvarelse
ForumindlægJeg har i forbindelse med et projekt fået en opgave hvor jeg skal "belyse og analysere teorien for tiltrækningskraften for legemer i rummet" Jeg har indtil videre skrevet lidt om hvad Gravitation er, men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal fortsætte. Jeg kunne selvølgelig vælge t... -
Metode i naturvidenskab
ForumindlægHej jeg har i et at-projekt arbejdet med kemi og historie. i kemi har jeg ikke lavet forsøg kun brugt noget redegørende teori . jeg har i min synopsis skrevet at jeg ikke direkte har brugt naturvidenskab men på en måde alligevel har fordi jeg har baseret min teori på eksperimenter og lignende de... -
Projektuge - foreslag til emne :)
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er kommet til at tænke meget over projekt forløbet og sådan, jeg ved godt jeg er lidt tidligt ude da det først bliver en gang efter jul, men lider af præsentationsangst og vil gerne være i rigtig god tid med alle mine ting... Er der nogen som har nogle foreslag til et emn... -
Dansk stil August 2004
ForumindlægHej!Er der nogen af jer som har skrevet denne her stil som eventuelt vil sende den til min email eller bare lægge den her i tråden. Jeg skal nemlig bruge noget inspiration så jeg kan komme igang med at skrive den. Emnerne i stilen er:1)(formulere selv en overskrift) Der står følgende: "Med u... -
HASTER
ForumindlægHej mit selvvalgt matematik projekt: Jeg laver rejsen til egypten. Den pyramide jeg laver om. Pyramidens mål Siderne i pyramiden er hver 229 m lange. Pyramiden er 146 meter høj, men er sunket, eller rippet for sten, ca. 10 meter. Derfor vil jeg her regne med at den er 146 meter høj. Hvordan ska... -
Projektuge - hjælp til emne?
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er kommet til at tænke meget over projekt forløbet og sådan, jeg ved godt jeg er lidt tidligt ude da det først bliver en gang efter jul, men lider af præsentationsangst og vil gerne være i rigtig god tid med alle mine ting... Er der nogen som har nogle foreslag til et em... -
god AT disposition?
ForumindlægEr der en som gider se, give respons på denne fremlæggelse af AT-projekt? Det ville altså være super dejligt :D Disposition for AT-fremlæggelse Synopsis: Fremlægger kort synopsis og konklusion Fokus: Internationale reaktioner. Deltage, blande sig. Uddybninger - Stormagternes position under Den ... -
HJÆLP
ForumindlægMit selvvalgt matematik projekt: er der en Kan se om det er en god opgave? eller om hvor meget der mangler at lave på ? REJSEN TIL EGYPTEN Priser på rejsen til Egypten: (Procentsammenligninger) Vurderinger i forhold til grupperabat og tidspunkter mv: Penge på rejsen: Valuta: opstil funktionsfors... -
Kemisk Reaktion
ForumindlægJeg skal udlede noget CO2, ud fra opvarmning af Bagepulver - (NaHCO3) Forsøget foregik således:Et reagensglas med bagepulver satte vi på et stativ, så det hang på en måde at bunsenbrænderen kunne varme nedefra - I reagensglasset havde i en prop, med ét hul i. Hvorfor der fik en slange ned til en ... -
al-Qaeda
ForumindlægVi har et projekt i skolen om terror, og vi har valgt al-Qaeda som vores overordnede emne. Indtil videre har vi tænkt os at skrive om: al-Qaeda's historie, al-Qaeda's opbygning, hvordan opererer al-Qaeda, hvilken betydning har al-Qaeda haft på den muslimske/vestlige verden og hvilke aktio... -
Kræfter
ForumindlægVi er en gruppe drenge der er igang med en projekt om opbevaring af motorcykler hvor vi også skal lave nogle beregninger med kræfter og vi er nået til at vi laver en kasse hvor vi opbevarer motorcyklen i hvor der kan være en truck kan løfte den op i en reol. på tegningen jeg har vedhæftet kan ma... -
Tjernobyl katastrofen
ForumindlægHej alle Går i 3.g og er i gang med AT-projektet, som i år lyder på Katastofer. Jeg har valgt Tjernobyl, men mangler nogle udsendelser fra (helst) Dr1. Jeg søger primært efter udsendelser, som blev vist forholdsvis kort tid efter at ulykken fandt sted. Disse skal analyseres med den humani... -
Inspiration til emnevalg AT8 (rejser etc.)
ForumindlægHej, er igang med AT8 projektet om rejser, "opdagelser, forandring og ny viden" ligesom alle andre, men har stadig ikke fundet noget emne, og det begynder at presse på. Har gjort mig tanker om noget med identitetens udvikling i forbindelse med en rejse men kan ikke finde noget relevant ... -
Indledning og Forord??
ForumindlægJa, jeg er i gang med at skrive rapport til CO2 projektet som vi jo snart skal være færdige med. Jeg har dog lidt problemer med forord og indledning fordi vores teknologi lærer siger at vi skal takke dem der har hjulpet os i indledningen, men de rapporter jeg har set herinde er det i forord at fo...
