Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14321 til 14340 af 48880
-
Kulturradikalisme
ForumindlægDer er vel ikke nogen, som kan fortælle mig, hvad kulturradikalisme er?Tænker på det i denne sammenhæng (i forbindelse med en danskopgave omhandlende litteraturen i 1960erne og ungdomsoprørets indflydelse på den):"I de første år af 60'er-tiåret havde kulturradikalisterne, en løs grupperi... -
hjælp til lav- og højkonjunktur
ForumindlægHeej , jeg er igang med at skrive en opgave, men jeg kan ikke huske hvad høj- og lavkonjunktur præcis betyder og hvad årsagen er til dette. Håber nogle derude kan hjælpe mig da svaret haster - på forhånd tak :) -
Gentagelser - hvorfor? (Retorik)
ForumindlægHej derude! Blev i tvivl om hvorfor man bruger gentagelser i en politisk tale? Hvad appellerer det til? På forhånd tak -
Hvad er staternes opgave i USA?
ForumindlægHvad gør staterne i USA? Altså hvad er deres opgave og hvorfor er de der? -
Demokrati den mest ringe styreform
ForumindlægHvem er det der udtaler det, hvilken teoretiker? Er det ikk Weber? -
Midler til Finanskrisen
Forumindlæg<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12.0pt;mso-pagination:none;mso-layout-grid-align: none;text-autospace:none"><span lang="EN-US" style="font-family:Arial;mso-bidi-font-family: Arial;mso-ansi-language:EN-US">Hej.. </o:p> <p clas... -
Imod EU-kommissionen?!
ForumindlægJeg sidder lidt fast i min samf. opg. og vil gerne have hjælp, hvis der er nogen der vil...Er der ikke nogen der kunne give mig nogen eksempler på forslag omkring "Imod EU-kommissionen" -
religionsspørgsmål
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kunne hjælpe med en kort forklaring på hvad et kalifat er, da jeg ikke er hundred procent sikker.på forhånd tak. -
Jeg er helt tabt
ForumindlægHej alle... Jeg har valgt at skrive i fagene Historie A og Bioogi B til AT- eksamen...Som emne vil jeg gerne have noget om Darwin og hans evolutionsteori..Problemet er at jeg ikke helt hvad jeg kan skrive som problemformulering..Har i nogle ideer? Jeg har forsøget at lave 2 forskellige, men mine ... -
Historieopgave - emne
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgave og mangler et godt emne.Har tænkt på - Den amerikanske borgerkrig- Slaveri -
Det offentlige forum?
ForumindlægDet offentlige forum betegnes mere som de sociale medier, nettet generelt osv ikke? -
Engelsk eksamen
ForumindlægJeg skal til at lave mi n disposition til engelsk mindtlig. Jeg har valgt homelessness og under det har jeg valgt young people. Så jeg skal altså fortælle om unge hjemløse. Men jeg er lidt på bar bund, med hensyn til, hvad jeg skal fortælle. Nogle gode ideer til "emne overskrifter", hvi... -
Buddhisme
ForumindlægHejsa..er der nogen der kan fortælle mig helt konkret, hvad forskellen mellem 'regulær' buddhisme og tibetansk buddhisme er? -
Forklaring af et ord
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad ordet "løndom" betyder, hvad det kommer af/fra ( latin måske ), og en sætning det kan brugen i? -
Ideologi bag klemmens løsning
Forumindlægjeg har indtil videre skrevet, at løsningen på omkostningens klemmen (folkepension) kunne løses ved enten at afskaffe folkepension, eller gøre den reguleret. men jeg kan ikke regne ud af, hvad for en ideologi, der ligger bag denne klemmes løsning? kan I hjælpe mig? og gerne skrive "hvo... -
Singularitet
ForumindlægHvad definerer en singularitet?Mener man at en sådan tilstand findes? -
velstand i danmark?
ForumindlægKan man sige at der er velstand i dk og hvis jah, hva er beviserne på det?\nOg i forhold til andre lande? -
Hvad er Islam, Haster!
ForumindlægUndskyld overskriften.\nMen har virkelig brug for hjælp, skal aflevere min rapport her klokken 12, og har ikke fået den rettet, nogle har der ha lyst?\n\nHvad er islam?:\n\nIslam er en muslimsk tro dvs. dem der tror på ALLAH. ALLAH den Barmhjertige er den muslimerne har troet på i langt flere år.... -
Historieopgaven - hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHeeeeeeej! \n\nNu er det så blevet min klasses tur til at skrive historieopgave. \n\nMen mit spørgsmål lyder som følgende:\n\nHvilket emne vil være mest interessant? - \n\n- Boerkrigen (1899 - 1902)\n- Opiumskrigene 1840 - 1842 (Kina)\n- Japans åbning og Shogunstyrets fald 1853 - 1868\n- Danmark ... -
kan nogen hjælpe mig med et spærgsmål om gæld?
ForumindlægHej jeg skal svare på et spærgsmål om gæld.hvad er gæld og hvordan påvirker det landet/ene
