Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 14321 til 14340 af 23877
-
Fantasy analysemodel
ForumindlægHej alle, Jeg skal analyserer et uddrag af en fantasyroman, men mangler lidt en model at gå udfra.. Har i måske nogle punkter der er gode at gå igennem, eller en model? På forhånd tak, Hilsen Julie :) -
HJÆLP
ForumindlægHalløj! Er der én, der kan hjælpe mig med vedhæftet opgave? Jeg skal beregne morfinindholdet i de analyserede birkes, udtryk i ug/g birkes, og har ingen ide om hvordan man gør. Tak på forhånd :) -
Forskellen på et Teknologi A og B projekt?
ForumindlægHvad er forskellen på et teknologi A og et teknologi B projekt? Her snakker jeg mest om opbygningen og indholdet. Er det helt det samme, bare med mere og dybbere indhold eller hvad? Eller hvilke andre analyser er der i et teknologi A projekt? -
Skriftlig årsprøve?
ForumindlægJeg skal snart op i skritlig årsprøve i gymnasiet. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan den kommer til at foregå. Får man et emnepapir udleveret, ligesom man gjorde i folkeskolen, eller eventuelt en novelle som skal analyseres? -
Sprog og fortællestil i Pinden
ForumindlægHej Jeg skal lave en analyse af sproget og fortællestilen af Jens Blendstrups novelle Pinden fra 2000... Nogen der har nogle ider til hvad jeg kan skrive? Tak på forhånd :))) -
Noter til Menon
ForumindlægHej, jeg skal op i filosofi her d.7. og kan ikke lige gennemskue hvordan jeg analyserer Menon... Har I nogle som helst noter så ville jeg bliver kæmpe glad hvis I gad skrive til [email protected], eller lægge et link her, naturligvis.. -
SYNSVINKEL! HASTER
ForumindlægHej jeg er igang med min dansk eksamen i min analyse skal jeg skrive synsvinklen på mit maleri som er "ophelia" -John Millais. Hvordan finder man synsvinklen på et kunstmaleri?? -
novellen vi har allerede aftalt en pris
ForumindlægHej. Er der en derude som har læst novellen "Vi har allerede aftalt en pris". Jeg blev bedt om at analysere og fortolke den... Jeg synes den er svær... Kan nogen hjælpe mig lidt? -
Akepot af brødrene grimm
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at lave eventyr analyse, men bliver i i tvivl om Askepot af Brødrene Grimm er et folkeeventyr eller kunsteventyr? Håber der er en der kan hjælpe, er lidt presset :D -
Dansk Eksamen
ForumindlægHej Kunne i ikke lige skrive kort om disse punkter, da jeg skal op til Skriftlig eksamen i morgen. Forskellig stilgenre analyse og fortolkning Essay redegørelse Diskussion Hilsen Mike -
Pengestrømsopgørelse - VØ
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave hvor der står at jeg skal analysere Gyldendals pengestrømsopgørelse men jeg kan ikke huske hvordan man gør det eller hvad man skal have med er der nogen der kan hjælpe mig med det? tak på forhånd -
SRP
ForumindlægJeg skal skrive SRP i historie A og engelsk A om den amerikanske drøm. Jeg skal finde noget at analysere i begge fag, er der nogen som har ideer? -
ARGH - athen og melos
ForumindlægEr der nogle, som har læst Thukydids "Athen og Melos"? Jeg har ikke problemer med at analysere, men nærmere hvilken type tekst det er mm.? Noter er meget velkomne :) !! -
tryksvage og trykstærke
ForumindlægNår man taler om digte, kan man f.eks analysere digtets rutme/metrik/versmpl.. Her tale rman om trykstærke og tryksvage stavelser.. Jeg forstår det ikke.. Hvad afgør om en stavelse er t.stærk eller t.svag? -
Skibsdrengens fortælling
ForumindlægHej! Er der nogen som ligger inde med teksten til "Skibsdrengens fortælling", eller kender et link til den? Ikke noget med fortolkning og analyse, det kan jeg ikke bruge - bare selve teksten. TAK! VH -
Emergency!!
ForumindlægJeg har problemer med teksten "America and Americans". Er der nogle, som evt kunne give en hånd til analyse af den, eller fortælle mig om et godt link til teksten? KH sof20 -
Billed af Athene?
ForumindlægHar fået til opgave at analysere athene som er på en vase (fig 82), den er i en bog som hedder oldtidens grækenland, jeg tror det er pile hun har på ryggen? -
rette sætning.
ForumindlægHvordan siger man det her på tysk? Der er to versioner af eventyret. Et med Brødrene Grimm og et af Otto F. Gmelin. Jeg vil først komme med et kort resume af de to tekster og derefter vil jeg ind og analysere og sammenligne dem. -
Menneskesønnen!!
ForumindlægHej:D Jeg er lige ved at analysere fra s 118-122 Jeg forstår ikke helt s 120.? Hvad har en gravid kvinde, med døden at gør?.. Vil meget gerne have en forklaring C: Tak:P -
Poetic Justice
ForumindlægHej, Jeg vil bare høre om, om der ikke var nogle, som engang i engelsk har lavet en analyse af "Poetic Justice", der er skrevet af Diana Appleyard. Har nemlig desperat brug for hjælp. På forhånd tak.
