Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14401 til 14420 af 20689
-
Hvad er spændingsfald
ForumindlægHej :-) Jeg skal aflevere mit afsluttende NV-projekt på fredag og i den forbindelse har jeg lige et spørgsmål jeg håber i vil svare på. Jeg skal regne nyttevirkningen ud for en turbine og under 2. punkt står der: Tilslut nu en dekaderesistor og et voltmeter til turbinen. Indstil dekaderesistor... -
Finde den største forskel på værdien af en lineær funktion og et andengradspolynomium
ForumindlægJeg har et projekt i matematik omkring andengradspolynomier I en af mine opgaver (vedhæftet), skal jeg finde ud af hvornår de 2 ligninger har den største forskel (opgave d). Hvordan finder jeg ud af dette. Jeg brugte wordmat til at finde ud af hvornår den lineære funktion havde en højere værdi e... -
Plan og linjes parameterfremstilling
ForumindlægHej, jeg sidder og arbejder med noget projekt ang. tetraeder. Jeg skal til at lave en parameterfremstilling for en plan ABC og en Linje Md som går igennem et punkt D. Spørgsmålet er så, hvordan skal jeg beskrive det ? er med på hvordan en parameterfremstilling for planen laves, dog er jeg usi... -
Vektor i rummet hjælp
ForumindlægHej :) Jeg sidder med et rumvektor projekt til egen brug til eksamen i foråret (mat A). Det er sådan at jeg skal have lavet en forklaring / et udregnet eksempel på hver type opgave man kan komme op i. Jeg har fundet frem til 10 forskellige opgavetyper som bliver stillet i eksamessætte... -
Spørgerskema til rygere
ForumindlægVi er en gruppe mennesker på HTX der har et projekt om rygning og hvis du er ryger og har et par sekunder ville det være dejligt hvis i svarede på følgende spørgsmål. Job/uddannelse? Alder? Hvorfor startede du med at ryge? Hvor længe har du røget? Hvor mange ryger du om dage... -
Dump load
ForumindlægHej i stuen! Jeg har en projekt ,der handler om Wind-diesel power system, hvor jeg har 3 generator som er forbindet til en windmøll. Når windmøllen drejer mere end den må, så har vi overloadet, og dvs. at vi er nød til at sætte dump load til at tage loadet. Spørgsmålet er; hvad skal vi bruge som... -
Translation (lille tekst)
ForumindlægEr dette en korrekt oversættelse? USA-raket var en fiasko I USA havde man længe arbejdet på et lignende projekt ved navn Vanguard under ledelse af flåden. USA-rocket was a flop. The USA had for a long time worked on a similar project, by the name of Vanguard, under the leadership of the marine. -
hundredårskrigen
ForumindlægHej. jeg skal til at skrive 2g. opgave i historie. Jeg vil gerne skrive om hundredårskrigen. Så jeg ville bare høre om der var nogen der havde skrevet om det, der sys det er et stort projekt og man skal tag og vælge et underemne eller om der faktisk ikke er nok for har slet ikk overblik over det... -
give mig nogle god råd.
Forumindlæghej alle sammen,, jeg har projekt fremlæggelse om en bog "AMALIE SKRAM FORRÅDT"på onsdag. den er skrevet på nordsk. jeg har læst det og har nogen lunde forstået det. men har nogle spørgesmål, som jeg skal svar på til fremlæggelsen om bogen.. jeg har det lidt svært ved at forstå spør... -
er der en som ville være sød og hjælpe mig men ikke svine mig til tak :)
Forumindlæghej er igang med at lave projekt jeg skriver igen pga jeg ikke fik noget ordenligt svar men det er lige meget men ville spg om en som ville hjælpe mig med til at finde svarende på disse her spgml. Har unge flere problemer nu, end de havde før i tiden? Hvilke problemer havde unge for fx 50 år side... -
Emil Aarestrup "Paa Sneen"
ForumindlægHejsa, jeg går i 2.g og skal lave et tværfagligt projekt om Emil Aarestrup. Jeg vil bare lige høre om der er nogle kloge hoved der evt kan svare mig på dette: Hvor var Emil Aarestrups liv så paradoksalt? Har ladet mig høre det var hans borgerlige liv og digtning det omhandler men uddybning ... -
AlOH aluminiumhydroxid og borsalte
ForumindlægAlOH (aluminiumhydroxid) og borsalte vi har et projekt kørende, hvor vi skal finde en måde at genbruge papir på. vi er derfor kommet frem til at vi vil lave isolering af genbrugs-papir. vi har herefter fundet ud af at vi kan bruge borsalte og aluminiumhydroxid til at gøre sådan at vores produkt ... -
gør rede for...
Forumindlægjeg er igang med et projekt hvor jeg har til opgave at gøre rede for forskellige ting, såsom differentialligninger og komplekse tal. men hvad menes der præcis med at jeg skal lave en redegørelse når man taler om matematik? skal jeg bare fortælle om hvad det er, vise div. regneregler eller hvad s... -
Outsourcing - dansk virksomhed som kunne være spændende og analysere?
ForumindlægHej.. jeg skal har i min studieretnings projekt om outsoursing og erhverspolitik i samarbejde med samfundsdag og erhvervsøkonomi.. erhversøkonomi er på C-niveua så det er ikk det helt vilde det skal indgå i opgaven, men jeg skal alligevel lave case med en virksomhed hvor jeg skal analysere outsou... -
Ski Dubai rapport.
ForumindlægHej drenge og piger! - Jeg er ved at skrive en dansk rapport, omkring Ski Dubai. (Indendørs skisportssted i Dubai) - Men jeg kan ikke finde nogen som helst fakta omkring byggeriet, udover en Youtube video hvor jeg får lidt at vide omkring temperaturene osv. Altså, jeg mangler svar omkring... -
Tutor søges
ForumindlægHej. Jeg søger en tutor til at hjælpe med at vejlede lidt til mit studieretningsprojekt, der skal skrives fra på mandag. Mit projekt skal skrive i matematik og kemi under emnet "reaktionskinetik og differentialligninger" Det skal bla indeholde: koblede differential ligninger, Runge-Kut... -
Giddens og Erikson - forskel på forståelsen af identiteten
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål, som jeg håber, at jeg kan få svar på. Kan man sige, at der er en forskel på Giddens og Erikson forståelse af identitet, siden Giddens taler om identiten som et refleksivt projekt, så identiten egentlig er foranderlig, mens Erikson har begrebet 'jegidentitet' som... -
Tips søges til beregning af jetmotor!
ForumindlægHej! I forbindelse med et projekt, om jetmotorer, har jeg lavet et forsøg med en turbojetmotor. Jeg skal lave nogle udregninger af de date jeg har fået, og jeg er næsten gået helt istå :-) Er der nogle af jer kreative mennesker, som har nogle idéer til hvad man kan regne ud, og hvordan? Jeg har... -
Polær, upolær eller ionforbindelse?
ForumindlægHej :) Mig og min veninde er igang med et mini projekt om PUI(Polær, upolær eller ionforbindelse?) Og vi skal finde ud af hvad nedenstående stoffer er, og så vil jeg bare spørge om nogle af jer ved det? Opgaven lyder på at vi skulle blande nedenstående stoffer med olie og derefter vand for at s... -
Hvor mange 13-17 årige drikker i Illinois?
ForumindlægHeej. Jeg skal skrive afsluttende projekt på mit første halve år på hhx. Jeg skal skrive om forskellen på de danske 13-17 åriges drikkevaner, og hvordan det er i Illinois. Men jeg kan ikke rigtig finde noget brugbart, så jeg tænkte på, om der var nogen af jer, der kender en (eller flere) sider hv...
