Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 14441 til 14460 af 23684
  • Hvordan skal jeg skrive det?

    Forumindlæg
    Opgave beskrivelse: Her skal I præsenterer Databehandlingen og Analysen for de to forsøg (et afsnit) ”Alkoholgæring” ”Melormes respiration” I forbindelse med præsentationen bliver der lagt vægt på, at I også knytter NV fagbegreberne til analysen. Bemærk: I skal Ikke la...
  • Eksamensforberedelse

    Forumindlæg
    Hvad er den bedste måde at fremlægge på? Har læst min tekst igennem 2-3 gange, og analyseret den, men er ikke så god til at huske. Hvordan kan man bedst huske hvad man skal sige?
  • Funktioner af to variable og differentialregning

    Forumindlæg
    Hej nogen som kunne hjælpe mig her? :-) "Betragt en funktion z=f(x,y) af to variable, og analyser dens graf via differentialregning" Er der en som kunne hjælpe mig med et eksempel eller noget??
  • Hvilken kortfilm?

    Forumindlæg
    Jeg har været oppe og trække i dansk, jeg trak kortfilm. Jeg skal perspektivere til pinup,beast og dykkerdrengen! Hvilken kortfilm kan jeg analysere? HJÆLP hurtigt, TAK
  • Perspektivering Tennis

    Forumindlæg
    Jeg står og skal lave en analyse af tennis men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal perspektivere novellen med. Den skal helst være nogen andre noveller som han har skrevet
  • SRP mundtlig forsvar

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op til SRP mundtlig forsvar og jeg var lidt i tvivl omkring hvad man skal sige, når man kommer til historie delen i SRP. Er det mening man skal lave en kildekritisk analyse af de kilder man har valgt? eller hvordan?
  • Lyrik eksamen hvilken tekst??

    Forumindlæg
    Har trukket lyrik til eksamen 9kl folkeskolen, har lidt problemer med at finde et digt som jeg kan analyse. Så tænkte om der var nogen der evt kendte et godt digt jeg kunne lege lidt med :)
  • Kvinden og samfundet 1934

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder med en opgave om kvinderne i mellemkrigstiden. Jeg ville høre om der var nogen af jer som havde analyseret kvinden og samfundet af Margrethe Spies?:) det er et uddrag fra en artikel.
  • Krigstekster

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundligt dansk her i juni, og jeg har trukket krigstekster. Vi har ikke haft særligt meget om emnet, så er der nogen der kender en god krigstekst man både kan tolke og analysere? :-) -På forhånd tak :-)
  • En Flink dreng&En Æggesnaps!! HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Jeg er igang med analyse af en æggesnaps og en flink dreng men er lidt i tvivl om temaerne og motivet i begge af novellerne. Nogle der har forslag til hvad det kunne være?? - Tusind Tusind tak på Forhånd ((;
  • KÆRLIGHEDS NOVELLE?

    Forumindlæg
    Heej :) Kender i en god kærligheds novelle, som er god at analysere. Den ska bruges til SYNOPSE. Håber at i har nogle gode ideer! tak på forhånd.
  • Digtanalyse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har gjort mig nogle overvejelser omkring et digt. har brug for nogle input. Er der nogen der gider læse det igennem? Kan sende både digt og analyse over besked eller mail? :)
  • Hunger - Vita Andersen

    Forumindlæg
    Hej Alle Jer Derude :) Nogen som har læst digtet Hunger af Vita Andersen og som kan komme med nogen fortolkninger af den.. ? Skal nemlig analyser den og det ville være godt og hører andres meninger og fortolkninger af den. På forhånd tak og MVH Mig
  • "Patienten" af Mads Brenøe

    Forumindlæg
    Jeg ville lige høre om der er nogle der skulle ligge inde med en analyse af "Patienten" af Mads Brenøe, jeg skal bruge den til min dansk eksamen her om nogle uger :) på forhånd tak.
  • Martin Andersen Nexø

    Forumindlæg
    Hej, jeg har om Martin Andersen Nexø til eksamen og jeg har valgt novellen Ann' mari' rejse og jeg nogle problemer med analysen.
  • last day of summer HASTER

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en short story som hedder last day of summer men jeg kan slet ikke finde analyse på nettet, er der evt, en af jer som har en, jeg kan få inspiration fra
  • Hjælp Teskt til dansk eksamen om sorg!

    Forumindlæg
    Jeg har trukket fordybelsesområdet noveller om sorg til min dansk eksamen og kan ikke finde nogen tekst er i ikke søde at skrive nogle noveller som er gode at analysere!
  • tale

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal lave en analyse af denne tale og ville høre om der er nogen, som kan hjælpe mig og evt. har nogle gode ideer.. her er linket. http://us_asians.tripod.com/timeline-2001f-binladen.html
  • Novelle - Naja Marie Aidts "En kærlighedshistorie" Eksamen.

    Forumindlæg
    Det er sådan at jeg skal lave en analyse af NMA's noveller "En kærlighedshistorie" Og "På den anden side af vandet" Og ville bare vide hvad deres genre er :) På forhånd tak
  • folkeviser

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg er igang med at analysere en folkevise og der er et udtryk jeg ikke er helt med på. Hvad vil det sige, at man ikke kan sætte individet over slægten eller kærligheden over æren? På forhånd tak ;)