Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 14441 til 14460 af 18958
  • vera raucht eine

    Forumindlæg
    HJÆLP HJÆLP HJÆLP! Desperat efter lidt hjælp.. da tysk ikke er min stærke side har jeg problemer med denne tekst.Også Nora hat Hunger og Ruth langweilt sich.. Så hvis nogle kan komme med et lille referat hvad de handler om ville det være great. Kan slet ik forstå dem.
  • Præsentation?

    Forumindlæg
    Hejsa..Ska op til tysk årsprøve her i morgen. Er der nogle som kan give nogle tips til hvad man kan præsentere? Altså hvad man kan sige når man kommer ind til lærer og censor? Evt. nogle gode råd undervejs ;) Tak..
  • Lili Marleen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til tysk eksamen på mandag. Og jeg har virkelig ingen gode notater til bogen og filmen Lili Marleen. Det gælder sz. 41+48-71. Hvis nogen tilfældigvis har nogle gode noter, vil i så ikke kontakte mig.
  • hm, er det rigtigt?

    Forumindlæg
    Er i tvivl om hvordan man siger "vi har selv ansvaret for vores eget liv" på tysk... noget i retningen af "wir haben nur selbst die Verantwortung für unsere leben" Er der nogen der kan hjælpe mig? :)
  • Erlkönig, Jamben und Anapästen!

    Forumindlæg
    Jeg er ved at forberede mig til tysk eksamen, og nu er jeg så kommet til spørgsmålet om, hvorvidt "das metrum" i digtet er en jambe eller en anapæst und so weiter. Er der nogen som kan hjælpe mig?!?! Please!!
  • es ist 15 Uhr

    Forumindlæg
    Hejsa, Har lige trukket teksten "es ist 15 Uhr" af Christa Moog til tysk eksamen. Nogen der ved om teksten ligger et eller andet sted på nettet? OG er der nogen som har læst den der kan give mig et kort referat? fatter virkelig intet af den :(
  • Eksamen ??

    Forumindlæg
    Er der nogen, som vil forklare mig, hvordan den mundtlige tysk eksamen foregår?Altså - hvor lang tid har man at forberede sig i, oversættelsen osv...Har smidt min seddel væk, jeg har fået udleveret af min lærer.På forhånd tak! :0)
  • Musical Linie 1, hjælp til analysering

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal skrive en opgave om den tyske musical Linie 1. Jeg skal skrive om wilmersdorf witwen og kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor de er med metroen? Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. Mhv. Camilla
  • Længde af stil/oversættelse?

    Forumindlæg
    HejEn ting der har undret mig en del gennem det først år på en gymnasial uddannelse er i tysk, at en stil/oversættelse efter vores lærers mening kun skal fylde 20 linier..Jeg troede der var større krav, men hvad er jeres erfaringer??Hvor lang skal jeres være?
  • Marienkind

    Forumindlæg
    Hey. Har netop trukket eventyret: Marienkind, af Brüder Grimm. Er der nogen som har lavet noget arbjede til denne, eller kender den, som kan give mig nogle gode råd med på vejen? Da tysk slet ikke er min stærke side.! Svar her, eller skriv eventuelt til [email protected]
  • filmen: der baader meinhof komplex

    Forumindlæg
    Er der nogle venlige sjæle herinde, der har set filmen? skal lave en karakterisk af Andreas Baader fra filmen på tysk, men var ikke i skole den dag de så den :( er der nogen, der måske kan skrive på dansk hvordan han fremstår i filmen ? :)
  • Dæmning-sætninger

    Forumindlæg
    Hejsa :)Jeg skal bruge følgende på tysk:Oppe i Trolhättan var der sommerfest og da vi alligevel var der for at se dæmningen åbne sluserne klokken 8, gik vi lidt rundt. Vejret var pragtfuldt, og det var super hyggeligt!På forhånd 1000 tak!
  • word 2003!

    Forumindlæg
    Hvorfor kan stavekontrollen i word 2003 ikke rette køn i min tyske stil altså der, das, die, dem osv.?? Det plejer den da at kunne??? Kan i hjælpe er helt ude på herrens mark her!
  • ledene i sætningen

    Forumindlæg
    Hey! Jeg sider her med en tysk aflevering, der er nogle sætninger der skal oversættes, men jeg sider fast i en sætning, som lyder sådan: Vi har en grøn plante hjemme hos os. Håber i kan hjælpe:)
  • Inretnig af butik?

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået et opgave i Tysk, som hander om jeg skal lave en tegnig over en butik og en (inventarliste,) men ved ikke rigtigt hvad en inventarliste er så jeg kan ikke gå igang med det. en tegnig er nemt men forstår ikke det der inventarliste.. håber i kan hjælpe ((:
  • dem=hvilket?

    Forumindlæg
    Hej.. Står ordet "dem" (på tysk) som ordet hvilket på dansk?Jeg har skrevet det i denne sammenhæng, her."Und auserdem habe ich einige Bildern von Marc Chagall, dem ich spätter zeigen will."
  • Sarajevo

    Forumindlæg
    Jeg har lige et par spg.Sarajevo 1914 :Wilhelm ærkehertug(den tyske kejser) besøgte kronprinsen af Østrig-Ungar "Frans Ferdinand" på slottet i Konpischt i Böhmen(Østrig-Ungarn) - Udgøre idag, Tjekkiet.Er det rigtigt :-) ?
  • 2 små oversættelser

    Forumindlæg
    Er der ikke et tysk-geni derude, der vil hjælpe mig med disse 2 små oversættelser? Det er noget med at forholdordsforbindelsen ikke må deles, ikk'?1) Lærlingene forlader fabrikken om et halvt år.2) I løbet af en time er jeg her igen.
  • HJÆLP!..(:

    Forumindlæg
    Jeg skal til at gå igang med en tysk stil skrevet udfra "Ich lauf niemandem mehr nach", og tænkte derfor på om der var nogle rare mennesker der havde nogle noter de ville dele?Kram.
  • MØDE

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, ville lige høre jer ad om der er nogen der kan hjælpe mig. skal nemlig skrive en opgave hvor jeg beskriver et møde med en tysker, deri skal jeg komme ind på: - misforståelserne - forventninger - fordomme - overraskelserne osv. er der nogen som kan hjælpe mig på vej. mange tak på ...