Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14461 til 14480 af 20689
-
Produkt i projektopgave
ForumindlægHej alle derude! Min ven og jeg har i denne uge projekt opgave. Vores overemne er forskelligheder og vi har valgt Ungdomskriminalitet som underemne. Vi har valgt at gå i dybden med berigelse (Tyveri), men vi har ingen anelse om hvad vores produkt kunne være. Vi vil derfor hører om d... -
Valg af forstærkning på en operationsforstærker med kondensator mikrofoner.
ForumindlægHej. Jeg er i slutningen af 2. semester projekt, hvor min gruppe og jeg skriver om retningsbestemmelse af et overvågningskamera vha. lyd. Jeg har vedhæftet schematic over kredsløbet. Det rå signal fra mikrofonen skal forstærkes af en eller anden grad. Indtil videre har vi forstærket med 1000 ga... -
Halm-aske (Kaliumsalte)
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor - når man brænder halm af, fremkommer der to typer askefraktioner - nemlig, flyveaske og bundaske. I flyveasken findes hovedparten af de kaliumsalte som halmen indeholdte - men, hvorfor er det at hovedparten befinder sig i flyveasken? Jeg kan fors... -
Danmarks landskab i dag.
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig? Jeg skal sammen med andre lave et projekt om Danmarks landskab i dag. Jeg/vi er rimlig på bar grund. Alt der bare har med landskabet i dag kan hjælpe. Alt... - Er der nogle specielle steder i DK? - Hvordan er det lavt. (landskabet altså) - nogle gode hjemmesider d... -
Projektopgave- Produkt?
ForumindlægHej allesammen I næste uge har jeg projekt uge. Hoved emnet er (DET foranderede verden). Mig og min makkers under emne er Udviklingen og opfindelsen af computeren. Men vi har et problem. Vi kan ikke finde på hvilket produkt vi skal lave. Vi har tænkt os at lave en power point presentation og en m... -
Projektopgave - danskhed
ForumindlægVi er to piger, der sidder og forbereder os til vores projektuge i uge 3. Overemnet er "Danskhed", og vi har tænkt, at vores delemne skal være "Velfærdssamfundet". Vi har nogle idéer selv, men vi vil gerne lige høre, hvad I tænker, før vi fortæller om dem. Vi vil gerne kom... -
ENGELSK!! HJÆLP.
ForumindlægHEj . Jeg står og skal lave et projekt om unge mennesker i USA. kunne virkelig godt bruge noget hjælp!! :) Har selv nogle spørgsmål, som jeg gerne ville have nogle svar på.. hvis i kan hjælpe mig :) og hvis i evt. har andet i syntes jeg skal have med om unge mennesker i USA, må i meget gerne ... -
Temperaturens effekt på jordrespiration HJÆLP! (teori)
ForumindlægHeeeej Alle sammen. Vi er tre 1.G'ere der er i gang med et NV projekt om temperaturens effekt på jordrespiration. Vi har lidt svært ved at skrive noget om respirationsprocessen, mitokondrier og bakterierne i jorden. Vi aner ikke hvordan vi skal gribe det an i teori afsnittet og vores lær... -
Sekularisering og islam
ForumindlægHej hej.... er der ikke en af jer der kan forklare mig hvad sekularisme og sekularisering sådan helt præcist er. Jeg ved det godt sådan overordnet.... men kan alligevel mærke jeg ik er helt sikker. Jeg sidder og skriver Eksamens projekt i samfundsfag og religion og skriver om hvilken rolle kan i... -
Jordrespiration! (TEORI) hjæælp..
ForumindlægHeeeej Alle sammen. Vi er tre 1.G'ere der er i gang med et NV projekt om temperaturens effekt på jordrespiration. Vi har lidt svært ved at skrive noget om respirationsprocessen, mitokondrier og bakterierne i jorden. Vi aner ikke hvordan vi skal gribe det an i teori afsnittet og vores lær... -
Simulering af CP-1
ForumindlægHej venner, Jeg har i min problemformulering fået den opgave, at gennemføre en simulering af Chicago Pile One, hvor jeg skal bestemme, hvor jeg skal bestemme, hvor kontrolstangen skal stå for at reaktoren bliver kritisk. Jeg har vedlagt en side fra en bog, som skulle fungere som en ... -
Udvinding af fedtstoffer
ForumindlægHejsa, jeg er ved at lave et projekt i kemi som omhandler emnet udvinding. Her er vi ved at udvinde kakaosmør fra kakaobønner, og udvinde kokosfedt fra kokosmel. Dette har vi valgt at gøre ved brug af en ekstraktion. Nu kommer mit spørgsmål så, om der finde andre udvindingsmetoder man evt. kan gø... -
Problemer med graf i Ti-nspire CAS
ForumindlægJeg har problemer med at tegne grafer i Ti-nspire. I forbindelse med et optimerings projekt for en kegle, skal jeg tegne grafen for overfladen ; 1. Er det nødvendigt at skifte varablerne til a(x), Jeg får nemlig beskeden ; " vil du oprette en skyder for r". 2. Når jeg ændre varible... -
HJÆLP TIL PROJEKTUGE/PROBLEMFORMULERING ! I MORGEN! PLEASE KLIK HER!
ForumindlægHJÆLP!!!!!! Jeg og min gruppe har projekt i morgen, og vi har ingen problemformulering, andet end en ubearbejdet ... Vores overemne er 60'erne og underemnet er kollektiver. Det er kollektiver, vi skal lave problemformulering til. Det undrer os, at der var brug for at lave kollektiver... -
Kreaiv del
ForumindlægKære Alle derude! Jeg er fuldt igang med at forberede et projekt i AT men overemnet "Manhattenprojektet" Mit problem er desværre bare jeg synes det er lidt for kedeligt med, at der er en person står og fremlægger med et PowerPoint. Jeg ville rigitg gøre lidt mere ud af det, det er i... -
Hjælp, kan ikke vælge fag før svar!
ForumindlægHej folkens, Er virkelig usikker, da der har været en del forviring blandt lærere på skolen. Jeg kan ikke vælge fag inden jeg får svar på dette spærgsmål, så håber virkelig i kan hjælpe. Hvis gennembrudet inden for perioden færst får konserkvenser senerehen, da det i starten lægges på hylden, er ... -
Projektopgave om integration (HJÆÆLP)
ForumindlægJeg har om integration som projekt opgave er helt lost i min problemformulering,hvordan kan jeg gøre det bedre så der mere bid i?? Emne: Integrationen i Danmark / Integration og indvandrerne Problemformulering: Hvorfor er det vigtigt at integrere sig? Indhold: Indledning Problem... -
Mediefags eksamen! hjælp!
Forumindlægjeg skal op til mediefag på mandag, er lidt usikker på hvordan det kommer til at forgå, nogen der har erfaring? jeg ved jeg trækker et klip fra en film/doku noget lgn. og ved også jeg skal fortælle om min egen film, mit eksamens projekt, men hvordan skal jeg fremlægge min egen film? ville det vær... -
Kommunisme=diktatur? hjælp
ForumindlægHej vi er et par niendeklasse elever, som har et projekt om kommunisme. En del af problemformuleringen lyder sådan her: Hvorfor ender kommunistiske samfund som diktaturer? Vi har svært ved at besvare dette spørgsmål og ville blive meget glade for noget hjælp! På forhånd, tak :) Ps. vi ved g... -
Hvad betyder dette?
ForumindlægHej, Studi Jeg har et spørgsmål ang. et af kravene til AT-eksamen. I en folder jeg ar fået på min skole står der, at et af kravene for at opnå karakteren 12 er, at jeg skal: - Demonstrere indsigt i videnskabelig tankegang og gøre sig elementære videnskabsteoretiske overvejelser i forhold ti...
