Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14601 til 14620 af 20689
-
hjælp til disposition
Forumindlæghej er der nogle der vil komme med bud til hvordan en disposition kan se ud på begge spørgsmål? spørgsmål 1: Gennemgå begreber og grafiske illustrationer der bruges til beskrivelse af et grupperet observationssæt. Tag eventuelt udgangspunkt i et konkret eksempel Forklar hvad der kendetegner et n... -
Innovation - eksamen
ForumindlægHej :-) Min gruppe og jeg står og skal til eksamen i innovation. Vi har jo lavet vores projekt som skal forsvares. Kan det virkelig passe, at man i gruppen ikke må vælge det samme fokusområde at fremlægge om?? Er der andre derude der skal op i innovation som har fået denne information? Jeg syne... -
Innovation - eksamen
ForumindlægHej :-) Min gruppe og jeg står og skal til eksamen i innovation. Vi har jo lavet vores projekt som skal forsvares. Kan det virkelig passe, at man i gruppen ikke må vælge det samme fokusområde at fremlægge om?? Er der andre derude der skal op i innovation som har fået denne information? Jeg syne... -
Insulin regulerer blodsukkeret
ForumindlægHej Allesammen Jeg er i gang med et projekt omkring diabetes, og skal fortælle om, hvordan insulin, på mikroskopisk niveau, regulerer blodsukkeret, altså alt det med at den binder sig til insulin receptoren og der startes en kaskade af reaktioner, der fører til et cellullært respons. Men mit pro... -
Mundtlig afsætning A
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen på mandag, d. 6. Juni. Jeg har været en del fraværende på 3. og sidste år (Depression) og har derfor ingen anelse om hvordan eksamen kommer til at foregå. Jeg har søgt en masse på nettet, hvor folk snakker om et projekt eller en rapport de skal snakke kort om. Så vi... -
Hjælp til teknikfag byggeri og energi eksamen
ForumindlægHej alle.. Jeg skal snart til eksamen i Teknikfag A - byggeri og energi. Vi skal til eksamen udarbejde en præsentation, men er der nogle der har en ide om hvad denne typisk ville indeholde? Jeg tænker på hvad der lægges mest vægt på at inddrage, og hvad der især er godt at tage med. Vi har la... -
Alle præsidenter har brug for en krig?
ForumindlægHej. Jeg sidder og har brug nogle udsagn/tekster om at alle præsidenter i USA har behov for en krig - en krig som er deres projekt og som de kan profilere sig på. Vi har snakket om det i timen, men vi har ikke læst nogle tekster om det, og jeg vil gerne finde en perspektivtekst til min eksamen i... -
Plastik fremstilling (monomerer)
ForumindlægHej Allesammen Jeg har Projekt uge og har valgt emnet Plastikforurening i havene og vil gerne også lige forklare hvordan plastik bliver til og jeg ved indtil nu godt faserne med Destillation, Cracking og Polymerisation men er ikke helt med på Cracking og Polymerisation så hvis der muligvis var n... -
Konklusion
ForumindlægHej. Jeg har lavet projekt uge i denne uge, mangler kun lige at lave en konklusion. Mit emne er "Overgangen fra barndom til ungdom" Jeg ved godt at man skal svare på sin problem stilling. Min problem stilling er: Hvad er en teenager? Hvordan er udviklingen fra barn til teenager? H... -
Medier
ForumindlægHej alle. Jeg har projekt uge hvor jeg har valgt at fremlægge om sociale medier om unges udvikling .. Men jeg skal også lave en produkt ved siden af .. Har i nogle ideér hvad jeg kunne lave? Helst noget kreativt da det jeg mest god til;) Tak på forhånd... -
Vø mundt. eksamen - coloplast?
ForumindlægHej jeg skal op i Vø mundtlig eksamen i morgen tidlig og er ved at lave min fremlæggelse som jeg skal starte med at fremlægge til eksamen. Vi har lavet et projekt omkring coloplast, hvor vi skal finde en problemstilling som vi skal gå i dybden med i fremlæggelsen.. Det store problem er så, at je... -
er det ok til A niveau? : statistisk
Forumindlægjeg skal redegøre for hvordan statisk datamateriale kan behandles vha. af grafiske fremstillinger og statiske deskriptorer. herunder har jeg delt det. 1) grupperede data: her er jeg kommet ind på histogram og sumkurve. 2) ikke-grupperet data: her jeg kommet ind på boxplot hvor jeg har brugt no... -
Terrorisme - SRP
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive om Terror i fagene Historie og samfundsfag i SRP. Jeg skal finde ud af hvordan disse to fag kan biddrage til mit projekt. I samfundsfag vil jeg gerne diskutere om bekæmpelsen af terror. Her vil jeg inddrage international politik og teorier (realisme og idealisme).... -
Solceller og løsrivelsesenergi
ForumindlægHejsa, Jeg sidder og er ved at lave et projekt om solceller og jeg vil gerne argumentere for, hvilken farve det mest optimale lys er for solceller (bølgelængde): Jeg har lavet selve formen, hvor jeg indsætter at bindingsenergien for elektroner i Silicum er 236eV: Hvilket svarer til en bøl... -
Produkt til projektopgaven?
ForumindlægHej SP. Vi er to piger som søger lidt hjælp til prduktet til selve vores projekt. Vores overemne er ''menneske'' og vores under emne er ''kollektivt had'', og problemforumleringen lyder således: Hvad er det, der gør, at der findes individer i samfundet, som vi k... -
Produkt til Projektopgaven?
ForumindlægHej SP. Vi er to piger som søger lidt hjælp til prduktet til selve vores projekt. Vores overemne er ''menneske'' og vores under emne er ''kollektivt had'', og problemforumleringen lyder således: Hvad er det, der gør, at der findes individer i samfundet, som vi k... -
Hvor stor kan min plakat blive?
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med et lille projekt, hvor jeg arbejder på at få et af mine feriebilleder skaleret op og printet ud til en plakat. Jeg har bl.a. et billede, som er taget i en opløsning på 10 MP. Mit problem er så, hvordan jeg finder ud af, hvor stor plakaten kan blive uden at det kommer... -
Mediernes magt
ForumindlægHej alle Mig og en af mine kamerater er ved at lave et projekt i skolen. Vores overemne er "magt", vi har så valgt "mediernes magt" som underemne. Vi er lidt på bar bund, om hvordan vores problemformulering skal være, og hvad vores produkt skulle være. Et forslag til en pro... -
Vedr. Reeksamen
ForumindlægHejsa. Jeg skal i morgen til reeksamen i Tysk. Jeg har gået på HG. Jeg har i forvejen afsluttet 2 eksamner i henholdsvis Salg og Service og Projekt, begge med 10 taller. Men jeg har ikke lyst til at arbejde med det tysk. Jeg har allerede en læreplads nu hvor jeg er startet.. Hvilke... -
interview spørgsmål hjælp !!
ForumindlægHey derude! jeg har projekt uge og skal lave et interview men er læbet tør for spørgsmål, vi har om aldringprocessen alså fra ung til gammel. de spørgsmål vi ville stille er : ville du ønske ar du var yngre/ældre ? Hvor gammel er du ? Hvad er godt og dårligt ved at være gammel ? Hvad er god...
