Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 14601 til 14620 af 24088
-
HJÆLP TIL KILDER
ForumindlægEr der nogen som gider at hjælpe mig med at analyser nogle kilder? - Har virkelig prøvet, men finder det utrolig svært. - På forhånd tak Christina skriv gerne til min mail: [email protected] -
Skriftlig årsprøve?
ForumindlægJeg skal snart op i skritlig årsprøve i gymnasiet. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan den kommer til at foregå. Får man et emnepapir udleveret, ligesom man gjorde i folkeskolen, eller eventuelt en novelle som skal analyseres? -
Fantasy analysemodel
ForumindlægHej alle, Jeg skal analyserer et uddrag af en fantasyroman, men mangler lidt en model at gå udfra.. Har i måske nogle punkter der er gode at gå igennem, eller en model? På forhånd tak, Hilsen Julie :) -
Britisk imperalisme - the white mans burden
ForumindlægHej SP. Nogen der har lavet en historisk analyse til den vedlagte tegning i forhold til imperalisme og ''The white man's burden''? -
Noter til Menon
ForumindlægHej, jeg skal op i filosofi her d.7. og kan ikke lige gennemskue hvordan jeg analyserer Menon... Har I nogle som helst noter så ville jeg bliver kæmpe glad hvis I gad skrive til [email protected], eller lægge et link her, naturligvis.. -
Biologi og religion
ForumindlægHej SP Er der nogle der ved, hvor meget man skal gå i dybden med de forskellige problemstillinger man har skrevet?Hvis man eksempelvis har et spørgsmål om stamceller (i biologi) og et spørgsmål, hvor man skal analysere en tekst i religion, hvor vigtigt er det faglige stof så? -
SYNSVINKEL! HASTER
ForumindlægHej jeg er igang med min dansk eksamen i min analyse skal jeg skrive synsvinklen på mit maleri som er "ophelia" -John Millais. Hvordan finder man synsvinklen på et kunstmaleri?? -
Bøjning af adjektiv i en sætning
ForumindlægKan du hjælpe mig med at analysere og bøje adjektivet i følgende sætning? Berlin liegt ja auf ostedeutsch_ Boden, und den hatten die Russen besetzt -
novellen vi har allerede aftalt en pris
ForumindlægHej. Er der en derude som har læst novellen "Vi har allerede aftalt en pris". Jeg blev bedt om at analysere og fortolke den... Jeg synes den er svær... Kan nogen hjælpe mig lidt? -
Dansk Eksamen
ForumindlægHej Kunne i ikke lige skrive kort om disse punkter, da jeg skal op til Skriftlig eksamen i morgen. Forskellig stilgenre analyse og fortolkning Essay redegørelse Diskussion Hilsen Mike -
ARGH - athen og melos
ForumindlægEr der nogle, som har læst Thukydids "Athen og Melos"? Jeg har ikke problemer med at analysere, men nærmere hvilken type tekst det er mm.? Noter er meget velkomne :) !! -
tryksvage og trykstærke
ForumindlægNår man taler om digte, kan man f.eks analysere digtets rutme/metrik/versmpl.. Her tale rman om trykstærke og tryksvage stavelser.. Jeg forstår det ikke.. Hvad afgør om en stavelse er t.stærk eller t.svag? -
HJÆLP
ForumindlægHalløj! Er der én, der kan hjælpe mig med vedhæftet opgave? Jeg skal beregne morfinindholdet i de analyserede birkes, udtryk i ug/g birkes, og har ingen ide om hvordan man gør. Tak på forhånd :) -
Skibsdrengens fortælling
ForumindlægHej! Er der nogen som ligger inde med teksten til "Skibsdrengens fortælling", eller kender et link til den? Ikke noget med fortolkning og analyse, det kan jeg ikke bruge - bare selve teksten. TAK! VH -
Emergency!!
ForumindlægJeg har problemer med teksten "America and Americans". Er der nogle, som evt kunne give en hånd til analyse af den, eller fortælle mig om et godt link til teksten? KH sof20 -
Billed af Athene?
ForumindlægHar fået til opgave at analysere athene som er på en vase (fig 82), den er i en bog som hedder oldtidens grækenland, jeg tror det er pile hun har på ryggen? -
rette sætning.
ForumindlægHvordan siger man det her på tysk? Der er to versioner af eventyret. Et med Brødrene Grimm og et af Otto F. Gmelin. Jeg vil først komme med et kort resume af de to tekster og derefter vil jeg ind og analysere og sammenligne dem. -
Sprog og fortællestil i Pinden
ForumindlægHej Jeg skal lave en analyse af sproget og fortællestilen af Jens Blendstrups novelle Pinden fra 2000... Nogen der har nogle ider til hvad jeg kan skrive? Tak på forhånd :))) -
Menneskesønnen!!
ForumindlægHej:D Jeg er lige ved at analysere fra s 118-122 Jeg forstår ikke helt s 120.? Hvad har en gravid kvinde, med døden at gør?.. Vil meget gerne have en forklaring C: Tak:P -
Poetic Justice
ForumindlægHej, Jeg vil bare høre om, om der ikke var nogle, som engang i engelsk har lavet en analyse af "Poetic Justice", der er skrevet af Diana Appleyard. Har nemlig desperat brug for hjælp. På forhånd tak.
