Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14621 til 14640 af 25375
-
Et problem
ForumindlægJeg har et problem.. Jeg søger nogen der hjæpsomme der kan hjælpe mig.. Jeg vil blive så meget glad. -
Primær/sekundær kilde
ForumindlægHej Hvis jeg anvender en kilde fra en bog, som refererer til en dagbog, er det så korrekt, at kilden i bogen er en primær førstehåndskilde, og at kilden bliver til en sekundær førstehåndskilde, når jeg refererer til kilden i bogen? -
Vejledning til eksamen
ForumindlægHer er der en vejledning, eftersom så mange har efterspurgt sådan en. -
2.g opgave
ForumindlægJeg skal lave 2.g's opgave, og jeg er lidt forvirret. Den må maks. fylde 10 sider og man kan annalysere en bog eller en 2 taler mv. ud fra de danske forskellige begreber og tekstens opbygning. Nu skal vi til at have om 30'erne og så kunne det være smart hvis jeg valgte en eller anden teks... -
bestået ???
Forumindlæghey folkens jeg går i 2g nu og sagen er at jeg har dumpet samlet i matematik fordi jeg fik 2 mundligt og 0 skriftlig årskarakter og 00 til skriftlig eksamen dvs at jeg er dumpet . Men mit snit generalt er på 6,7 så det er jo egentlig fint nok , men kan jeg godt gå videre selvom jeg har dumpet i... -
Problemformulering :S
ForumindlægJeg sidder og skal skrive synopsis, men har rigtig svært ved at finde på en god problemformulering.. så håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg har om Owells 1984, menneskerettighederne og overvågningssamfundet.. Jeg ville være SÅ glad hvis i kunne hjælpe mig ! -
SSO - hvad skriver I om?
ForumindlægHvad så, er I gået i gang med jeres SSO? Hvad er jeres emne? Jeg spørger af nysgerrighed. Jeg er nemlig selv stødt hoved ind i en mur og er ret blank mht. emne. -
Apartheid - Er dette redegørende eller analyserende?
ForumindlægHejsa. Lige et enkelt spørgsmål. Sidder og taster løs på min DHO med apartheid som hovedemne. Først har jeg tænkt mig at redegøre for indførelsen af apartheid, modstandsbevægelserne og faldet af apartheid til sidst. Dernæst vil jeg analysere årsagerne til apartheid og komme ind på nogle af ... -
Haster!!! Hjælp mig
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil om hvad et godt pressefoto er.. og om en pressefotograf kan tillade sig at lave billedmæssige manipulationer. Er der nogle af jer der kan hjælpe mig og evt sige jeres mening om problemet??? Hpber virkelig på jeres hjælp. MVH en fortvivlet skoleelev -
Fysik - Energi og energiomdannelse
ForumindlægSkal til mundligt fysik b, eksamen og har fået et spørgsmål om energi og energiomdannelse. Er der en der ligger inde med en disposition til netop det emne "energi og energiomdannelse" som jeg kan få lidt inspiration af? For ved simpelthen ikke hvad jeg skal komme ind på. -
sso - længde på referat
ForumindlægHej! Mit referat af bogen fylder 1½ side, er det ikke alt for meget? Jeg sys bare ikke jeg kan skære det mere ned uden at miste vigtige informationer. -
Videnskab
ForumindlægHej det er fordi jeg har fået en opgave på videnskab, og jeg vil høre jer om i vil være søde og prøve at svare på min spørgsmål 1. Passer der hvad videnskaben siger 2. Og om tro og videnskab er sammen Tak for de -
Henvisninger
ForumindlægJeg er tvivl om jeg skal lave henvisninger i dansk SSO. Jeg laver selfølgelig henvisninger til citater fra min roman, men skal jeg også henvise til min sekundær litt. hvis jeg bruger noget derfra ?? Altså jeg tænker ikke på hvis jeg også bruger citater derfra for så skal jeg selvfølgelig henvise,... -
Realisme modernisme - minimalisme?
ForumindlægHej Er der nogen, der ved - og kan begrunde deres svar - hvorvidt minimalisme og kortprosa hører under realisme eller modernisme? -
Personbunden fortæller
ForumindlægHvordan siger man personbunden fortæller på engelsk? På forhånd tak. -
Antal fag
ForumindlægHej... Jeg er klar over at man skal op til 10 eksamner i alt, men hvor mange af disse er henholdsvist C, B og A fag - eller er det ikke fast??? På forhånd tak:D -
Karakter i DHO
ForumindlægHEJ! Jeg har dsv fået 00 i DHO, det er jeg virkelig ked af over, da jeg havde brugt så meget tid på, men sådan er det bare! Men har DHO karakter betydning på noget som helst? Skal jeg være bekymret for at have fået 00 i det og kan jeg ikke blive rykket op i 2g? og til sidst kommer karakteren ti... -
Mangler inspiration til stil
ForumindlægHej, jeg har fået en stil for men har stadig ikke skrevet på den. Fordi jeg simpelthen er tom for ideer. Emnet er om noget grænseoverskriende/akavede. Jeg har oplevet noget akavet i mit korte liv, men jeg synes ikke det er sjovt nok til at skrive i min stil. Det skal lige siges at det skal skri... -
Dansk analyse
Forumindlæghej med jer, jeg er lige nu igang med at skrive min opgave til dansk eksamen, prøvefor B. Jeg har valgt teksten Den dårlige svømmer af Carsten René Nielsen, jeg er godt igang med at analyser, men jeg mangler noget at perspektere teksen til! Jeg vil blive meget glad, hvis der er nog... -
Kan ikke komme igang med essay
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et engelsk essay, men kan ikke komme igang. Jeg har søgt rundt på netten for at finde analyser til essayet, men der er bare ikke lige nogen der giver et rigtigt spark til at komme igang. Kan man Starte med et citat eller noget andet smart? Nu er essayes ikke lige min stærke s...
