Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14681 til 14700 af 22746
  • harmoniske svingninger

    Forumindlæg
    hej, er der nogle der har skevet SRP i mat og fysik om harmoniske svingninger og differentialligninger, som evt. vil sende deres opgave som inspiration. Skal til at skrive SRP snart om dette emne, men er virkelig på bar bund! :(
  • Den kosmiske mikrobaggrundstråling (Universet)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal (meget snart) til eksamen i fysik C, og har simpelthen virkelig svært ved at forstå den kosmiske mikrobaggrundstråling under emnet universet, og hvordan den understøtter Big Bang. Er det mon nogen der kan hjælpe? Vil blive meget taknemlig for alt hjælp! På forhånd tak:)
  • Ski

    Forumindlæg
    Halløj :) Jeg skal skrive en synopsis til vores AT, hvor fagene er fysik og idræt. Jeg er allerede gået lidt i stå, da jeg ikke aner, hvordan jeg skal skrive min problemformulering.. Er der én, der kan hjælpe eller give lidt inspiration? Tak
  • Hubbles lov og universets alder

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til fysik C eksamen snart, og skal fortælle noget om Hubbles lov og universets alder. Jeg kan ikke så godt se mig ud af denne formel som jeg har vedhæftet. Er der nogen der kan "bryde den op" og forklare den for mig?
  • Bilens betydning i Danmark

    Forumindlæg
    Hej. Er ved at skrive AT i Dansk/fysik, om bilens betydning i danmark i slutningen af 1800 tallet og starten på 1900 tallet. Ville høre om der er nogen som kender nogle danske faglitterære tekster som omhandler dette emne?
  • Hjælp til Vandmodstand

    Forumindlæg
    Jeg har i fysik lavet et forsøg med at skyde et projektil ned in vand, hvor det er blevet filmet, og det er muligt at finde projektilets hastighed, acceleration, impulser, o.s.v. Jeg vil spørge om hvilke teorier dette kan indholde ud over vandmodstand.
  • Hvilken formel har saltvand?

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg er i gang med at forberede et par forsøg til min fysik eksamen... Men kan ikke lige helt finde ud af det med formlen på saltvand... Er det bare sådan at man siger NaCl+H2O eller er jeg helt gal på den? -.-'
  • HJÆLP EKSAMEN

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til sådan en fysik/kemi terminsprøve inden den endelige eksamen men jeg har et problem, jeg ved ikke hvordan man kan lave et forsøg om salte. nogle der kan hjælpe mig. Skriv det helst ret simpelt ellers forstår jeg det ikke?
  • Verdensbilledets udvikling

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en disposition til fysik med overskriften "Verdensbilledets udvikling". Der er et spørgsmål som lyder på: "Kom ind på vores nuværende naturvidenskabelige verdensbillede fra atomer til galakser". Forstår det ikke. Håber i kan hjælpe!
  • Afstandsbestemmelse til stjerner og galakser

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive dispostion til fysik-eksamen. Overskriften er "Kosmologi og universets alder" med et underspørgsmål som lyder på "Kom ind på afstandsbestemmelse til stjerner og galakser". Er det parallaksemetoden og størrelsesklasser? Hvis ja, er der nogen som kan forklar...
  • Eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys

    Forumindlæg
    atmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og generelt videnskabsteori, da jeg også har læst filosofi.
  • Elektrisk enegi

    Forumindlæg
    hej jeg skal til eksamen i morgen i Fysik B. kan I hjælpe mig lige at forstå elektrisk energi samt hvordan den fremstilles og bruges i vores samfund. lidt noget om kraftværkers virkemåde og nyttevirkning. pft. /michelle
  • Dumpe årsprøve

    Forumindlæg
    Halløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-)
  • Phenoler

    Forumindlæg
    hi er der nogen her som kan hjælpe mig med at skriver lidt om phenoler. jeg skal op til kemi B eksamen imorgen, og har et spørgsmål om hyroxoforbindelser som phenoler. hvad er fysik og kemiske egenskaber, isomeriforhold for phenoler? på forhond tak
  • Powerpoint - eksamen

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg overvejer at lave et powerpoint til min fysik eksamen i morgen, men kan altså ikke bestemme mig for om det er en god eller dårlig ide, så jeg ville høre om der er nogen der har erfaríng med det? Og høre hvad de fik ud af det.
  • naturvidenskab og humaniora - må man blande samfundsvidenskabelige metoder?

    Forumindlæg
    jeg har ifbm. med AT valgt faget historie og fysik hvilke jo beskæftiger sig med hhv. naturvidenskabelige metoder og humaniora. men jeg har fundet at jeg kan blande samfundsvidenskabelige metoder og se på sagen fra den vinkel (som nyt stof!) - men er det tilladt?
  • Den generelle gravitationslov

    Forumindlæg
    Hej . Jeg sidder og læser til fysik eksamen og kigger lige pt på kraftbegreber. Jeg er nu kommet i tvivl omkring gravitations loven. Hvordan lyder den generelle gravitations lov. Hvordan bruger man den ved jordoverfladen.
  • Omregne point til karaktere

    Forumindlæg
    Hej Hvor kan man finde en tabel, så man kan omregne point den skriftlige fysik A eksamen? Man kan vist på mellem 0 og 150 point. Hvilken karakter får man hvis man fx får 80 point?:)
  • Magnetisme og elektromagnetisme

    Forumindlæg
    Hej :D jeg skal til mundtlig Fysik og kemi eksamen FSA her på onsdag, altså d. 1 juni. jeg sidder nu og prøver at skriver noter, men jeg syntes ikke at det er så let. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive?
  • elektricitet og ioner

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i fysik eksamen på tirsdag og jeg ved ikke helt hvilke forsøg jeg skal lave hvis jeg trækker emnet "elektricitet og ioner"... Jeg kan lave elektrolyse, lede strøm gennem salt, og hvad mere??