Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 14761 til 14780 af 47924
-
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Vil du gøre en god gerning? og hjælpe os med at bestå eksamen - ved at besvare dette spørgeskema
ForumindlægHej. Vi nogle studerende som super gerne vil have svar på nedenstående spørgsmål, det tager ikke mere end 2 min. Tak på forhånd ?? Det 100% anonymt https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeYYnewMkWCrgmdQH3YR6BOs3SWfBXcoj4HHtPklgiQSc77IA/viewform -
"Der er kun en rigtig hue..."
ForumindlægDe fleste gym'ere kender vel sangen, der går på "Du må få min sofa cykel" melodien? og jeg har efterhånden hørt forskellige vers og versioner af den... Hvilken bruger I? og er der andre gode sange man kan brøle til dimissionen? :) -
Pointfordeling
ForumindlægHej.. Er der nogen af jer der kan fortælle mig, hvor man kan se pointfordelningen i Fysik A HTX.. Jeg har nemlig en eksamens ark, hvor der er 14 opgaver, og de 14 opgaver vægtes ens.. Jeg har 10 rigtige dvs 71.429 % men er der nogen steder hvor man kan se pointfordelingen? PÅ forhånd tak -
Hey har været eksamen idag i skriftlig dansk trak et blogindlæg ville bare lige høre om der var nogle kloge hoveder der ville læse det igennem
Forumindlæg -
Hvordan kan man bedst forberede sig til den skriftlige eksamen i Dansk på A-niveau?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har et år til at forbedre mig danskfagligt. Jeg skriver utrolig sjældent tekster og har været for ringe til at aflevere mine danskafleveringer. Jeg er meget fattig på oplevelser og fattig på ord, og jeg mærker derfor en stor frustration, hver gang jeg skal skrive en dansk... -
Har jeg bestået Mat A?
ForumindlægHvis jeg nu som afsluttende karakter har fået 7 skrftlig og 4 mdt, har jeg så bestået matematik A STX, hvis jeg får 00 til den skriftlige eksamen? Og kan jeg da komme ind på medicin? Eller skal eksamen også være bestået førend man kan komme ind på medicin? -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
Atomfysik atomkerne?
ForumindlægHej derude. Jeg ville hører om der ikke er nogen som kan komme med nogen informationer om, atomfysik bare sådan generelt, da jeg skal til eksamen om 3 dage. Atomfysik er det eneste emne jeg ikke ved så meget om, så det kunne være dejligt hvis noge gidste at opfriske det sådan helt fra ny, bare s... -
Hvor lang tid afsættes der til at snakke om den ukendte tekst til eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal op til tysk B eksamen imorgen(24 timers eksamen). Jeg vil gerne have styr på hvordan selve eksamen forløber. Hvor meget tid af de 30 minutter afsættes til den ukendte tekst? og hvor lang tid diskuteres der? Er det rigtigt antaget at det vigtigste tyske historie at have styr på er... -
Hjælp, impulsbevarelsessætningen og alfa partikel
ForumindlægJeg har problemer med to opgaver, hvor man skal næsten gøre det samme (tror jeg).Opg 6, Månens overflade.b) Begrund (blandt andet ved hjælp af impulsbevarelsessætningen), at denkinetiske energi af den enkelte α-partikel udsendt fra en 242Cm-kerne ermindre end henfaldets Q-værdi.http://us.uvm... -
når man skifter gym VIGTIGT!
ForumindlægHej Jeg skifter fra stx til htx i morgen. I fredags fik jeg min første standpunkt. Mit spørgsmål er om at stx sender mit første standpunkt til htx, så de kan se det, eller om lærerne på htx skal vurdere mig på ny. Og de slet ikke kommer til at se mit første standpunkt? Er der eventuelt nogen gy... -
Bio eksamen imorgen har jeg forstået forskellen på cellulære og humorale forsvar?
ForumindlægHej! Jeg er meget usikker på, hvad der er det humorale og det cellulære forsvar. Det nedenstående er det jeg er kommet frem til: Cellulærer: - celler går ind og dræber den indtrængende infektion ved at afgive kemiske stoffer humorale: - Antistoffet produceres af B-lymfocytter og har den funktion... -
Tysk skriftlig eksamen fra d. 27 maj - 'Entrissen'
ForumindlægHej, Jeg var til eksamen i tysk skriftlig på A-niveau d. 27 maj. Sættet til eksamen hed 'Entrissen'. Er der nogen af jer, der ved hvordan, oversættelsen skal lyde? eller hvilke faldgrupper, der var i oversættelsen? -
Prøve på 1. år
ForumindlægHej allesammen, jeg går i 1.g på gymnasiet, og har nogle spørgsmål vedrørende eksamen. Min studieretning er således at jeg har matematik på C og fysik på C. Jeg har fået mig fortalt at alle de fag man har på C SKAL afsluttes det første år, er det korrekt? Ellers har jeg hørt noget med at der er 9... -
hej jeg har fået en fysik opgave for til mandag d.4/3 og havde lidt svært ved at svare på dette spørsmål håber der er nogle der vil hjælpe mig, på forhåd t
Forumindlæghvad sker der når man blander en syre og en base sammen? -
Fysik a) Man kan skelne en diamant fra den langt billigere Cubic Zirkonia-sten bl.a. ved at se på stenens brydningsindeks. Brydningsindekset for Cubic Zirkon...
ForumindlægHar fået brydningsforholdet til at være 2,45, men kan ikke finde ud af hvordan man skal finde brydningsindeksset for stenen -
færre som skulle til mundtlig Mat/Fys i Gym i år??
ForumindlægHej Synes ikke der har været så mange som spørg efter hjælp her til dispositioner i Mundtlig Matematik og Fysik i Gymnasiet. Skyldes det mon at færre Gymnasier skal holde eksamen i mundtlig Mat/Fys i år? End sidste år? -
Kan jeg komme ind på matematik-økonomi selvom jeg har fået 4 i eksamen, men får 12 i både mundtlig og skriftlig årskarakter?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om jeg overhovedet kan komme ind på matematik-økonomi studiet med et 4-tal i mat A eksamen. Jeg får 12 i mundtlig og skriftlig årskarakterer, så er det noget der også bliver tjekket i min ansøgning, eller vil de kun kigge på 4-tallet? Jeg har et snit på 9,8 og adgangskvotiente... -
Hvem vil tjene penge på en eksamen i controlling og revision/ekstern regnskab?
ForumindlægEksamen handler om koncernregnskab, pengestrømsopgørelse, revisorloven osv. nogen med bachelor eller kandidat indenfor HA som kan hjælpe?
