Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14761 til 14780 af 27496
-
Hjælp til et eksamensspørgsmål!
ForumindlægHej derude! :) Jeg skal i et af mine eksamensspørgsmål i biologi forklare mandens sædcelleproduktion og den hormonelle regulering. Hvad vil den hormonelle regulering sige? -
Nedarvningsmønstre
ForumindlægHej! :) I et af mine eksamensspørgsmål i biologi skal jeg gennemgå de genetiske grundbegreber og nedarvningsmønstre, men jeg forstår ikke hvad der menes med nedarvningsmønstre. Er der én der kan forklare mig det begreb? -
planters fomering?
Forumindlæghej, jeg er igang med at lave en biologi opgave, om planters fomering og så skal jeg vide om pollen er det hanlige i blomsten eller det hunlige i blomsten;) -
Skal man aflevere synopsis til lære og censor?
ForumindlægHej. Nogen der ved om man skal aflevere sin synopsis til lære og censor til biologi B eksamen?. Mange tak for hjælpen. -
Hjælpemidler
ForumindlægHej, må man gerne hente hjælpemidler, til biologi, historie og geografi? Hvis ja, så hvad for nogen slags hjælpemidler? Håber I kan hjælpe Mvh Thomas -
Hjælp !!
ForumindlægJeg har en opgave i biologi om at vi skal finde ud af "hvor mange måder planter kan formere sig på" Jeg kan virkelig ikke finde ud af det , så please hjælp mig ?? ;* Therese -
Sprøgsmål om dyreliv
ForumindlægHej Jeg har dette spørgsmål i biologi: Hvor stor en procentdel af alt dyreliv på jorden findes i havene? Tak på forhånd -
natur
Forumindlæghej alle sammen jeg kunne god tænke mig og vide havd naturforvaltning er? det er til min opgave i biologi på forhånd tak :-) -
De fleste aminosyrer dannes på baggrund af mere end 1 triplet?
ForumindlægSom overskriften lyder (fra en biologi bog). Men jeg synes kun jeg ser 3 nukleotider (=1 triplet) ud fra de enkelte aminosyrer? -
Zoolog - løn
ForumindlægHejsa. Hvis man vælger at læse zoologi eller dyrefysiologi( som speciale i biologi), hvor kan man så arbejde, hvis det ikke lige er på gymnasiet? Og hvad er lønnen? Har hørt den skulle være lav -
Syltning af fødevarer
ForumindlægHej Jeg har problemer med at svare på dette spørgsmål til min biologi rapport om osmose: - Hvorfor kan fødevarer holde sig, når de syltes eller saltes? Tak på forhånd -
GMO og etik
ForumindlægHej jeg skal skrive om brugen af CRISPR på afgrøder, og tænkte om nogle havde et par ideer til en problemstilling. Skal skrive i fagene dansk og biologi. -
HJÆLP! Nervesignal-.-'
ForumindlægJeg har fået en biologi opgave (B-niveau) der lyder: Gør rede for: Nervesignalets overførsel og progression Er der nogen der kan hjælpe med det? -
hjælp
ForumindlægHej jeg har en terminsprøve i biologi og det ville være super dejligt hvis der var nogen der kunne sige nogle af de mest typiske ting man ville blive spurgt om og et svar hvis muligt -
Genetik
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en biologi rapport om Genetik, er der nogle der ved hvad et genkort er. Jeg skal forklare om jeg er imod eller for det? :) -
Enzymer
Forumindlæghej alle sammen jeg er igang med en biologi opgave om enzymer men kan ikke finde ud af hvor man kan finde enzymer i hjemmet hvis der er nogen der ved det så pleace hjælp mig -
Hvilken funktion har galde?
ForumindlægHej, jeg er igang med biologi. Jeg har søgt på nettet, og kan ikke finde ud af hvilken funktion galde har. Tak på forhånd. :-) -
National test!
ForumindlægHej derude :-))) Er der nogle af jer, der har haft dette års nationale tests i fysik, geografi og biologi? - Hvis ja, hvad skal man forberede sig på? -
Hvor eksperimenteres der med gensplejsning?
ForumindlægHej allesammen, jeg er igang med en biologi opgave, og ville gerne spørge jer, hvilke områder der eksperimenteres med gensplejsning? På forhånd tak :) -
Det fænotypiske udspaltningsforhold
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive en Biologi rapport op udspaltningsforhold. Jeg mangler meget kraftigt en definition af det fænotypiske udspaltningsforhold. Er der nogen der kan hjælpe mig?
