Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 14821 til 14840 af 29671
  • ang.bilag til 247.eksamen

    Forumindlæg
    Hej (: Jeg skal til 24-timers eksamen i samfundsfag på B-niveau. Man får som i nok ved, udleveret nogle bilag som synopses skal laves ud fra. Men hvordan skal de inddrages i selve synopsen? Skriver man f.eks "bilag C siger at...." i det redegørende eller hvordan gør man?
  • Om Medier

    Forumindlæg
    Hej Kiggede lige forbi denne her side. Det er første gang jeg opretter en tråd, men ville I være venlige at hjælpe lille mig med noget Samfundsfag. 1. Hvad dækker udtrykket "medierne"? Ved I det ? Jeg ville være så glad, hvis I havde tid til det. Med Venlig Hilsen Champiii
  • Synopsis til 24 timers årsprøve

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en 24 årsprøve i samfundsfag og skal have skrevet en synopsis. Mit emne er: Politiske ideologier & velfærdmodeller. Jeg mangler både et overspørgsmål og nogle underspørgsmål, og de skal helst ikke være redegørende. Nogle der kunne hjælpe?
  • mangler materialer om begrebet identitet og identitetsdannelse

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at forberede mig til samfundsfags årsprøve og jeg mangler virkelig noget materiale om begreberne: identitet og identitetsdannelse. Håber virkelig der er nogle, der kan hjælpe, da det er en 24 timers forberedelse, og jeg har ikke lang tid tilbage.
  • Checks and balances

    Forumindlæg
    Er igang med mine 24 timer til Samfundsfag A eksamen..... Nogen der kan hjælpe mig med at forklare "checks and balances" ??? Har nogle styr på den tredelte magt... men er lidt lost i checks and balances begrebet??
  • Oplæsning til 24-timers eksamen

    Forumindlæg
    Hej Vil høre hvor mange af jer, som læser grundigt op på hele pensum til 24-timers eksamen. Sidder selv her og læser op til samfundsfag A, synes der er utrolig meget, og overvejer om man bare skulle skimte det igennem, når man nu alligevel har 24 timer at forberede sig i? Hvad gør I?
  • Terror

    Forumindlæg
    jeg har en opgave for i samfundsfag, hvor jeg kort skal beskrive hvordan terror har påvirket verden. Kan I give eksempler på dette? Mit spørgsmål er så, om du har mærket hvordan terror har påvirket verden? måske mht. til 9/11 og London samt Madridangrebene.
  • Blokpolitik ??

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg kan ikke finde nogle gode oplysninger om blokpolitik - heller ikke i min bog.... Jeg skal op i samfundsfag eksamen i morgen, så jeg vil have alt er på plads, men jeg mangler altså blokpolitik og kan slet ikke finde nogle om det. Hvad er blokpolitik ?!!!!
  • SSO - Hvordan disukterer man i dansk?

    Forumindlæg
    Et punkt i min problemformulering siger, at jeg skal diskutere, om X stemmer overens med Y. Men hvordan diskuterer man i dansk? Der foreligger nemlig ikke modstridende argumenter, som der eksempelvis kan gøre i samfundsfag... Hjælp! På forhånd tak
  • Fordelingspolitik??

    Forumindlæg
    Hey, jeg har trukket fordelingspolitik i samfundsfag. Jeg ved godt hvad det er, men kan ikke komme på nogle problemstillinger til det. Er der nogen som kan komme med nogle ideer til et underemne og nogle spørgsmål, som jeg kunne snakke om?
  • Metode i samf

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har valgt at skrive i bl.a. psykologi hvor jeg vil bruge samfundsfaglig metode. Jeg vil andvende socialpsykologer men er nu blevet i tvivl. Er det en metode i sig selv i psykologi at bruge socialpsykologi, eller skal de ind under kvanitativ eller kvalitativ metode?
  • Videnskabsteori - AT om jordskælvet i Haiti

    Forumindlæg
    Jeg skal til AT-eksamen på mandag og arbejder med emnet Jordskælvet i Haiti (og den efterfølgende koleraepidemi) i Samfundsfag (A) og Biologi (A). Her har jeg lidt svært ved at se, hvordan jeg skal komme ind på videnskabsteori. Det ville være smukt, hvis der var en, der kunne hjælpe mig på vej.
  • At-Eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg ville lige høre, hvilken metode bruger man i samfundsfag hvis man har valgt at inddrage en sociolog? Jeg skal undersøge overvågningens betydning for et samfund idag, og har valgt at inddrage Foucalt. Hvordan arbejder jeg så?
  • Huntington - hvilken metode?

    Forumindlæg
    I mit AT projekt har jeg brugt Huntingtons teori om civilisationernes sammenstød til at belyse terrorangrebet 9/11. Kan nogen svare mig på hvilken metode man bruger i samfundsfag, når man arbejder med en teori?
  • Økonomisk politik

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal op i samfundsfag i næste uge. men jeg har et lille problem da jeg skal kunne forklare hvad der forstås ved økonomisk politik. Hvis der er nogen som vil forklare hvad økonomisk politik er, helst så hurtig som mulig vil jeg bliver rigtig glad. Med Venlig Hilsen
  • politisk forhold???

    Forumindlæg
    hej, jeg skal op i samfundsfag om ca. 2 timer, men der er stadig noget jeg ikke har fået afklaret endnu, fx: Hvad er politiske forhold i DK? jeg håber at der er en der vil hjælpe mig - det vil jeg sætte pris på! på forhånd tak
  • SSO - ekstra hint

    Forumindlæg
    Hej.. jeg skal til at skrive SSo i sfærisk geometri. Jeg ville gerne gøre noget ekstra ud over det sædvanlige som redegørelse,beviserne osv. Er der nogle som har nogle idéer? fx i samfundsfag laver man mange gange interwievs, men hvad kan man gøre i matematik??
  • Økonomisk politik

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Jeg skal op i samfundsfag i morgen og har lige et sidste spørsmål som jeg håber der er nogen der vil hjælp mig med :-) hvad er økonomisk politik? Jeg mener: det er der hvor de styre økonomien i Danmark igennem de forskellige politikker som er finans politik, penge politik osv. er det...
  • 24 timers prøve

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har virkelig brug for hjælp, jeg skal til 24 timers prøve i samfundsfag, og jeg aner ikke hvordan en dispotion kan se ud. Hvis nogle af jer har prøvet det vil i så ikke sende jeres dispotion til mig? Så jeg kan se hvordan den muligvis kan se ud. Rigtig mange tak på fo...
  • Mundtlig samfundsfagseksamen - form

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der kan fortælle mig, hvad formen er til den mundtlige eksamen i samfundsfag? Det står ikke i STX-bekendtgørelsen. Det plejer fx at stå, hvis eksamen udformer sig som en dialog/samtale, eller hvis den består af 10-12 minutters "fremlæggelse", for derefter at v...