Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 14841 til 14860 af 48309
-
Danske aviser
ForumindlægHey Studieportalen. Sidder og forbereder mig til dansk mundtlig eksamen og har fundet ud af at man skal kunne redegøre for de danske avisers historie og politiske ståsted. Er der nogen der ligger inde med en oversigt over dette, eller som ved hvor man kan finde sådan en? Kh Andreas -
Haster - AT radioaktivitet
ForumindlægJeg skal ind til eksamen lige om lidt og har lavet et oplæg i fysik/historie om opdagelsen af radioaktivitet og dens betydelse for verdenen. Jeg mangler nogle gode idéer til nogle diskuterende spørgsmål jeg kan bruge i dialogen -
James cook perspektivering
ForumindlægHej, jeg her lige færdig med min At-opgave om James Cook . Skulle skrive på tværs af fagene Matematik og historie. Jeg skal til eksamen i det imorgen, men kan ikke finde på en god perspektivering.. Hvad kan jeg perspektivere James Cook med ? på forhånd tak : ) -
Menneskerettigheder
ForumindlægHej folkens Jeg er igang med at læse op til min historie eksamen, og jeg prøver at få et overblik over hvert emne. Er der nogle forslag til, hvad der er vigtigt at komme ind på, hvis jeg trækker emnet om menneskerettigheder? -
Hjælp til Idehistorie
ForumindlægHej. Er der nogle herinde der har været oppe til en mundtlig idehistorie eksamen? Hvis ja, hvordan gik det? Hvilke ting skal man være særligt opmærksom på? Hvad trækker ned og hvad trækker op i karakter? Tak på forhånd, OBS: Spørgsmålet er sat under kategorien “Historie” da en kategori for i... -
Krudttønden og omar el hussein
ForumindlægHejj Jeg skal til historie eksamen i morgen hvor jeg skal tale om baggrunden for omar el husseins terrorangreb. Er der nogen som ligger inde med en opgave eller nogle gode ord omkring angrebet? ALT kan bruges:)) -
EU's fremtid?
ForumindlægJeg har trukket emne til Historie eksamen STX som lyder således - DK & EF/EU/Globalisering. Jeg har valgt at ligge fokus på problemet med udvidelsen af EU. Men er der nogle der har ideer til en evt perspektivering?. -
Hjælp til perspektivering
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har 24 timers forberedelse til eksamen i historie. Jeg har fået emnet Danmark under den kolde krig 1945-1949 Er der nogem herinde der har en god ide til, hvad man evt. kan perspektivere til? På forhånd tak Sofie -
Israel Palæstina konflikten.
ForumindlægHey alle! Jeg er igang med 24 timers eksamen i Historie. Jeg har trukket Mellemøstproblematikken. Jeg vil i den forbindelse gerne spørge til råds, om i vil synes det vil være et selvmord, at have en af problemstillingerne som: Redegør for baggrunden for konflikten mellem Israel og Palæstina. ... -
Den kolde krig
ForumindlægJeg skal til eksamen i den kolde krig i Historie. Jeg har problemformuleringen "Hvordan var verden opdelt under den kolde krig, og hvilken indflydelse har det på nu- og fremtidige konflikter?" Men jeg har virkeligt brug for hjælp til at finde kilder.... Please hjælp. -
jellingesten
ForumindlægHvad er jellingestenen? Hvem har skabt jellingestenen? Hvad er historien bag stenene? Hvem var Harald Blåtand? Hvem var Kong Gorm? Hej søde mennesker, jeg skal op til eksamen på torsdag og jeg har brug for jeres hjælp:) -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (: -
Spørgsmål om VUC - please hjælp, ekstremt vigtigt.
ForumindlægHej allesammen, jeg vil gerne ind på medicinstudiet, men jeg regner med at mit gennemsnit vil ende med at ligge på ca 9 på den gamle skala.. og det vil så falde på den nye. Jeg har så hørt at man kan forbedre sit snit gennem ½-års VUC, hvis man ikke afslutter sin studentereksamen(Hvilket jeg ne... -
Bananfluerne
ForumindlægEr der nogen der har læst bananfluerne af Jan Sonnergaard? Jeg sidder og er ved at læse dansk pensum op, og kan ikke rigtig finde ud af hvad temaerne er og budskabet i teksten. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak. -
Hvorfor skal fysik/kemi være obligatorisk?
ForumindlægDer er noget jeg simpelt hen ikke forstår. Hvordan kan det være, at det for folkeskole elever skal være obligatorisk, at skulle til mundtlig fysik eksamen. Det er noget de fleste ikke skal bruge frem over, og noget som de fleste ikke engang skal have på gymnasiet. Det kan da ikke være rigtigt d... -
Det nye regler om hjælpemidler!
ForumindlægHej!Jeg vil lige spørger om de hjælpemidler som er tilladte at bruge under forberedelsen i oldtidskundskab om de også kan bruges ved selve ekseminationen. Altså om vi godt må tage vores notater og bøger hjemmefra med ind til selve ekseminatonen. og det samme vil jeg spørge hvad der angår matamat... -
Ang. AT-CD'en
ForumindlægJeg sidder i den elendige situation, at jeg ikke har fået CD'en i forbindelse med AT-eksamen. Jeg er klar over emnet og har læst noget information vedrørende synopsis, eksamen mm., og kender også emnet jeg skal arbejde med - men er i tvivl om, hvad præcis denne CD skal bruges til, og om der l... -
Oplæsnings forslag til "udslidt"
ForumindlægHej Jeg står og skal aflevere en synopsis imorgen, hvor jeg skal aflevere hvad jeg vil læse op til eksamen. Det er 9. klasses dansk eksame, prøve B mener jeg den hedder. Jeg er helt blank og ved ikke hvad jeg kan læse op. Det skal være på omkring 600 tegn. Håber nogen kan hjælpe så hurtig... -
AT mundtlig
ForumindlægHej. Jeg skal op til AT mundtlig eksamen på mandag, og jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal strukturere den. Skal jeg bare gå efter min synopse og fremlægge punkt fra punkt selvfølgelig med uddybelser og ændringer, eller hvad skal jeg gøre? En synopsis vil jo typisk være: indledning, præsentation... -
Koleraepidemien København 1853 (dansk/biologi)
ForumindlægJeg skal til AT-eksamen i næste uge. Jeg har virkelig brug for noget hjælpe mig mht. biologidelens metoder. Da jeg skrev min synopsis har jeg som sådan ikke anvendt nogle af de metoder, der er angivet i AT-håndbogen, og nu jeg skal op til eksamen, og SKAL tilføje noget nyt - har virkelig brug for...
