Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14861 til 14880 af 40685
  • Navneord

    Forumindlæg
    Hej allesammenHar bare et lille spørgsmål. Starter alle navneord med et stort begyndelsesbogstav på engelsk?..ved godt det lyder lidt dumt men det har nu også været en lang ferie:P...Håber der er nogen der kan svare
  • Hvad er Jødedom

    Forumindlæg
    Hvad er Jødedom?
  • Sunna og Hadith

    Forumindlæg
    Hej:) Er der nogen, der kan foklare, hvad forkellen konkret er på sunna og hadith? Tak på forhånd:)
  • Hvad er ''The Amish's''rettigheder til at være anderledes?

    Forumindlæg
    Hvad er deres rettigheder til at være anderledes?
  • engelsk brev? rettelse?

    Forumindlæg
    Nogen der vil rette nogle fejl? og måske se om der kan indskydes nogle ord nogle steder? evt. der hvor jeg ikke har kunne finde et ord, eller er usikker på hvad der skal stå? på forhånd tak :) Dear Sir and madam/dear members We would like to thank you all for the past year, and for all the let...
  • 1990´er novellers kendetegn? :)

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har fået til opgave at forklare noget om kendetegnene ved en novelle skrevet i 1990´erne, og så noget om hvad perioden i 90´erne hed :) Men jeg er helt blank, så håber i kan hjælpe mig Tak på forhånd.
  • Harald Blåtand

    Forumindlæg
    Hey allesammen! :) Ville lige spørge Jer, om hvorvidt det kan være rigtigt, at Harald Blåtand gjorde danerne kristne fra den ene dag til den anden? Knus Artemis :D
  • Northern Ireland/ Ireland

    Forumindlæg
    Er der noget, der vil skrive kort om Northern Irelands problemmer på engelsk? :) På forhånd tak:)
  • Det sekulære samfund?

    Forumindlæg
    Håber nogle kan hjælpe.. Hvad er et sekulært samfund ? Og hvad menes med magtens tredeling ? Tak ..
  • SRP

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive SRP til december. Jeg skal skrive om Babylonien i matematik og historie. Jeg vil meget gerne skrive om noget religionshistorisk, måske med skabelsesmyten, men er ikke sikker på, om det kan lade sig gøre i samspil med matematik A. Håber virkelig I kan hjælpe :)
  • oversætelse

    Forumindlæg
    hvordan siger man det her sætning på sapansk? De er meget lykkeligt i sit liv. Han har en god familie. Hun er tilfredes af sin mænd.
  • Moderisme og postmoderisme?

    Forumindlæg
    Nogen der kort kan forklare hvad de begreber betyder?
  • messiasforventninger

    Forumindlæg
    jeg vil høre, og der er nogen der kan svare mig på; hvordab Jesus lever op til samtidens (ca. 0-30) messiasforventning? håber nogen kan hjælpe! vh. Ida
  • Inkarnation - reinkarnation

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan forklare mig, hvad forskellen er på reinkarnation og inkarnation? Synes ordene bliver brugt lidt i flæng i min religionsbog? På forhånd tak
  • tilfælles sammen

    Forumindlæg
    hej jeg tænkte på om Georg Brandes og Charless Darwin har noget tiltællles sammen under det moderne gennembrud har de to forfatter endelige noget med kvindeundertrykkelse håber for svar
  • Commedia dell'arte, liturgi etc.

    Forumindlæg
    Hej Studi. Er der nogen, der vil være så venlig at definere liturgi, mysteriespil og commedia dell'arte, i forhold til skuespil? Jeg forstår ikke helt, hvad liturgi og mysteriespil er, og jeg kan ikke rigtigt finde noget nogen steder? Mvh. Tissi
  • Ideer til projektopgave

    Forumindlæg
    hej jeg skal snart have projektopgave. mit overemne er Forandring og konsekvnes. Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kunne have om? og jeg går i 9. klasse?` på forhånd tak
  • Biologi og ???

    Forumindlæg
    Heej Er der nogen, der har nogle gode forslag til hvad man kan kombinere biologi med og hvilke emner man kan tage fat på med biologi som det ene fag, her til AT-synopsen..?? Jeg har kigget i ressourcerummet, men synes det ligger utroligt meget op til noget miljø og klima, hvilket jeg ikke rigtig ...
  • Engelsk tale

    Forumindlæg
    jeg har fået til opgave at skulle skrive "a great speech" i engelsk. emnet er selvvalgt, men jeg ved ikek hvad jeg skal skrive om. jeg har tænkt på noget med homosexuelles rettigheder men er bange for at det bliver for svært at skrive om. stilen skal være 500-600 ord. hvis i har...
  • Romer

    Forumindlæg
    Håber nogen vil hjælpe mig. Hvordan organiserede romerne ledelsen og administrationen af riget?