Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14981 til 15000 af 152758
-
Har de forskellige bindinger mellem fructose og glucose nogen betydning for deres egenskaber? Og hvilke? Tak på forhånd mvh
ForumindlægTitlen siger det hele. -
Navngivning af salte/sammensatte ioner
ForumindlægHejsa :D Hvordan er det lige at det fungerer med navngivning af sammensatte ioner og salte? Jeg har godt nok svært ved at forstå det, når ionerne pludselig ikke er simple (står alene).. Håber at nogen kan hjælpe.. Maria :D -
Hvad er en titrering? HJÆLP!
ForumindlægJeg stødte for første gang i går på begrebet titrering, så det er MEGET nyt for mig. Jeg har fået hjælp fra flere søde mennesker herindenfor læst lidt rundt omkring på nettet, men jeg er ikke sikker p&#2... -
Hvorfor er nogle kemiske reaktioner ikke synlige?
ForumindlægHej alle sammen! Min overskrift siger vist det hele. Det ville være en kæmpe hjælpe, hvis nogen lige ville komme med et hurtigt svar eller et link :) -
Reaktionshastighed - høj koncentration af svovlsyre + lav koncentration af vand
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål som hedder: Hvis man anvender koncentreret svovlsyre (96% H2SO4 og 4% H2O), er reaktionshastigheden forbløffende nok meget lav. Mine egne svar er at: 1. Vand måske kunne fungerer som en inhibitor og derved formindske reaktionshastigheden (men jeg er ikke sikker) 2. ... -
Ethanamin
ForumindlægEr ethanamin et polært molekyle og hvorfor? -
HVAD ER MADKEMI???
Forumindlæg1. Hvordan ville i forklare, hvad madkemi er? 2. Og hvad en humanbiologisk synsvinkel på madkemi er? Jeg håber, at I kan hjælpe! :-) Venligst, Mette :-) -
Spændingsforskel
ForumindlægGodaften Hvis man har et Daniellelement, vil der ske det, at zink oxideres og kobberioner reduceres. Heraf medfølger der jo at zinkioner koncentrationen stiger og kobberionkoncentrationen falder. Vil det ikke ifølge Ernst-ligningen medføre at spændingsforskellen/potentialforskellen konstant vi... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHvilke af de her er rigtige og forkerte? -Der er ioner i alle stoffer -Ioner er altid elektrisk ladede -Atomer danner ioner ved at afgive eller optage elektroner -Mange ioner har 8 elektronskaller -En ion består af 2 eller flere atomer -Kun de største atomer vil danne ioner -
eksamen - Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår
Forumindlæghej jeg skal til eksamen lige som mange andre, jeg skal op i muntlig geo, bio og fysik. jeg kan ikke finde et delemne, mit overemne er "Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår" nogen der kan hjælpe. TAK -
Molekyle - kun ét atom?
ForumindlægHvordan kan et molekyle også være bygget op af kun ét atom? Er et molekyle ikke en binding mellem flere atomer? -
Ad Hoc opg. på apotek som farmaceutstuderende
ForumindlægHej Allesammen Hvilken fordele er der ved at arbejde med Ad Hoc opg på et apotek, hvis man gerne vil være farmaceut? -
Faglige ord til NVG
ForumindlægSom overskriften hentyder, leder jeg efter en liste eller bare nogle gode fagord til NVG Tak på forhånd -
reaktionsentalp
ForumindlægHej:) Hvad er helt præcist forskellen på entalpiændring og standardentalpiændring? De viser jo begge om det er en endoterm eller exoterm reaktion Tak på forhånd! -
ligningsproblemmer
Forumindlæghar en ligning jeg skal have hjælp til skal finde ud af hvad "Vo" i ligningen T=(V-Vo)/a Vo=2 a=9.8 V=51 T=5 bare så i kan regne på det på forånd tak for hjælpen -
reducer
Forumindlæg3/(a-b) - 6b/(a^2-b^2) giver det: 3/(a-b) - 6b/(2(a-b)^2 -
HALLOOOOOOOOOOO
ForumindlægHej allesammen:) Jeg har et spørgsmål. Efter gymnasiet vil jeg gerne læse på en farmakonom skole. Men er der nogle krav for, at blive farmakonom i gymnasiet, Jeg har hørt, at hvis man får en studenter eksame så kan man godt komme ind på skolen, er det rigtig. Så har jeg også et andet spørgsmål.... -
Alkener og alkaners kemiske egenskaber.
ForumindlægHej, Studieportalen. Jeg sidder og er ved at forbederede mig til kemi-eksamen og skal under emnet "Alkener og alkaners strukturer og egenskaber" skrive en disposition, som jeg kan bruge til eksamen. Jeg har læst mig frem til, at alkaner er meget reaktionstræge, mens alkener er meget r... -
Vinkler i en retvinklet trekant
ForumindlægSå man har sådan en trekant hvad er hvinklen så i B og A -
matematik opg
Forumindlæghey Jeg har brug for hjælp til hvordan man bestemmer a
