Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15001 til 15020 af 22746
-
blodtype
Forumindlæger igang med en rapport og det haster virkelig, har brug for hjælp til dette spørgsmål: 4. Hvis du skal have en blodtransfusion, hvilke(n) donor(er) kan du så modtage blod fra og forklar hvorfor? Husk at se bort fra eventuelle antistoffer i donors blod, de fjernes inden blodtransfusion. jeg... -
AT eksamen kan det passe ...
ForumindlægHej alle sammen. Mht. AT eksamen, kan det da virkelig passe, at man ikke skal fremlægge sin synopsis som så, men bare fremlægge: - Problemformulering og problemstillinger - Hovedkonklusion - Metode, empiri og teori - Fagenes muligheder og begrænsninger - Evt. nye ting til rapporten (hvilke nye ti... -
Specifik smeltevarme og Specifik varmekapacitet for vand
ForumindlægI min rapport skal jeg i min diskuterende del svarer på dette: Da den specifikke smeltevarme er stor i forhold til den specifikke varmekapacitet for vand, vurder og forklar i hvilke situationer det har en afgørende betydning i hverdagen og teknik. Kan ikke helt finde på hvad man kan bruge det t... -
Genotyper, teori, blodtypebestemmelse
ForumindlægHej gutter, jeg er godt i gang med at skrive en rapport, som omhandler blodtypebestemmelse. Jeg kal skrive et afnsit om teorien bag genotyper, men jeg er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet rigtigt. Jeg har kigget lidt rundt omkring, men... hvad ER teori bag genotyper, og hvad viser genotyper ... -
Hvilke genotyper kan du have? Forklar!
ForumindlægHar i min biologi rapport fået stillet spørgsmålet: "Hvilke genotyper kan du have? Forklar!" Da jeg er B/Rhesuspositiv har jeg fundet frem til at jeg kan være enten I^B I^B eller I^B i, når det vedrører ABO-systemet. Når det gælder Rhesus-systemet kan jeg være enten RR eller Rr. Men hvo... -
varmelære
Forumindlæghey er der muligvis en venligsjæl som har lavet et forsøg om varmelære da de gik på 1.g muligvis. Skal lave en journal om det og er lidt lost her. For ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Please er der ikke nogen som muligvis har lavet forsøget og skrevet en rapport og bare kn hjælpe mig. Vil være y... -
Densiteten Af Jern - HJÆLP
ForumindlægHejsa.Nu har jeg roddet rund i mine bøger - og jeg kan virkelig ikke finde noget som helst svar på hvad densiteten af jern er i g.Jeg er igang med en rapport der omhandler udregninger af forskellige materialers densitet.Og jeg bliver nød til at kontrollere mine svar på en eller anden måde, da jeg... -
navne på forskellige reaktionsskemaer
ForumindlægHej.Jeg skal i forbindelse med en rapport over fældningstitrering, med formålt at finde indholdet af salt i havvand, opskrive alle reaktionsskemaerne og navnene på disse.men hvad kaldes et skema som dette?:AgNO3(aq) + NaCl(aq)--> AgCl(s) + NaNO3(aq)Har fået at vide at det er noget med noget fo... -
Navigator bar TeXnicCenter?
ForumindlægI TeXnicCenter har man i venstre side et navigation "vindue", men der vises bare ikke noget :-(Har før skrevet rapport i TeXnicCenter, hvor den viste det hele som den skulle. Så kan jo ikke lige forstå hvor den ikke gøre det nu.Og kan ikke lige finde noget i settings eller noget :-(Hvad... -
Kredsløberne?
ForumindlægHeyJeg skriver biologi rapport om blodets vej gennem hjertet.Biologi på CLungekredsløbet og systematiske kredsløb..samt "det lille kredsløb" og "Det store kredsløb"... Kaster lidt rundt med begreberne, men noget af det her skulle meget gerne være det samme?Nogen som kan give e... -
Økologi - prøve
Forumindlæghej jeg skal lave en biologi rapport med alle nyttige ting om økosystemet fordi jeg skal til prøve i det. Derfor har jeg dette spørgsmål: hvad betyder iltprofil? er det hvor meget ilt der er i vandet året rundt eller? og spørgsmål 2: hvordan har abiotiske faktorer betydning for hastigheden af ned... -
Fedtstoffer
ForumindlægHejsa allesammen.Jeg er ved at skrive en rapport om fordøjelse af fedtstoffer. Jeg har lavet et forsøg om, at undersøge fedtstoffers nedbrydning, samt hvilken betydning galdesalte har for nedbrydningen.Er der nogle der har nogle gode ting jeg kan skrive i teoridelen? Eller kender en god side, om ... -
Laswells Kommunikationsmodel
Forumindlæghej alle sammen. ;) jeg er igang med et projekt, som omhandler dansk og IT. Jeg har fået besked på at bruge Laswells kommunikationsmodel i min rapport. Jeg forstår virkelig ikke hvad jeg skal gøre, og håber sådan i kan hjælpe mig med det. jeg arbejder med en hjemmeside om racisme, og det er... -
Biologi om hjernen
ForumindlægHej alle Jeg hedder Puk, og går i syvende klasse. Jeg har en biologi rapport for, hvor jeg altså har valgt at skrive om hjernen. Jeg har brug for en problemstilling og div. underemner, hvis der er nogen der har ideer ville det være en kæmpe hjælp. PS: Det skal være noget jeg, på syvende klasses... -
Hjælp
ForumindlægHvordan laver jeg en konklusion ud en rapport om nyttevirkning, hvor jeg har fået tre resultater. 1) 49,8 % (nyttevirkning) - kedel på kogeplade 2) 68,5 % (nyttevirkning) - kaffemaskine 3) 84,3 % (nyttevirkning) - El-kedel - hvad kan jeg drage af konklusioner - skal jeg tage højder for andet e... -
Aminosyrer
ForumindlægGodaften. Er ved at ligge sidste hånd på min kemi rapport til imorgen, og er stort set færdig. Desværre er der en opgave, som jeg simpelthen bare ikke kan finde et fornuftigt svar på, så lidt hjælp ville være rart. Spørgsmålet lyder: Hvad er specielt for en aminosyre, der befinder sig i en opl... -
phenolphthalein indikator
ForumindlægJeg laver kemi rapport og anden sidste spørgsmål står der : Hvorfor benyttes phenolftalein som indikator? men jeg ved ikke andet end at det er fordi det bliver rødt, også er det tegn på at vi skal stopper med at tilsætte fx NaOH til eddikesyre. Men er det noget særligt der sker ved at bruge li... -
OLIE I HAVET ?!!
ForumindlægNogle som kan være sød og hjælpe med dette spørgsmål? Jeg skal nemlig skrive om det i min rapport, og jeg er stadig ret forvirret. Ved ikke helt, hvad jeg ka' skrive, og jeg ville være vild glad, hvis nogle kunne forklare det til mig. :-) Hvilken betydning har olieprisen for olieudvinding og... -
Hydrofile, hydrofobe..
ForumindlægJeg har fået en rapport for hvor jeg skal redegør hvilke af disse nævnte stoffer er hydrofile, hydrofobe eller indeholder begge dele.. jeg har ingen anelse om hvordan eller hvas jeg skal gøre for at finde uf af det.. er der ingen som kan fortælle mig hvad de forskellige ting er eller hvordan jeg ... -
Ækvivalente
ForumindlægHejsa :) Her er et spørgsmål fra en kemi rapport jeg er ved at lave, om et forsøg. Vi anvendte 50 mL svovlsyre, der indeholder 2 mol pr. liter. Dvs., at vi har anvendt 0,1 mol svovlsyre. Er der anvendt ækvivalente mængder af Fe og H2SO4? På forhånd mange tak.
