Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 15061 til 15080 af 48309
-
Vejledning & Råd :(
ForumindlægHej Jeg studerer historie, og skal op til eksamen i slutningen af denne semester. Jeg har faget, Europa i verden, hvor jeg skal op i Vestens oplevelser. Fx antikkens historie, den første civilasation og tidlig græsk historie, Den græske bystat, Alexander d. Store og Hellenismen, Roms grundlægge... -
Middelalder???
ForumindlægHejsa alle sammen. Sidder og læser op til min sidste eksamen, som uheldigvis er historie. Historie er det fag som jeg igennem mine 3 år på gymnasiet aldrig har læst lektie til, men er nu igang med at læse om de forskellige emner som vi har opgivet. Emnerne er følgende: 1)Middelalder(1000-1300)+... -
Stalin
ForumindlægHejsa! Er der nogle af jer som lægger inde med en årsopgave om Stalins vej til magten? hvis ja, så skriv endelig tilbage! Eller hvis i ved hvor jeg finder noget om emnet.Ha' det godt:-) /Anja -
Hjælp til stil!
ForumindlægJeg har fået en opgave får der lyder sådan her: Skriv det brev, som kvindens mand sender hjem 2 år efter sin forsivden. I brevet fortæller manden om de overvejelser, han har gjort sig både før og under sin forsvinden, og om nogle af de oplevelser, han har ´haft, siden han forlod familien. Det her... -
Rettelse af SRP
ForumindlægHej derude! Skal aflevere SRP mandag den 5. december 2011, og det ville være rigtig dejligt hvis nogen har lyst til at kigge på den, rette, kritisere osv!! Er selvfølgelig ved at skrive den nu, og kan ikke sige hvornår jeg har den færdig, men det bliver hvert fald ikke i sidste øjeblik. Men s... -
analyse af teksten
ForumindlægHar lige et enkelt spørgsmål, vedr. analysen af en engelsk tekst! opgaven lyder som følgende " focus on the thematic function of the point of view"? jeg er i tvivl om, hvad der egentlig menes med selve spørgsmålet? -
andenårsopgave
Forumindlæghejsa. jeg kunne godt tænke mig at skrive andenårsopgave i matematematik. Er der nogen af jer som har et forslag til et emne?? -
Hvad er fortolkning?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvad fortolkning helt præcis er. Jeg skal lave en fortolkning af 'Den lille pige med svovlstikkerne', og hvis der er nogen der kan hjælpe mig på vej, ville det bare være super fedt! -
Røntgen-syn?
Forumindlæghttp://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=291416Hvad skal man tro? Ville det ikke kræve, at en anden udsendte røntgenstråling, hvorefter hun på en eller anden måde kunne danne en "røntgenfilm" på sine øjne udfra de udsendte stråler? Men hva, Mordovia ligger jo også tæt på Tjernobyl. -
"Short cuts" og "Hey, Nostradamus"
ForumindlægHejsa... Jeg skal op i engelsk på tirsdag og mangler noter til 2 noveller i Raymond Carver's bog "Short Cuts". Den ene er "A small good thing" og den anden er "So much water so close to home". Nogen der har noter til det?Jeg mangler også noter til bogen "Hey... -
Tysk- fristil! Nogle ideer?
ForumindlægHej alle Jeg skal lave en fristil, om et emne jeg selv bestemmer. Nogen der har nogle ideer? -
Buddhisme
ForumindlægHej med jer Nogle af jer som ved hvem Dalai Lama er helt??? TAK FOR HJÆLPEN! -
Essay - Gammeldags vaffel-is
ForumindlægHej!! Jeg har skrevet det her eesay om Gammeldags vaffelis, og jeg skal aflevere det i morgen. Jeg vil lige høre om nogle vill læse det igennem og sige hvad i synes. Evt. også kigge på min slutningg som jeg ikke synes er helt færdig gjort. Tak! -
SSO - hjælp
ForumindlægHej alle.. Kunne man skrive sso om brokeback mountain af Annie Proulx? Den er kun på 58 sider, så jeg skal nok perspektivere til andre short stories eller lignende? evt nogle idéer?? på forhånd tak :) -
Analyse af Novellen Villy af charlotte Weitze
ForumindlægHeej, jeg har om novellen villy. hvor der bliver lagt meget vægt på sex og voldtog. der kommer både nogen med adam og eva og rødhætte. men jeg tænkte på om nogen ved om forfatteren selv blev misbrugt? -
scenisk el. panoramisk?
Forumindlæghi...er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er mellem scenisk og panoramisk handslingsforløb? hvis det altså kaldes handlingsforløb i den her sammenhæng. -
klods hans
ForumindlægHvad er budskabet i klods hans egentlig? -
Analysere en lov?
ForumindlægHejsa.. Jeg har fået udleveret en "lov" som jeg skal analysere, problemet er bare at jeg aldrig har gjort det før. Skal man bare følge en bestemt analyse model??? Hvis ja hvilken.. eller er det noget helt andet man skal gøre?? Tak :-) -
Sydafrika efter apartheid
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med min SRP, og jeg skal til en af mine opgaveformuleringer finde selvvalgt materiale. Formuleringen lyder således: "Der ønskes en analyse af selvvalgte tekster, omhandlende tiden efter apartheid. Desuden ønskes en vurdering at, hvorvidt teksterne giver et validt bil... -
SRP! - gennemlæsning?
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP her snart, og ville høre, om der eventuelt var nogen, der kunne give en hjælpende hånd med.. altså at gennemlæse den hen ad vejen samt det færdige resultat og vedhæfte deres kommentarer.. Jeg søger gerne nogle, der selv har skrevet om koloniseringen af Indien, men and...
