Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 15061 til 15080 af 27765
  • Digtanalyse Klaus Rifbjerg

    Forumindlæg
    Er lige startet på Hf og mangler hjælp til digt analyse af Klaus Rifbjergs " Fødsel ". Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
  • En Kommentar?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at analysere en kommentar, men jeg ved ikke hvordan en typisk kommentar er bygget op og hvad der normalt kendetegner en kommentar. Nogle der kan hjælpe?
  • Subjekt og objekt

    Forumindlæg
    Hejsa. Skal analysere nogle sætninger, og der står at jeg skal afgøre om det er subjekt, subjektprædikat, objekt eller dativsobjekt. Hvordan finder man ud af det? hjælp tak
  • Hjælp ! . Skal lave en afslutning af 'katten ''Af forfattern Naja Marie Aidt.

    Forumindlæg
    Hej ,, jeg skal lave en afslutning i min stil / analyse . Skal bruge nogle samligninger . Fra bogen ( Noveller Vand mærket )
  • Eksamensspørgsmål

    Forumindlæg
    Hej Vi fik udleveret, skriftlig dansk, prøve materiale med flg opgaveformulering: Skriv et analyserende oplæg til et hf-hold, hvad litteraturen kan bruges til. I besvarelsen skal du analysere og fortolke "helge Rodes" tekst (tekst 4) med henblik på at belyse dens holdninger til fædrel...
  • Titelanalyse?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Sidder her med en opg. , hvor jeg skal analyser en titel, en såkaldt titelanalyse, men hvordan gør man lige det? Har i et link til en analysemodel? På forhånd mange tak!
  • Mor(d) i mødregruppen

    Forumindlæg
    Jeg mangler hjælp til en analyse og fortolkning af kortfilmen "Mor(d) i mødregruppen" så det ville være venligt hvis I gad at uploade den hertil.
  • Thermopylai

    Forumindlæg
    Hej, Nogen der kan hjælpe mig med nogle gode noter til SLaget ved Thermopylai? Ikke et resumé, men noter til en analyse søges..
  • åbent digt til vorherre - hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle! Er der en der kan hjælpe mig med en analyse og fortolkning af digtet "åbent digt til vorherre" af Ivan Malinowski? Også gerne med tidsperspektivering.. Mange hilsner blomsterpige1
  • Analyseringer????

    Forumindlæg
    Heeej.. Er der nogle der ved om man må tage analyseskemaer med ind til eksamen? Altså analyse til eventyr, novelle, digt osvv...?
  • Genremæssig perpektivering?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder med en analyserende artikel, hvor jeg skal lave en genremæssig perpektivering til sidst. Er der nogle der kan fortælle mig hvad det hendler om, eller give mig et godt eksempel? Tak på forhånd.
  • den stundesløse

    Forumindlæg
    Nogen der ligger inde med analyse/fortolkning af den stundesløse? Står i en eksamenssituation, hvor jeg mangler det meget :d
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    nogen der har læst og analyseret klaus rifbjergs: haandbold og kan hjælpe mig lidt....? jeg har det grundlæggende men har ikke nok til i dybden og forståelse. hjælp ! skal til prøve!!!j
  • Biedermeor-digt?

    Forumindlæg
    Lav en analyse af digtet: Tordenvejret om natten. Overvej hvorfor det kaldes et biedermeor-digt. Hvad karakteriserer retningen: Biedermeir?
  • Kolonisering Indien

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal skrive SRP i engelsk og historie om afkoloniseringen i Indien, og ville høre om nogen af jer har skrevet om det før (hvad har i analyseret i engelsk) og hvad kom i ind på? :)
  • fortællerens skrivemåde

    Forumindlæg
    Hej Hvordan analyserer man en fortællers skrivemåde, hvilke virkemidler skal indgå? Håber der en der har mere styr på det end jeg har, der vil hjælpe! Tak!
  • teknologi

    Forumindlæg
    jeg har analyseret nat og æd I den sammenhæng skal jeg skrive en indledning som omhandler teknologi og natur, nogle råd til hvad man kan skrive?
  • En danse på rose

    Forumindlæg
    Hej! vi skal analysere og fortolke kortfilmen/Novellefilmen en dans på roser og vil høre om nogen af jer har noget liggende, der kan bruges?
  • "Die dunkelhaarigen Kinder von Berlin"

    Forumindlæg
    Ville bare høre om der er nogen der har en oversættelse/analyse af novellen "Die dunkelhaarige Kinder von Berlin" af Aysel Özakin? Knus.
  • hvad er kosmos?

    Forumindlæg
    Hej Hvordan skal jeg går i gang med analyse af den lille Rødhætte. Jeg er bar lam til at går i gang med det ,jeg miner faktisk ved ikke hvordan.