Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 15181 til 15200 af 35989
-
Biologi afgangseksamen 2011
ForumindlægHej Allesammen!! Jeg har fået trukket biologi her til afgangseksamen. Men problemet er at man ikke ved hvad prøven handler specifikt om og har derfor et ALT for stort pensum at forberede sig. Nogle der har erfaringer og ved nogle ting som har gået igen gennem årene ?? Jeg ved godt jeg ikke kun ... -
Eng mdt
ForumindlægHejsa! Her på fredag skal jeg op i mundtlig engelsk (årsprøve). Men har et meget vigtigt problem, jeg læser langsomt (og især når det på engelsk), og kan risikere at få en tekst på 4 sider, som jeg så har 40 mn at forberede. Jeg har prøvet at læse 3 sider og det tager 34 min. jeg kan lide ... -
Rødder
ForumindlægBeregn rødderne for følgende andengradspolynomier uden brug af ligningsløser eller grafer f(x) = 3 (x-2)(x+7) g(x)= 2x2-10x+8 -
Differentialregning
ForumindlægRedegør for begreberne differentialkvotient, sekant og tangent. -
Sorry for the Loss
ForumindlægHej Er der nogen herinde, der har været op til skriftlig engelsk på a-niveau, som kan huske opgaveformuleringen til teksten "Sorry for the Loss" - skrevet af Bridget Keehan. Hvilke 2 punkter var det, man bl.a. skulle fokusere på? Tak på forhånd -
Centrale aktører i Den Franske Revolution
ForumindlægHej allesammen Er der nogen der kan komme på nogle centrale aktører som har spillet ind i forbindelse med Den Franske Revolution af 1789? Mvh. -
Syg til sygeeksamen
ForumindlægHvad sker der hvis man er syg til sygeeksamen ? -
Hvad betyder det?
ForumindlægHvad betyder eksamenstermin? -
Kan jeg tage ungdomsuddanelse online?
ForumindlægHej, Jeg undrer mig over, om jeg kan tage hele min tre årige ungdomsuddannelse på STX eller HTX online? Hvor og hvordan ville det fungere? Nogle der har et link eller andet? -
Sygeeksamen til årsprøve i 1G
ForumindlægHey Nogen der ved om der er muligt at melde sig syg til en årsprøve på selve dagen? Jeg skal op kl 8, og kontoret på skolen åbner kl 7:45. Ville det være for sent at melde sig syg? -
Tror I de unge kommer op i mundtlig mat??
ForumindlægHvad tror I? Tror I 2'gerne kommer op i mundtlig matematik?? -
Samarbejde
ForumindlægHej Jeg står i denne situation, hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Min gruppe og jeg skal snart fremlægge om 2. verdenskrig. Vi er tre i gruppen. Vi har en problemstilling, som vi har inddelt i tre dele (da problemstillingen har tre led), og hver gruppemedlem har fået en 1/3 af opgaven. Men... -
metode HASTER
ForumindlægGiver det her mening? I psykologi arbejder jeg med det samfundsvidenskabelige fakultet fordi jeg er nødt til at se på samfundets strukturer for at forstå den måde individet opfører sig på. Det gør jeg ved at analysere og fortolke kvalitative undersøgelser hermeneutisk, med begreber fra psykologi,... -
Hjælp til 24 timers Bio B
ForumindlægHej. Jeg er sent ude, men har behov for hjælp. Jeg skal op i mundtlig biologi i morgen. Emnet er Cellernes opbygning og proteinsyntese, hvor jeg skal gøre rede for en masse ting derunder. Derudover har jeg også fået en artikel om nogle insekter, der har tilpasset sig ekstreme kuldeforhold. Mit p... -
Perspektivering i mundtlig engelsk
ForumindlægHej. Skal man kun perspektivere sin udleverede tekst til et af de EMNER man har læst igennem gymnasietiden, eller skal den perspektiveres til en specifik tekst? -
induktion disposition
Forumindlæghej jeg mangler hjælpe til induktion disposition hvilken forsøg kan jeg lave, og hvad skal jeg sige. -
Akut hjælp til figur
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl, som vil forklare hvad der sker på billedet: -
Er det muligt at gå om?
ForumindlægJeg går på 2. år på HF, og bliver student om lidt over to uger.. Jeg har slacket rigtig meget i år, og mit gennemsnit bliver ikke noget at råbe hurra for. Er det muligt at gå 2. år om? -
Hvad gør man ved det efter forsøget?
ForumindlægHej derude! Hvis man nu trækker et emne og vælger at lave et forsøg med syre eller baser, skal man så bare skylle syren/basen ud i vasken? Det skal man vel ikk, skal man? - Og hvis jeg laver et forsøg hvor jeg har puttet et stk. metal i en syre, hvad skal jeg så gøre af det? Måske tænker jeg lidt... -
Muligt at få -3 ?
Forumindlæghvor dårligt skal man klarer sig til mdt. for at kunne få -3... ? jeg har set lidt på karakterene.. og jeg skal min. have 00 for ikke at dumpe dansk A(4+2 = 6 , 6/3 = 2) .. men jeg er altid så uheldig, og fatter ikke ekspressionisme.. :S
