Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 15221 til 15240 af 33706
-
Trekanter
ForumindlægHvordan kan man uden at måle vide at topvinklerne i ligebenede trekanter er 45º?????? -
Hvordan kan man forklare følgende begreber??
ForumindlægForklar begreberne differentiabilitet og differentialkvotient. Skal jeg bare sætte nogle grafer ind og så forklare hvad en differentialkvotient er osv. ? - men ingen tal ? -
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
Hjælp Mat/historie
Forumindlæghej... jeg har tænkt mig at Vælge mat og historie til min SRP... men har ingen andelse om emne nogle der kan komme med nogle ideer -
karakter gennemsnit
ForumindlægHey jeg var op i billedkunst, og det var en eksame... Jeg har fået indtil videre: Almen sprogfårståelse: 02 Billedkunst: 02 Samfundsfag:4 Naturviden skabelige fag: 7 Og jeg er bange for at det vil trække meget ned i gennemsnittet.... når de skal vælge om man kan blive optaget på universitet.. ki... -
Hvor hører det hjemme?
ForumindlægHej med jer, Hører differentialligninger inde under Infinitesimalregning? Og hvad hører Infinitesimalregning egentlig under? er det Mantematisk Analyse eller Algebra? Er der ikke et sted man kan se disse indelinger, jeg har prøvet at lede på nettet, men jeg ved ikke helt hvad jeg egentlig skal... -
Laplace transformation
ForumindlægDet er egentlig ikke hjælp til emnet, men mere spørgsmål til hvilket niveau vi er på her og hvad det bruges til. Er det a-niveaus stof (gymnasie) eller er på videregående uddannelse man berører emnet? Grunden til jeg spørger er at jeg er stødt på det udtrykket i forbindelse med mit studie (ma... -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
ENIGMA, HJÆLP!
Forumindlæger fuldstændig på bar bund med dette opgavesæt -
Kan ikke skrive mere!!??
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP, og skal aflevere i morgen.. Har kun skrevet 10 sider, og kan virkelig ikke finde på mere at skrive. Mit emne er Euklid og det antikke Grækenland. Er der nogen ideer til hvad jeg mere kan skrive?? Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre...... Så håber ... -
Fortegn
ForumindlægHar lige brug for hjælp til en hurtig opgave, som min lærer har forklarret mig 117 gange, men jeg bliver ved med at glemme. Opgave: Hvorfor kan man ændre fortegn ved at gange eller dividere med -1? -
hvis man dumper
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl om hvad der sker, hvis man dumper mat eksamen (eller andre). Hvis man får 7 i årskarakter og 00 til sin eksamen, kan man så komme ind på en videregående uddannelse, som kræver mat? håber at i kan hjælpe -
længde af en parabel
Forumindlæghejsa hvordan regner man længden af en parabel ud, hvis nu det er den længde som bliver afgrænset af x-aksen for funktionen -0,03x^2+3,6x ? -
Middelværdi, standardafvigelse og histogram
ForumindlægHej Jeg sidder fast med denne opgave, da jeg slet ikke forstår den. Jeg vil være super taknemmelig, hvis der er nogen, der gider at hjælpe. Opgaven lyder således: Ved optælling af røde blodlegemer i blodet betragter man under mikroskop et tællekammer fyldt med fortyndet blod. Tællekammeret er ... -
Akut lektiehjælp i genetik søges!!!! Århus!
ForumindlægJeg er en pige, der bor i Århus, der søger lektiehjælp i genetik. Jeg læser medicin på universitet, men genetikken volder mig desværre problemer, specielt sandsynlighedsregning. Jeg søger derfor lektiehjælp mod betaling selvfølgelig, vedrørende genetikopgaver 1 gang om ugen måske 2, hvor vi mød... -
årsprøve i mat B
Forumindlæghvordan forgår det ? - har karakteren stor betydning =? Mat. B. 1.g -
Erhvervsøkonomi kombineret med andet fag
ForumindlægJeg overvejer at læse erhvervsøkonomi i kombination med et andet fag på Århus Universitet. Er der nogen herinde der læser det, og eventuelt kunne fortælle lidt om det? Altså generelt, niveauet, studiemiljøet osv. Hører erhvervsøkonomistuderende til økonomisk forening eller er det kun cand.oeco... -
Eksamenssæt
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at få fat i nogle eksamenssæt gerne de nyeste, for min lærer siger jeg kan kigge i mine afleveringer, hvilke selvfølgelig er rigtig, men vil gerne øve mig i rigtige eksamenssæt.. nogen der vil hjælpe med det :-) på forhånd tak :-) -
Kan nogen hjælpe mig med denne opgave?
ForumindlægLinjens parameterfremstilling ser således ud: Et punkt (x,y) ligger på linjen når (x¦y)=(x_0¦y_0 )+t(r_1¦r_2 ) (x0,y0) er et punkt på linjen, og vektor r er en retningsvektor for linjen. Jeg har punkterne så jeg indsætter dem bare ind i formlen eller har jeg misforstået det? -
Potens
ForumindlægHvordan løser jeg sådan en opgave?
