Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15221 til 15240 af 20599
-
AT 2017 - Hjælp til emne
ForumindlægJeg ville høre, om der ikke er nogle som har en rigtig god idé til et AT-emne. Årets AT-emne er mennesket og naturen, og jeg skriver i fagene Dansk og Samfundsfag Det ville virkelig være dejligt, hvis der er nogle, som har nogle forslag.. Jeg kan virkelig ikke selv lige komme i tanke om nogle, ... -
Mandatstrategi i valgkampen
ForumindlægHej Studi. Jeg skal lave et oplæg i morgen i samfundsfag, hvor jeg skal snakke om en partiafstemning, vi har haft på klassen. Min lærer nævnte noget om, at jeg kunne fortælle noget om mandatfordelingen, hvis valget kom til at se sådan eller sådan ud (give eksempler på mulige regeringer). Men h... -
Demokratiofattelser - Udtryk
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive en samfundsfag opgave hvor jeg sammenligner det Direkte Demokrati med det Repræsentive demokrati..Idet skal jeg inddrage disse to begreber; deltagelsesdemokrati og initiativret.? Hvad går de to begreber ud på, og i hvilken sammenhæng kan jeg bruge dem? Håber noge... -
individets identitetsdannelse i det senmoderne samfund
ForumindlægHeej alle, jeg skal skrive en samfundsfags opgave hvor det ene spørgsmål hedder. - Diskuter, i hvor høj grad det nationale tilhørsforhold spillet en rolle for individets identitetsdannelse i det senmoderne samfund. jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal svare, håber der er nogen der gider hjælpe. ... -
Synes I, at mit emne passer ind under overemnet: Menneskets forhold til naturen?
ForumindlægHej alle, Jeg skriver i biologi B og samfundsfag A, og jeg vil gerne skrive om hvilke konsekvenser jordens overbefolkning i fremtiden har af betydning for mængden af mad til rådighed. Jeg er usikker på om mit valgte emne passer med årets AT overemne: Menneskets forhold i naturen. Kan nogen se... -
Arbejdsløs og den residuale velfærdsmodel
ForumindlægHej. Jeg skal til skal til samfundsfag i morgen besvare følgende spørgsmål: Vis, hvordan en arbejdsløs kan få hjælp i den residuale velfærdsmodel. Jeg har fuldt ud forstået hvordan modellen hænger sammen, men kan ikke få formuleret en forklaring på, hvad man vil gøre som arbejdsløs og for den s... -
Hjælp til matematiske beregninger ift. klima!!
ForumindlægHey alle sammen. Jeg skal skrive AT i matematik A og samfundsfag C. Jeg vil gerne lave nogle beregninger på klimaforandringerne i Danmark, men det skal gerne være på a-niveau. Er der nogle, der har noget erfaring / forslag til hvordan man evt kunne regne på klimaforandringerne i Danmark - evt ... -
BZ-bevægelsen "subkulturer"
ForumindlægHej, jeg har i min studieretningsopgave valgt at skrive om sociale bevægelser i Danmark, nærmere BZ-bevægelsen. Det hele er desværre lidt diffust i øjeblikket, så hvis nogen havde nogle gode hints ville det være nice. Måske nogen der havde skrevet om noget lignende? Jeg skriver i samfundsfag og h... -
erdogan eksamensprojekt
ForumindlægHej Skal lave eksamensprojekt i historie og samfundsfag og Tyrkiet og Erdogan. Har problemer med at formulere en god problemformulering. Gode ideer ? Har stikord til opgaven som: Islamisering, Anti-demokratiseing, kollisionskurs med EU, forhold til Putin, NATO men synes ikke at jeg kan få det sa... -
Hjælpelærer gymnasiet.
ForumindlægTil dreng i 2 G søges hjælpelærer 4 timer ugentligt 2 gange ugentlig. Der skal undervises i almen kommunikation, lektielæsning i dansk, samfundsfag. I store træk blot studiestøtte allround. vi kan tilbyde 2000 månedlig. Er bosiddende mellem Århus og Odder. Kontakt [email protected] -
Økonomisk ulighed
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med en samfundsfaglig opgave, og jeg sidder simpelthen fast. Spørgsmålet går ud på at jeg skal gøre rede for de forskellige mål for økonomisk ulighed. Er der en venlig sjæl, som kan give et skub videre? Som kan inddrage af egen viden, og hjælpe med at komme videre? :) -
Relative tal
ForumindlægHey. Jeg laver pt. en samfundsfag/matematik opgave, hvor jeg skal opstille en tabels centrale indhold i RELATIVE TAL, som der står fx kan være procent eller index. Men spørgsmål er så kan RELATIVE TAL godt være kriminalitet pr. indbyggere som hverken har noget med procent eller index at gøre ? -
Projektopgave
ForumindlægJeg skal skrive projektopgave i HF meget snart, men jeg er helt lost :(. Jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal skrive om, og jeg kan ikke komme på gode ideér... Fagene skal nok være samfundsfag c og historie b eller religion c og historie b. Jeg håber virkelig i kan komme med gode idéer... På fo... -
Studieområdet SO og de faglige mål
ForumindlægHej Jeg forstår ikke følgende to faglige mål i SO samt hvordan jeg kan vise at jeg har opnået disse to mål. -Redegøre for tanker og teorier, der ligger bag erkendelse inden for teknologiske, naturvidenskabelige, samfundsfaglige og humanistiske fagområder -Redegøre for, hvordan viden produc... -
HJÆLP TIL OPGAVE OM SENMODERNITET
ForumindlægJeg er igang med en opgave i samfundsfag der skal handle om senmodernitet! to af spørgsmålene lyder således: Find 3 årsager til, at USA er verdens unipol. Kom med 3 argumenter for at vi lever i et senmoderne samfund. Nogle der kan hjælpe med hvilke teorier jeg kunne inddrage , og hvad jeg ev.... -
Perspektivering
ForumindlægHej. Jeg skriver om integration i USA i fagene samfundsfag og engelsk, hvor jeg i min opgave samtidig kommer ind på nogle danske forhold. Jeg skal i min perspektivering perspektivere til et andet land, evt. et land som har haft succes med integration, men synes ikke jeg kan finde noget om det. ... -
International Politik
ForumindlægHej Alle. Jeg har fået en samfundsfag aflevering som jeg er meget i tvivl om. Opgaveformuleringen lyder: Diskutér, i hvor høj grad Anders Fogh Rasmussen har fået ret i, " at vi vil se en mere multilateral tilgang til international politik fra amerikansk side". Jeg er lige i tvivl om h... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave problemformulering og underspørgsmål til mit AT projekt Det overordnede emne er grænser hvor jeg har valgt integration. Jeg skriver i dansk og samfundsfag I et af mine undersøgende spørgsmål vil jeg gerne lave en analyse af en novelle som omhandler det at integrere... -
Medierne den 4. statsmagt?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at hører om i mener at medierne er den 4. statsmagt? I samfundsfag har vi fået nogle påstande at vide. 1: Medierne kontrollere de andre 3 statsmagter (udøvende, lovgivende, og dømmende) 2: Medierne/pressen er samfundets vagthund. Som sørger for at det politistiske s... -
Hjælp til samfundsdagsprøven
ForumindlægHej, jeg skal op i samfundsfag til eksamen, og jeg har trukket emnet "velfærdstat". Jeg vil gerne komme ind på de 3 velfærdsmodeller, hvor jeg blandt andet sammmenligner, og fortæller fordele og ulemper ved hver velfærdsmodel. Jeg ville derfor hører om nogen kunne hjælpe mig med hvad ...
