Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 15261 til 15280 af 72126
-
Eksamen
ForumindlægJeg ved, at nogle af jer har været oppe til samfundsfags eksamen før, derfor vil jeg gerne venligst bede jeg om, at hjælpe mig med hvilke spørgsmål i fik til eksaminationen fx Socialisering, Velfærdstaten, økonomi osv Skal nemlig op i morgen, og har øvet mig på pensum i uendlighed, men kunne go... -
Mundtlig eksamen 07
ForumindlægHej. jeg er i gang med at læse op til matematik. jeg har fået afvide at man skal øve den selvstændige fremlæggelse af de enkelte delområder (indefor hele pensum, man kender ikke spørgsmålene, men må forberede alle de muligheder, som man kan forestille sig) Hvor omfattende er de her delområder? E... -
Forbredelse til mundtlig dansk?
ForumindlægHej alle lektie guru'er Jeg skal op i dansk onsdag og sidder derfor og kigger på det umulige pensum! Er der nogle forslag til hvordan man bedst forbereder sig? Jeg er en forholdsvis god elev, men har måske ikke læst alle de tekster vi skulle og jeg kan ikke nå det... På forhånd tak, Jaily -
Kriton
ForumindlægHej alle jeg er igang med at læse til oldeksamenen og som en del af pensum, har vi dialogen mellem Sokrates og Kriton. Der, hvor Sokrates sidder i fængslet (vender på sin død) og Kriton vil have ham ud. jeg har desværre ikke så mange noter til den, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Er der n... -
hjælp til monumenter
ForumindlægHej jeg står og ska snart til eksamen... jeg er igang med at læse pensum og skrive notater.. jeg mangler notater til 6 monumenter.. håber i kan hjælpe.. 1) Riace B 2) Såret Niobide 3) Sokratesstatue 4) afrodite fra knidos 5) afrodite og pan 6) augustus prima porta på forhånd tak :P -
To tekster
ForumindlægHej Nu har jeg været mit pensum igennem og skal snart op men der er to tekster som jeg slet ikke kan gå i dybden med.. Den ene tekst er Thukydid: Athen-Melos og den anden tekst er "om Sandheden" til Antifon Er der måske nogen der har nogle notater, eller måske kan hjælpe med at fortæ... -
eksamen i morgen :/
Forumindlægjeg har stor brug for hjælp. jeg skal til matematik eksamen i morgen og der er et punkt i mit pensum jeg har lidt svært ved: Statestik og sandsynlighedsregning: -Gør rede for den grafisk beskrivelse af ikke-grupperet observationssæt & Gør rede for den kumulerede frekvens F(x), samt kvartilsætt... -
mellemøsten 1950+
ForumindlægHej jeg sidder i den, for mit vedkomne, uheldige situation at jeg skal op i Historie. ikke just mit yndlingsfag, og har lige fundet ud af at jeg mangler noget af pensum. det drejer sig om mellemøsten (palæstina - israel) fra ca 1950 og frem efter.. hvis der er nogle der har nogle noter til dette... -
FRANSK LEKTIEHJÆLPER SØGES!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg søger en fransk lektiehjælper, der kan hjælpe mig til en bedre karrakter i skriftlig fransk. Jeg har behov for en time hver 7-14 dag, til hjælp med grammatik og skriftlige øvelser. Du skal have været igennem 2g pensum på fortsætter niveau, og være i stand til at transpot... -
Årskaraker.
ForumindlægHej. Hvis man forventer, at få en dårlig årskarakter, jeg vil, se om jeg kan forbedre det, hvis det er muligt. Men hvis jeg nu ikke kan, kan man så vælge, at tage fuld pensum altså frivillig eksame i det fag, som man har fået dårlig karakter i? STX, 3.g. Venlig hilsen. -
Forberedelse til en test
ForumindlægHej studi En af mine lærere vægter meget ens skriftlige karakter på en skriftlig prøve, som vi får for hver periode (der er 3 for året.) Faget er biologi. Nogen der har erfaringer med at forberede sig godt til skriftlige prøver? Sad virkelig og terpede pensummet før prøven, men det gik ikke speci... -
Perspektivering af "Kvinden" - Illa Christensen
ForumindlægHej! Jeg har nu endelig besluttet mig for at jeg vil vælge novellen "Kvinden" af Illa Christensen til at snakke om til eksamen. Jeg har to tekster og ét billede på pensum, som jeg kan perspektivere til: Ørneflugt af Henrik Pontoppidan Den sidste balkjole af Herman Bang og Sat Ud af E... -
eksaminationsgrundlag
ForumindlægHej allesammen! Jeg er ved at undersøge forskellige undervisningsbeskrivelser til brug ved eksamen som selvstuderende i Engelsk A niveau HF. Er der nogen der kunne dele en pensum liste/ undervisningsbeskrivelse af Engelsk A, for HF/STX, som de måske selv har haft på deres gymnasium? Håber at hø... -
Fysik B eksamen
ForumindlægSagen er den at jeg skal op i fysik B om et par dage. Jeg har tænkt mig at læse (og prøve at forstå) pensum, og dernæst lave dispositioner til alle spørgsmål. Men mit spørgsmål er så hvordan jeg scorer en høj karakter til eksamen? Nogen der har været til eksamen i fysB der har nogle råd? -
God læsning og vigtige samfundsforandringer
ForumindlægJeg vil hører om nogle af dem som har været tl eksamen i historie på gymnasiet vil hjælpe eller anbefale ;absolut vigtig læsning i forhold til pensum. Jeg er næsten lige startet og har ikke haft faget i over 10 år så niveau mæssigt må det som anbefales godt være " en smule lavt". 1000 t... -
er virkelig bagud.. hjælp!!:)
Forumindlæger der nogen der har lavet en spansk aflevering der hedder "Las drogas"?? Jeg er meget bagud pga en trafik ulykke, og er ved at komme op i fuld pensum på skolen.. så det ville være en stor hjælp hvis der nogen der havde denne opgave:) oversættelsen starter med: "Ung pige voldtage... -
Mundtlig eksamen - forberedelse?
ForumindlægJeg skal op til mdt. eksamen i år, og er lidt nervøs, da jeg ikke rigtigt ved, hvordan eksamen kommer til at forløbe. Hvad kan man gøre for at forberede sig - udover at læse pensum samt at få styr på nøgletal? Del jeres råd og erfaringer. Med venlig hilsen - og på forhånd mange tak. -
Hjælp til Psykologi Eksamen B Niveau
ForumindlægJeg vil høre om jeg kan få lidt hjælp. Jeg står og skal til psykologi B eksamen i morgen men ved ikke hvordan den kommer til at foregå? Jeg har 24 timers forberedelse men hvad forventer lærerne? Hvordan øver man sig bedst på eksamen? Jeg har læst alt i pensum. På forhold tak. :) -
Okay, samfundsfagen driller!
ForumindlægJeg er ved at gennemgå pensum, men noget driller! ´ Citat fra bog: I 1963 bliver industrien storebror som landets vigtigste eksportkilde. Årsagen er en række faktorer udefra: Priserne på en række råvarer, som vi ikke har herhjemme - fx olie - falder. Hvordan kan industrien blive landets vigtigst... -
Alzheimers
ForumindlægHej... Jeg har to spørgsmål som jeg simpelthen ikke sys mit pensum dækker over. Jeg har læst emnet igennem utallige gange og kan stadig ikke finde svar. - Redegør for acetylcholins virkning på synapser -Hvilke følger kan unormale receptorer få for nervecellernes funktion Håber nogen kan ...
