Søgning på: kemi b isis. Resultater: 15281 til 15300 af 96602
-
Årets sidste rapport!!
ForumindlægJeg sidder og skal snart i gang med at skrive årets sidste kemirapport og ville derfor høre om der ikke var en kemibrainiac iblandt os der evt. kunne hjælpe mig med denne rapport? min lærer vil have at den skal være topklasse! Den skal omhandle Oxidation af alkoholer. En der kunne være interesseret? -
Fejlkilder i Michaelis-Menten-kinetiske undersøgelser
ForumindlægSidder og skriver sso, og så kommer problemet. Jeg har bestemt MM-konstanterne v(max) og Km for lactase på o-nitrophenyl-galactopyranosid, men nu tilsættes inhibitoren methyl-galactopyranosid, hcorved Km og v(max) stiger. I min begrebsverden giver det ikke mening. Hvordan kan v(max) stige, samti... -
FYSIK OPGAVE massen 1 u svarer til energien 931,5 MeV...?
Forumindlæghej har fået en opgave for som lyder sådan men forstå ikke helt menningen med denvis, at massen 1u svarer til energien 931,5 MeV. Anvend værdierne c=3,00*10^8,e=(1,60219*10^-19) og 1u = (1,66057*10^-27)nogen der kunne hjælpe med at løse den -
farve
Forumindlæghej alle. :) jeg sidder lige og skriver om farvestoffer. jeg undre mig lidt over hvad det egentlig er der giver et stof dens farve? -
En der vil tegne i chemsketh!?
ForumindlægVille høre omder ikke var en venlig sjæl der gad at tegne/skrive for mig i chemsketch? Jeg har det hele i et dokument som billedefil, som jeg har redigeret i i pant, men paint tager livet af mig! Og kan ikek finde ud af at bruge chemsketch så er der ikek en der vil hjælpe? Jeg har selv skrevet og... -
Pensum
ForumindlægEr der nogen der nogelunde ved hvilke områder 9. klasses pensumet omhandler? Er ved at forberede mig til prøverne, så det ville være en meget stor hjælp. Hvis der skulle være noget jeg er gået gli af. Er der evt. også nogen der har nogle aflagte fysiknotater, som jeg må få. Rent og skært for at ... -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
hjælp
Forumindlæghej jeg skal til eksamen ingen længe og jeg har smistede nogle oplysinger/notater jeg har skrivet gennem året.. så håber at du/i kan hjælpe mig.. skal bruge noget om "destillation af råolie" "cracking" og noget om "sport i fysik"håber du vil hjælpe det er meget vigtigt -
Skift mellem ingeniør uddannelser
ForumindlægHej Hvis man nu er blevet optaget på fx en ingeniør uddannelse og læst det i nogle måneder, men finder ud af det ikke lige var noget for en, er det så muligt at skifte til en anden ingeniør uddannelse? Hvis ja, er der så nogle der ved, hvordan det foregår, hvad man skal gør helt ptæcis osv.? På... -
Hvad forstås ved makroskopisk beskrivelse af et stof?
ForumindlægHvad forstås ved makroskopisk beskrivelse af et stof? (fysik-relevant) -
ORGANISK/UORGANISK STOF?!
ForumindlægHvad udgør forskellen mellem disse to forskellige stoftyper? -
Systematisk navngivning
ForumindlægHej er der nogen, der kan hjælpe med det systematiske navn for: CH3CH2CH2CHCICH2CHO? -
burde vide
Forumindlæger der nogen af jer der kan fortælle mig hvad jeg burde vide om syre og base... altså i 9.klasse vi skal snart lave en lille test så kan i bare nævne punkter eller fakta som vil imponere læren -
Arrhenius-ligningen
ForumindlægJeg skal forklare Arrhenius-ligningen, som lyder: *exp(-Ea/R*T) k=k0*exp(-Ea/R*T) k= hastighedskonstanten Ea= Aktiveringesenergien, (den makroskopiske) T= Temperaturen i Kelvin R= Gas konstanten.. Jeg forstår ikke hvad R laver i ligninen? Jeg ved at k afhænger eksponentielt af T, men hva i alverd... -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har lige fået om vektor. Hvad jeg har forstået, er at en vektor er en pil med en retning og længde. Men jeg skal finde eksempler på størrelser som kan vises som vektorer? Any Help :/ ? Jeg ved ikke om det er et logisk opgave eller svær opgave... -
opskriv afstemt reaktion samt find ligevægtkonstant
Forumindlægopgaven lyder: opskriv afstemt reaktionsskema for disproportionering af hydrogenperoxid og bestem ligevægtkonstanten. ved at: O2(g), 2H+ /H2O2 0,68v O2(g),4H+ /2H2O 1,23v mit gæt på reaktions skemaet er nok 2H2O2 -> 2H2O + O2 (g) men hvad så ?? skal finde noget &Delt... -
Atkins diæt
ForumindlægHej,\n\nSkal til at skrive en synopsis om Atkins diæt. Vi skal have 3 spørgsmål i vores problemformulering, et redegørende, et analyserende og et vurderende spørgsmål. Så jeg tænkte på om nogen havde nogle forslag til spørgsmål, eller eventuelle rettelser til vores egne nedenunder.\n\nHar kommet ... -
den totale masse af ATP!!!
ForumindlægHej!\njeg sidder med en opgave som jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg kan løse den!!!\n\nFor hvert mol glucose der forbrændes i respirationen dannes der 38 mol ATP ud fra 38 mol ADP og 38 mol P. Beregn den totale masse af ATP der er produceret, idet den molare masse af ATP er 503,2 g/mol.\n\nhvorda... -
renhed af et stof ?
ForumindlægHey !Jeg har lavet stoffet methylsalicylat.. Her er kogepunkter og smeltepunkter osv.. http://www.biosite.dk/leksikon/methylsalicylat.htmHvordan kan jeg teste renheden af det stof jeg har lavet? Jeg tænkte først på at lave en smeltepunktstest, men det kan man vel ikke ved det her stof.. så h... -
Eddikesyre ?
ForumindlægEr eddikesyre en svag eller en stærk syre ?
