Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15281 til 15300 af 20599
-
Federal Reserve
ForumindlægHej, Er "Federal Reserve Act" (srkevet i 1913) et emne, der kan bruges i forbindelse med årets emne "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914"? Jeg ved ikke helt om det er et videnskabeligt gennembrud. Det er jo en ny måde at føre det økonomiske system... -
HJÆLP - Synopsis???
ForumindlægHej jeg sidder og kæmper med en synopsis, fagkombinationen er dansk og samfundsfag, hertil skal jeg bruge den komparative metode og retoriske virkemidler, problemet er bare jeg aner ikke hvad det er?! desuden lyden opgaven på INDVANDRE OPRØR FEB. 2008 - nogen der har en lille ide om hvad jeg ka... -
AT eksamen mandag!
ForumindlægHej alle.. Jeg skal op i AT eksamen mandag morgen. Fagene er religion og samfundsfag. Emnet er terrorisme. Jeg er i vildrede mht. metoder - er der nogen, der kan hjælpe mht. forståelen af metoder? Hvis der er nogen, der har tid og lyst til at give lidt feedback på min synopsis, vil jeg meget g... -
Hvordan virker visioner i den enkelte fakultet?
ForumindlægHej :) Jeg skal op og forsvare min synopse i AT13 i morgen. Jeg skriver i Historie (som samfundsfaglig) og engelsk (humanistisk). Den vision jeg skriver om er Martin Luther Kings vision om end bedre fremtid for afro amerikanerne. Vi skal beskrive hvordan visioner fungerer inden for de pågældende... -
AT-eksamen
ForumindlægHey alle. Skal op i AT-eksamen i morgen, og ville høre om der var nogle gode råd fra jer. Jeg valgte emnet 'Atomkraft som fremtidig energikilde' i fagene naturgeografi og samfundsfag. Når jeg nu skal op og forsvare den i morgen, hvad kunne man så tale om mht. perspektiver og begrænsnin... -
udvikling af atomvåben
ForumindlægHej. Har et spørgsmål, som jeg er lidt i tvivl om hvordan den kan besvares. Håber der er nogen som kan hjælpe? - Hvad skal der til i dag, for at forhindre udviklingen af atomvåben internationalt? Er der også nogen som kan sige mig, hvilke metoder/teorier man bruger i samfundsfag? Jeg skal nemli... -
metodeovervejelse
ForumindlægJeg kan se at mange har haft problemer med de brugte metoder. Jeg skriver selv om huntington og her indgår religion og samfundsfag. Jeg har ligeledes meget svært ved at se hvordan man skal forklare metoderne. Skal man eksempelvis forklare hvordan Huntington har brugt rduktion, objektivitet etc t... -
designerbørn
ForumindlægHej. Jeg skal op i AT på mandag, og mit emne er designerbørn. Jeg mangler generelt noget mere samfundsfag, når jeg skal op mandag, er det nemlig en samflærer der er censor. Jeg har indtil videre noget omkring etik, noget fra etisk råd, fremtidige problemer og meget lidt andet. Men er der nogle ... -
Hvad er en borgerlig regering?
ForumindlægHej der ude Jeg er i gang med at læse samfundsfag og er stødt på følgende: hvad er en borgerlig regering? Har vi en anden type regering end den borgerlig? Hvad er rød og blå blok? Og hvor sættes de konsevative i denne situatuon ? Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe Tusind tak på... -
AT-eksamen imorgen!
ForumindlægHej! Vil meget gerne have hjælp til metode og teorier. Jeg har været inde og læse de fleste indlæg men det var ikke svar nok. Jeg har om borgerkrigen i Kenya der var oppe i medierne i marts/april. Der har jeg brugt naturvidenskab til at analysere erhvervene i Kenya (eller mangel på samme efter bo... -
Et økosystems reaktion på global opvarmning/klimaændringer
ForumindlægHey studi. Vil i min AT-synopsis i fagene biologi og samfundsfag gerne uddybe en global opvarmning / klimaændringers indvirkning på et konkret økosystem, for hermed at inddrage noget biologi. Kan dog ikke rigtig finde noget godt om det :-/ Er der nogen der kan hjælpe? Henvisninger til litteratur... -
Økosystems reaktion på global opvarmning
ForumindlægHey studi. Vil i min AT-synopsis i fagene biologi og samfundsfag gerne uddybe en global opvarmning / klimaændringers indvirkning på et konkret økosystem, for hermed at inddrage noget biologi. Kan dog ikke rigtig finde noget godt om det :-/ Er der nogen der kan hjælpe? Henvisninger til litterat... -
AT metoder/ teori?! !?
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen næste mandag og er ikke helt ikke på mine terorier og metoder. Jeg skriver i samfundsfag og Naturgeografi. Jeg skriver om forudsigelse og tsunamier og deres følger for en befolkning. Jeg har brug pladetektonik og Malslows behovpyramide. Malslows er teori ikk ? men hva... -
Flaskehalsproblemer?!?!?
ForumindlægEr i gang med at læse til eksamen i samfundsfag og der er et begreb som jeg er meget usikker på, nemlig flaskehalsproblemer. Har kigget hele bogen igennem og kan bare ikke finde nogen om det. Er der nogen der ved hvad flaskehalsproblemer er?? Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe, for jeg... -
HIstorie (Samfundsvidenskabeligt)
ForumindlægHej. Er der nogle der har valgt at skrive i historie men inden for det samfundsvidenskabelige fakultet der har været oppe? Er rimelig usikker omkring hvorvidt de vil spørge ind til metode i historie, for min vejleder har sagt at jeg kun skal tænke på historiefaget som samfundsfag og dermed samf... -
Figurer i AT-eksamen
ForumindlægJeg skal op til AT mandag. Jeg skriver i biologi og samfundsfag om genteknologiens konsekvenser for fremtidens samfund. Jeg vil i begyndelsen af fremlæggelsen kort fortælle hvor langt man er ift genteknologien o. lign. Jeg er dog i tvivl om jeg skal inddrage en figur(fordi man jo ofte bruger figu... -
metode i fysik
ForumindlægHej. Mit emne er visionen om "begrænsning af energiforbruget" og har fagene samfundsfag og fysik. I fysik delen kan man vælge den hypotetisk-induktive og den hypotetisk-deduktive, men hvordan kan jeg koble nogle af disse sammen med mit emne? er i tvivl her. Jeg har skrevet lidt om va... -
metode i religion?
ForumindlægHej.. Jeg arbejder i AT med fremtidens integration i Danmark, via samfundsfag og religion. I religion har jeg udelukkende brugt repræsentative tekster, og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal redegøre for mit metode brug? Jeg er klar over at jeg har en hermeneutisk tilgang - men skal jeg være mere... -
metode i fysik
ForumindlægHej. Mit emne er visionen om "begrænsning af energiforbruget" og har fagene samfundsfag og fysik. Jeg har skrevet lidt om varmeisolering i et hus, men jeg skal kunne komme frem til en konklusion på en eller anden måde. Jeg ved heller ik hvilken metode man ellers kunne bruge indenfor ... -
AT 2010
ForumindlægHej derude, I AT-forløbet 2010 har vi overemnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg vil skrive i fagene samfundsfag/psykologi, og vil beskæftige mig med Freud. Jeg mangler bare noget at kombinere dette med, altså et emne/ en SAG. Vil derfor hører om nogle har e...
