Søgning på: dansk reportage. Resultater: 15301 til 15320 af 41162
-
Kilde fra middelalderen.
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med at finde en kilde fra middelalderen. Kilden må meget gerne omhandle noget om Slægt. Mange tak. Rasmus -
Bøger til lærer uddannelsen?
ForumindlægJeg starter på lærer seminariet efter sommerferien, så ville lige vide hvilket prisniveau bøgerne til 1. semester ligger på.. Det er vel individuelt fra uddannelsessted til uddannelsessted, men bare sådan ca.? -
Musik i studentervogn!
ForumindlægJeg er i den heldige situation at jeg er blevet student i år, og skal ud og køre i vogn med klassen, om der er nogen som har nogle forslag til musik som man bare ikke undgå og have ombord, vi har selvfølgelig allerede ”Queen” med ”We are the champions” men det jo ikke helt nok til alle 12timer :P... -
Far-left liberal
ForumindlægHvis man siger at man er far-left liberal - hvliket parti ville så stemme bedst overens med ens holdninger? -
oversættelse 2
Forumindlægkan i se om der er nogen fejl ved de følgende oversættelser?! han hører vognen (Er hørt den Wagen) De ser hunden (Sie sehen den Hund) De giver hunden vinen (Sie geben dem Hund den Wein) Hun hører toget (Sie hørt den Zug) -
HF
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle som ved, at hvis man har taget direkte på gymnasiet efter 9'ende og så vælger og droppe ud i 1g. Kan man så godt tage HF alligevelet, eller skal man have et 10'ende klasses afgangsbevis.? -
Ret stil
ForumindlægEr der en som gider rette min stil igennem for fejl osv? Hilsen Caroline -
præpositioner
ForumindlægHej :) I en opremsning, hvor der står en præposition foran, styrer denne så alle de efterfølgende bestemte/ubestemte kendeord? På forhånd tak :) -
Emnevalg til engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til engelsk mundtlig eksamen her inden så længe - 9. klasses afslutningseksamen. Jeg er derfor i gang med at forberede mig. Jeg skal have valgt et underemne inden for et af disse overemner: 1, Black people and racism 2, High School Shootings 3, Teenage Life Derfor ville jeg høre j... -
Præposition eller adverbial
ForumindlægJeg sidder med en tekst som jeg skal finde fejl i og jeg faldt over denne sætning: nogle af de problemer jeg gik i gennem, var at..... Jeg ville mene at i gennem skal skrives i ét ord (igennem) fordi at præpositionen ikke har nogle styrelse og bliver brugt som et adverbial. Er det korrekt?? -
forskel
ForumindlægHvad er forskellen mellem folkestyre og markedsdemokrati? -
Slægtskab og relevante betegnelser?
ForumindlægHvad er jeg til min fætters datter og omvendt? Er der en betegnelse for det? :-S -
What''s it called?
ForumindlægHvordan er det med placering af biord i sætninger? The Grand Canyon, som den senere blev kaldt. Og hedder det: The Grand Canyon, as it later was called. eller The Grand Canyon, as it later came to be called -
Hvad vil levende sprog sige i Essay
ForumindlægSproget I en Essay er bedst, når det er levende. Hvad er et levende sprog? - Hjælpeord. inkl. -
Hjælp til SOR-model søges
ForumindlægHej derude. Jeg har fået til opgave at redegøre for købsadfærden for Tigers målgruppe. I den forbindelse har jeg brugt SOR-modellen. Jeg er bare i tvivl om hvad jeg skal skrive i første kolonne (Stimuli), er der nogle som kan forklare mig hvad man skriver der, og meget gerne komme med forslag. På... -
Fransk oversættelse
ForumindlægJeg er i gang med at oversætte en fransk tekst, men der er en sætning, jeg ikke forstår helt. je ne pense pas être l'ami des autres non plus Jeg tror ikke at være venner med andre heller ikke - det er, hvad jeg får ud af den, men det lyder ikke rigtigt. Selve teksten handler o... -
HJÆÆLP ny-platonismen og universalromantikken
ForumindlægNogen som KORT kan forklare hvad forskellen på ny-platonismen og universalromantikken er? har fået lange forklaringer, men vil gerne have en kort og præcis forklaring. -
Betydning af ét ord!
ForumindlægKan simpelthen ikke huske hvad ordet "Rechenschaft" betyder og når jeg slår det op i ordbogen, står der "at stille til regenskab" eller sådan noget.. Men er sikker på at ordet af en anden betydning også, fx i følgende sammenhæng: Gabriele Eckart legt eine sehr Dilemma gepr... -
Hvad skal man have i snit for at komme ind på hhx?
ForumindlægHej, jeg er en pige på 16 år. Jeg vil gerne på Niels Brock næste år, mit snit ligger på 6.0 og jeg er lidt bange for at det ikke er højt nok ?? - ( jeg er blevet vurderet uddannelsesparat ) PS. Jeg vidste ikke hvilken kategori jeg skulle sætte dette i, håber det er okay. Venlig hilsen -
Gibbs fri energi
ForumindlægGoddag Jeg står og mnagler noget inspiration,. er der nogen der har skrevet rapport til kursusarbejdet "gibbs fri energi" Håber i kan hjælpe
