Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 15301 til 15320 af 153574
-
Simpel Harmonisk svingning
ForumindlægHej Skal man bruge vinklen når man udregner bevægelsesligningen for et matematisk pendul. Kunne man ikke gøre det med positionen i stedet for, så man får en differentialligning i x i stedet for θ. Kan nogle give en matematisk udredning? -
Hvilke atomer er der i luften?
ForumindlægHvilke atomer er der i luften? -
Hvad betyder det her ???
ForumindlægPerspektiverer- benytterarbejds- og betragtnings-metoder fra andre fag, skaber helhed -
Fysikprogram
ForumindlægJeg tænkte på, om der findes et fysikprogram til indskrivning af rapport, fx i stil med Chemsketch.Dvs. at det skal være muligt at lave forsøgsopstillinger. Jeg har downloadet templaten fra schropps.dk til Chemsketch, men det kniber med at finde fysikudstyr.Ideelt set vil det bedste være endnu en... -
Atommasse eller molarmasse
ForumindlægSidder helt og kommer i tvivl.Hvis vi for eksempel tager Kr-85, så slår man op i Databogen og ser, at molarmassen er 83,80. Atommassen for Kr-85 er 84,91252 u.Jeg plejer godt nok at bruge molarmassen, når der skal findes stofmængde evt., men blev nu alligevel i tvivl om hvilken jeg skal bruge.Hvo... -
Maskinmester uddannelsen
ForumindlægHey her, jeg skal begynde på maskinmester skole til kommende januar, er det nogen som har nogen idé hvordan en skal forberede sig til det ?.. jeg har ikki gået i skole siden jeg var udlært som radiomekaniker og det er 10 år siden. Så man er lidt rusten til skolegang .. -
Fysikrapport ?
ForumindlægHej er ved at skrive om bølger og svingninger. Er næsten færdig, har kun disse spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Interferens Hvad er interferens? Bølgers interferensmønster. Beregning af vandbølgers fart. Vil også gerne høre fra dig, hvis du har nogle gode billeder af fx dæmpet / periodiske ... -
deduktiv eller induktiv metode?
ForumindlægHey derude, Jeg har lige arbejdet om "baneberegning". Men hvem lavede disse formler omkring baneberegning i cirkebane ri rummet og ellipsebaner?.. og hvilke metoder brugte de (induktiv eller dedukiv?). Hvis I har nogle link til steder hvor der står hvem der har lavet formlerne, og hvo... -
X
Forumindlæghvad giver 8 (x-3) og 1/2 (4x + 8) -
reaktion
ForumindlægHvad er reaktionen når H20 OG NaOH reagere med hinanden? -
Ptolemæus
Forumindlæghej var Ptolemæus ham der sagde at himmellegemerne ikke bevæger sig i cirkelbevægelser omkring jorden eller tager jeg fejl -
Arbejdsspørgsmål til genmanipulation
ForumindlægHar projekt om genmanipulation, så skal bruge nogle arbejdsspørgsmål ASAP -
eksamens hæfte
Forumindlæghej :) Jeg skal skrive en dansk stil ud fra et eksamens hæfte vi har fået udleveret. Hæftet er selvfølgelig blevet væk for mig, så mit spørgsmål er om opgavehæfterne fra studenter eksamen kan findes et sted på nettet? -
Alverdens formler
ForumindlægHalløjsasa.. Jeg har fået den tvivlsomme ære, at blive udtrukket til en herrrrrlig fysikeksamen (STX, B-niveau). Mit problem er bare, at min lærer snakker om udledning af formler - og dem er der krafteddeme mange af. Så mange, at jeg har mistet overblikket over, hvilke formler der skal udledes ... -
Separation af variable
ForumindlægInden for hvilke områder bruger man separation af varible? - det kan både være matematiske områder og andre faglige områder. -
Termisk energi og varme
ForumindlægHej Hvordan skelnes der mellem termisk energi og varme?? -
Induktion
ForumindlægEr der ikke nogle, som kan forklare begrebet induktion? På forhånd tak. -
Hvad er et atom?
ForumindlægHvem lavede den atommodel vi bruger i dag (hvor elektroner cirkler rundt om nukliden) -
Gymnasium og Universitet
ForumindlægHej Jeg har lige et par ting jeg vil spørge om. 1) Hvis man har valgt hhx efter 9. klasse, kan man så stadig vælge noget andet i universitet? f.eks litteratur, historie eller humaniora? 2) Er der egentlig idræt på hhx ? -
Studie makker søges i kemi
ForumindlægHey jeg går på første på hf og køret pt. med et snit på 10-12 i alle fag, dette kommer selvsagt ikke uden en masse arbejde og en masse korekturlæsning. Indtil viderer har jeg fået venner og familie til at læse korektur på mine opgaver både for stavefejl og dat faglige. Men de har jo også dere...
