Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15301 til 15320 af 20599
-
Kan man komme ind på Europastudier med...
ForumindlægHej allesammen! Kan man komme ind på Europastudier (AU), hvis man tager en bachelor i historie? adgangskravene står beskrevet som følgende: Adgangskrav For at blive optaget på kandidatuddannelsen i europastudier skal du have en humanistisk eller samfundsfaglig bacheloruddannelse Og man kan ... -
synopsis
ForumindlægHej allesammen det er sådan, at jeg snart skal op til AT-årsprøve. For at være helt sikkert på hvordan fremlæggelsen skal foregå, vil jeg spørge om, der er nogen af jeg, der ved, hvordan en AT-fremlæggelse er? - dvs. hvordan skal jeg kunne forholde mig til de fag, dansk og samfundsfag?.. - hva... -
Vækstrate
ForumindlægHey Har den her lille opgave i samfundsfag som volder mig lidt problemer: I 1960 var der 408.200 personbiler i Danmark. I 1972 var tallet steget til 1.203.200 biler. Miljøorganisationen NOAH argumenterede for, at hvis væksten i bilparken fortsatte med samme årlige vækstrate på 9,4 % ville der i ... -
AT - problemformulering
ForumindlægHej jeg har problemer med at lave en problemformulering til AT Emnet er kriminalitet Fag er Dansk og samfundsfag med perspektivering til matematik Vil gerne skrive om bedrageri, og måske bruge Stein Bagger som eks. Tænkte på at skrive om forskellen på straffene i DK Om økonomisk kriminalitet får ... -
Diskussion
ForumindlægJeg skal skrive en diskussion der går ud på spørgsmålet: Er det rimeligt at strafferammerne er som de er? Jeg vil meget gerne indblande forskellige partiers mening og det skal hovedsageligt handle om forskellen på strafferammen før økonomisk kriminalitet og personfarlig økonomi. Er der ikke en d... -
Telefonen - Samf.-his. (AT)
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at skrive om telefonen i AT, hvor jeg bruger fagene samfundsfag (c-niveau) og historie (a-niveau). Men jeg er stødt på en del problemer, nu hvor jeg skal til at indskrænke mit emne og danne en problemformulering - for jeg har svært ved at finde materiale til den samfundsvid... -
Hvor mange eksamer skal jeg op i ? HHX?
ForumindlægHey folkens! går nemlig i 3.G på HHX, hvor jeg skal til eksamen til sommer, men vil lige være sikker på hvordan det helt foregår. har været op i 2.G i to eksamer i matematik samt så fik jeg afsluttede Fransk. i 1.G fik jeg afsluttet samfundsfag. hvor mange eksamer mangler jeg at komme... -
Hjæææælp !! Det haster
ForumindlægHalløj :) Jeg skal til samfundsfags eksamen i morgen men imellem tiden skal jeg da lige have skrevet en synopsis . Jeg har trukket emnet interdependent økonomi og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal gribe det an . emnematerialet handler mest og Danmarks økonomiske situation . Er der nogen der kan ... -
Mangler ledelsesmodel el. lign
ForumindlægHej jeg skal til at til eksamen i samfundsfag, men jeg mangler nogle notater om ledelses teknikker i erhvervslivet, det er en model hvor man kan være hjerter, ruder, spar eller klør. Det er om personligheder indenfor ledelse mener jeg, men hvis nogen kender dens navn eller indhold vil jeg gerne h... -
Rapport om foredrag
ForumindlægVi skal i samfundsfag skrive en rapport om et foredrag som har været afholdt på vores gymnasium. Foredraget blev afholdt af en politiker fra enhedslisten. Hvilke ting vil være gode at komme ind på ? - og er der nogen foreslag til hvordan det skal opbygges? Vi har fået lidt at vide men slet ikke... -
Hvad var Durkheims overordenede teori omkring samfundet?
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive en synopsis om Mendel og Durkheim. (Biologi - samfundsfag) Jeg har bare et lille problem med hensyn til de teorier som Durkheim havde, og hvordan jeg skal sætte dem i forhold til miljø og arv og Mendels teorier. Derfor kunne det være skønt hvis der er nogen som hur... -
Dansk, samf, jernbanen
ForumindlægJeg skriver i AT i dansk og samfundsfag. Jeg skal lave synopsis om jernbanen, men mangler nogle ideer til hvordan problemformuleringen skal lyde. Jeg skal gerne have flettet dansk og samf godt sammen. Det kunne have noget med H.C andersens tekst jernbanen.. men er åben for ideer? Skyd løs, håber... -
samf metode til Marxismen
ForumindlægHvis man har undersøgt marxismen og teorien om den historiske materialisme, hvilken metode har man så brugt? Har jo ikke brugt kvalitativ eller kvantitativ metode, da jeg jo ikke har brugt nogen statistik eller interviews eller noget. Kan jeg skrive, at jeg har beskrevet en ideologi og en teori h... -
Studieretning med 3 A-fag. - STX
ForumindlægJeg har valgt en studieretning hvor jeg får: Engelsk A - Studieretnings fag Dansk A Historie A Samfundsfag B - Studieretnings fag Mediefag B - Studieretnings fag Men skal man ikke have 4 fag på A niveua? det synes jeg der står i §7 i stx bekendtgørelsen -
Pensum for HHX
ForumindlægHej:) Jeg skal begynde på HHX efter somerferien, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kan fortælle mig, hvorhenne jeg kan finde pensum for: Vikrosmhedsøkonomi, afsætning, international økonomi, engelsk, matematik, historie, samfundsfag og dansk på på HHX på henholdsvis A, B og C nivea... -
Kampen mod stofafhængighed - afvænning
ForumindlægHej alle. Jeg skal i morgen til min første AT-vejledning, men dum som jeg er, så har jeg ikke fået kigget på det endnu. Jeg skriver i fagene samfundsfag (A) og biologi (B). Er der nogen der har forslag til en evt problemformulering og idéer til materiale til emnet kampen mod stofafhæn... -
Engelsk/samf
ForumindlægVille høre om der var nogle der havde nogle gode idéer til bøger eller lignende omkring studieretningsprojekt. Alle idéer og gode råd er velkomne. Skriver i engelsk og samfundsfag, med engelsk som hovedfag. Kunne godt tænke mig at skrive om noget med køns roller, normer sådan op igennem tiden. ... -
Sygehusvæsnet
ForumindlægHej. Jeg skal lave en fremlæggelse i samfundsfag, og jeg mangler en lille bitte smule hjælp. Mit spørgsmål lyder sådan: Hvem er berettiget til at bruge den offentlige service (sygehuse og skolen) og få de sociale ydelser? Alle mennesker har ret til at blive behandlet, men er der få undtagel... -
Ligning - Haster! - Hjælp!
ForumindlægHej, (: Dette er egentlig en "ligning" som har med noget makro-økonomi i samfundsfag at gøre: y = ad c + i =ad c = 100 + 0,75y i = 25 jeg skal finde y . ..?Jeg ved allerede vha. lommeregneren at svaret er/bør være 500, men jeg ved ikke hvordan man finder frem til det. -
Det gode liv igennem historien og hvilke konsekvenser har det haft?
ForumindlægHej, vi er en gruppe på 4 personer som skal skrive projektopgave. Vi har valgt problemformuleringen: Hvordan var kampen for det gode liv igennem historien? Og hvilke konsekvenser har det haft? Vi er løbet tør for ideer og er åbne for alt. Det må gerne tage udgangspunkt i historie eller samfundsf...
