Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15321 til 15340 af 27496
  • Hjælp til forklaring af figur.

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder og kan ikke finde hovede eller hale i en biologi opgave, håber nogen vil hjælpe mig med at forstå figuren best muligt. Opgave formulering er vedhæftet. Tak på forhånd.
  • Hvad er ligningen for anaerob respiration?

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til eksamen i biologi, men kan ingen steder finder formlen/ligningen for anaerob respiration, hvor der dannes mælkesyre. På forhånd mange tusinde tak for svar
  • Blodtryk og puls

    Forumindlæg
    Hej venner. Jeg har to spørgsmål jeg gerne vil have hjælp med til, at besvare i biologi. På forhånd tak :) . - Hvorfor har rygning og motion indvirkning på puls og blodtryk. - Beskriv den biologiske forklaring på indvirkningen
  • Anybody som kender til en metode hvorved man kan adskille proteiner?!

    Forumindlæg
    Hej... Jeg sidder lige med en svær biologi opgave, jeg kan ikke rigtig finde frem til en metode hvorved man kan adskille proteiner, som fx indgår i en virus.. Anybody?!
  • Mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Ville bare høre om der er nogen der har været til mundtlig eksamen i biologi som ligger inde med deres synopsis? Bare for at se hvordan det kan gøres:0)Skal selv op i juni og er simplet hen så nervøs:0(
  • AT-fremlæggelse: metode

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til eksamen i AT og vil høre, hvor meget tid man skal bruge på at snakke om metode, og hvad det helt præcist er, man skal fortælle? Hvis man f.eks. i biologi bare har læst bøger, som andre har skrevet, hvordan diskuterer man så den biologiske metode?
  • Kloge mennesker vil læse rette min synopsis??

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal aflever min synopsis (2.g årsprøve) idag inden kl. 15 Den handler om fedme og sukkersyg Dansk A og Biologi A
  • Metode

    Forumindlæg
    Til AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie.
  • AT - Rejser, opdagelser og foradnrigner

    Forumindlæg
    Ligesom alle andre skal jeg også skrive en synopsis. Jeg har valgt Darwins teorier, biologi og historie. Er der nogen der kan komme med bud på diverse problemstillinger, samt underspørgsmål?
  • eksamensspørgsmål

    Forumindlæg
    hej, er der nogen her inde der kan give mig et eksempel på et eksamensspørgsmål til biologi B-niveau, jeg er nemlig temmelig usikker på hvordan sådan et ser ud. emnet er lige meget, det er mere indholdet, jeg er interesseret i
  • AT PEST

    Forumindlæg
    Hej Jeg har valgt at skrive om Pest i AT og er virkelig virkelig lost med henshyn til problemformulering? er der nogle søde mennesker der gider at hjælpe . fagene er biologi og hisorie.
  • Mendels 1. og 2. lov

    Forumindlæg
    Hej.Sidder her med mit årsprøve spørgsmål i biologi og der skal jeg fortælle om mendels 1. og 2. lov. Er nogenlunde med på hvad de er men kan ikke rigtig forklare det.Er der nogle der kan hjælpe..
  • Immunforsvaret - pest

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og skriver SRO i biologi og histrie og jeg skal svare på hvordan pestbakterien går ind og påvirker immunforsvaret, er der nogen der kan svare mig på hvor jeg kan finde noget om det?
  • Blodets kredsløb

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave i biologi, hvor jeg skal finde ud af hvorfor blodet ikke bliver liggende i bunden af vores krop, altså hvordan det kommer tilbage til hjertet og jeg kan ikke finde ud af det..Et hint?
  • større skriftlig opgave

    Forumindlæg
    Hejer der nogen som har en super god idé til hvad man kan skrive større skriftlig opgave om i biologi. er løbet helt tør for idéer så det ville være rart med nogle indput.
  • Arvelige egenskaber

    Forumindlæg
    Hej jeg har lidt problemer med en biologi rapport håber i kan hjælpe!! jeg har følgene spørgsmål... hvad er fænotyper og genotyper + forskellen ?? hvad er Dominant og reassiv (gener) + forskellen?? håber i vil hjælpe mig
  • Kulstofs kredsløb & Kvælstofs kredsløb

    Forumindlæg
    Hej!! Jeg har en biologi aflevering for til næste uge. Det ville være en stor hjælp hvis der var en der gad komme med en forklaring på kulstof og kvælstofs kredsløbet. Gerne med et illusteret billede hvis det kan lade sig gøre. - Tak på forhånd
  • Studenter eksamen 2006

    Forumindlæg
    Hey alle sammen! Er der nogen der har lavet en biologi opgave der hedder havbrug den er fra det hæfte fra eksamensopgaver maj 2006 håber der er nogen der kan/gidder hjælpe mig
  • EKSAMEN PÅ MANDAG

    Forumindlæg
    Biologi søger forsøget : vurdering af Bmi og æble/pære ratio og forsøget: osmose forsøget med kartofler :) Håber nogen kan hjælpe mig før mandag .
  • Emnet ''grænser''

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville høre om der var nogen som lagde inde med ideer, omkring emnet grænser? Jeg tænker jeg gerne vil bruge fagene psykologi, biologi, historie, dansk eller samfundsfag :)