Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15321 til 15340 af 23683
  • Skriftlig dansk 3.g

    Forumindlæg
    Efter den nye reform, kan man vælge 3 slags opgaver: Essay, Kronik og Analyse og fortolkning af tekst. Er der nogle der har vejledninger som man kan tage med til termin og prøver? Så har man meget nemmere ved at skrive den stil :).
  • Ib Lucas: Lystfisker

    Forumindlæg
    Jeg sidder og laver en analyse af novellen Lystfisker der er skrevet af Ib Lucas. Jeg har problemer med at tolke den, plus at jeg skal perspektivere til Ødipusmyten. Ville bare lige høre om der var nogen der havde læst den og som måske kunne komme med nogle fif til hvordan teksten skal tolkes.
  • Aidt - samfundskritisk?

    Forumindlæg
    hej:) jeg er i gang med at skrive en analyse og fortolkning af aidts. "torben og Maria" jeg har dog problemer med et se de samfundskritiske pointer i novellen. Kunne virkelig være lækkert hvis der er nogen der vil hjælpe med at klargære dette for mig! på forhånd mange tak!
  • Far Apart stil

    Forumindlæg
    Hej alle! Er mega sent ude, men håber virkelig nogen kan hjælpe!! Er der nogen der har en analyse/fortolkning af short story'en "Far Apart" af Helen Shinjuku?? Håber jeg virkelig!:s Kh og på forhånd mange gange tak
  • Dokumentarfilm

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive en opgave om en dokumentarfilm og bruge teori til at underbygge analysen. Jeg vil høre om i har nogle forslag til en spændende og interessant dokumentarfilm og tilhørende materiale/teori? Råd modtages med kyshånd :-)
  • HJÆLP HASTER!!

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder med et billede af Casper Friedrich, Kridtklint på Rügen, men jeg kan ikke rigtig finde ud af at analysere det :/ er der nogen der vil prøve at kigge på det og fortælle hvad i mener og kan få ud af det?? Mvh Line
  • The Football Factory

    Forumindlæg
    Nogen som kender til bogen The Football Factory og evt. har lavet en analyse af den, eller har nogle gode fif til, hvad der er at hive fat på? Evt. nogle links. Skal bruge den i min SRP, men er i tvivl om jeg kan hive nok ud af den.. På forhånd tak :)
  • Hummel Fashion

    Forumindlæg
    jeg er igang med en afsluttende afsætnings opgave, hvor jeg skal eksporte Hummel Fashion til Tyskland. Er der nogle der kan hjælpe med en swot-analyse eller en værdikæde??? eller bare generelle ting o m tøjmarkedet i tyskland....på forhånd tak
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har en rigtig god tekst til dansk? Mit plan var med religiøs tilgang at analysere mohammedkarikaturen. Nu mangler jeg bare en passende tekst i dansk, hvor man evt kan se det lidt fra begge sider og kan lave en argumentationsanalyse. Ville være lækkert med hurtig hjælp!
  • Digtet styrt.

    Forumindlæg
    jeg er igang med at lave en analyse om digtet "styrt" og jeg er nået til et spørgsmål som jeg ikke forstår. spørgsmålet lyder: hvordan vil du karakterisere fortælleren i digtet styrt?. Hjælp hurtigst muligt tak.
  • Forumindlæg
    Hej!Jeg ved det her nok er et noget dumt spørgsmål,men hvordan kan det være, at når vi laver analyser af en virksomheds rentabilitet og indtjeningsevne, at man så siger: når egenkapitalenforrentning er større end afkastninggraden, så tjener man på at arbejde med gæld? Har egentlig aldrig tænkt ov...
  • Grafisk novelle AT - metoder

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er lidt i tvivl om hvilke metoder man bruger på en grafisk novelle/roman i forhold til AT? Det er jo en blanding af en roman og en tegneserie? Er det så en blanding mellem de analyser former og måske billedanalyse? Er der nogen der ved det? Hilsen Susanna
  • Massemedier

    Forumindlæg
    Skal op i dansk!En af vores emnekredse er massemedier.Hvad er vigtigt at medtage når man analyserer en massemedietekst??Er der nogen der vil forklare de forskellige former for argumenter der kan bruges fx. ekspertargument etc.??Hvordan kan aktantmodellen bruges på en artikel?? Er der evt. en der ...
  • HJÆLP - 2 spørgsmål!!

    Forumindlæg
    Nogle som kan hjælpe med disse spørgsmål: 1) Forklar hvordan differentialregning hænger sammen med begrebet væksthastighed 2) Redegør for, hvorledes de karakteristiske træk ved lineær og eksponentiel vækst kan beskrives og analyseres ved hjælp af differentialregning.
  • Beregn masseprocenten???

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Sidder med en Kemi afleveringen, og er gået lidt i stå i denne opgave: Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2 *2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse % Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret. På forhånd tak.
  • The Life & Loves Of A She Devil

    Forumindlæg
    Hey...Er der ikke nogen som har nogen gode notater til ovennævnte bog (snakker om den i emnet) ??Den er skrevet af Fay weldon, og det er jeg søger en form for analyse, samt nogen person karakteristikker..Hilsen Rasmus
  • minervamodellen

    Forumindlæg
    Hej jeg skal analyser om hvilken målgruppe disse reklamer har ud fra minerva modellen. Håber i kan hjælpe mig lidt :) Hvilken segment vil i sige de høre til? https://www.youtube.com/watch?v=svzXBtQiP-E https://www.youtube.com/watch?v=MuI_dZAg1dA
  • Argumentation ud fra idealistisk teori?

    Forumindlæg
    Argumenter ud fra en idealistisk teori imod nedenstående udsagn: Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres nationale interesser ud fra en usentimental vurdering af fordele og ulemper, understreger Christopher Meyer. Nog...
  • HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har skrevet om dette billedet før, og er endelig nået frem til en analyse af billedet, men mangler kun tiden, hvilke isme, periode billedet er ? nogen der vil hjælpe mig :D ? http://fc.nghf.dk/~lf/rum/0050C321-000F4448.4/111007_105200_0.jpg Mvh Line
  • Novellegenre

    Forumindlæg
    Hey, skal lave en dansk analyse og fortolkning af Poul Ørums "Rotten", men har store problemer med af genre-bestemme den. Ved godt, at det er novellen, men hvilken slags det er, er jeg meget i tvivl om. Håber, at nogen kan hjælpe mig? :) Takker på forhånd!