Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 15341 til 15360 af 65601
-
Hjælp biologi eksamen imorgen!
ForumindlægHej derude. Jeg skal til biologi eksamen imorgen kl. 14.00 og emnet er enzymer. Jeg har to figurer jeg gerne vil have hjælp til! Spørgsmålet lyder: Forklar herunder hvilken sammenhæng firgur 1 og figur 2 (aminosyrer og DNA) i bilaget herunder har med proteiner og enzymer. Jeg har vedlagt 2... -
Forklaring af figur til eksamen i morgen
ForumindlægHej alle i hjælpsomme folk! Jeg skal til eksamen i morgen i biologi på b niveau og har trukket om diabetes og motion. En udleveret figur er nummer 201 insulinreceptorens virkemåde fra biokemibogen. Men en del af figuren forstår jeg ikke. Figuren kan findes via linket her http://www.biokemibogen.... -
Dansk eksamen 2005 - Hvad bliver emnet?
ForumindlægSå er der en uge til vi skal til Dansk skr.Men hvad mon emnet bliver?Selv om man nok ikke kan gætte det kan det være meget sundt at få nogle bud på banen så man i det næste stykke tid kan gøre sig et par overvejelser over det... Kan jo i hvertfald ikke skadeMin dansklærer mener at emenr altid afs... -
Håndtering af Historie-eksamen
ForumindlægHej derude! I morgen trækker jeg mit Historie emne, og kan så efter 24 timer kalde mig student :) Men har lige et væsentlig spørgsmål først: Er faktisk meget i tvivl om hvordan jeg skal håndtere historie-eksamen? De tekster, taler, billeder osv. som jeg kan trække, hvordan skal jeg gribe dem an?... -
matematik hjælp i køge eller i nærheden?
ForumindlægHej alle .. Jeg er 1.g'er på Køge gym og er ikke den skarpeste til matematik. Jeg har mat på b niv. i samfundsfaglig linje. Jeg er total lost i matematikken her, og har viiiiirkelig brug for hjælp. Betaler gerne, men så må det også være godt ;) Er der nogle der kender et matem... -
Bog i Matematik A
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig, at høre, hvilken bog man bruger i gymnasiet i matematik A? Jeg skal til at supplere i matematik A, og vil derfor gerne forberede mig selv lidt på hvad der venter mig... -
mdt. Engelsk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til min sidste eksamen i morgen, mdt. engelsk, og ville bare lige høre om der er nogle der har nogle gode fif til hvordan man giver et godt indtryk, og hvordan man kan få et flot 9 tal, da jeg er meget nervøs, håber på nogle gode svar. På forhånd tak... -
Engelsk eksamen - Analyse punkter osv.? Hjælp!
ForumindlægHej alle. Hvilke analysepunkter er gode at komme ind på, har i en slags model eller kan nogle fortælle om noglel punkter som tema, budskab osv.? Er det vigtigt at læse 1 halv side op fra det man trækker som viser pointen eller konklusionen og hvad er bedst at gøre? Det er Engelsk stx på A niveau.... -
Skriftlig biologi eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i skriftlig biologi her på onsdag. Da jeg i forvejen ikke er den skarpeste til faget, vil jeg gerne forberede mig så meget som muligt. Jeg har fundet to gamle prøver jeg har lavet inde på testogprøver.dk, og læst om diverse emner.. Tænkte bare på, om der var noget andet ... -
EKSAMEN!!! RET EN TEKST!
ForumindlægHejsa. Jeg skal på mandag op i engelsk, (9. klasse) Og jeg har valgt som overemne , racisme, og som underemne racisme i dansk politik. Jeg har skrevet kort, hvad jeg vil sige.. Og jeg vil bare høre, om ikke der er nogen der vil bruge 5 minutter, på at rette den for grammatiske fejl, jeg er nemli... -
Eksamen - fysik b
ForumindlægJeg står og skal op til eksamen i fysik på b niveau i næste uge, og der hersker lidt tvivl blandt mine klassekammerater om hvad det egentlig er vi skal. Ja det er både teortisk og praktisk, men det er mest det teoretiske der er tvivl om. Læreren har modsagt sig selv et par gange om vi fx kan ko... -
Hjælp til eksame spørgsmål KEMI
ForumindlægHej derude! Har ledt længe efter svar på disse spørgsmål herinde og google, men må opgive. så nu håber jeg at der sidder nogen kloge hoveder der kan hjæpe mig! Jeg skal til kemi eksamen i næste uge, og mangler desperat hjælp ! Her er de: Gør rede for: - Opbygning af molekyler - Molekylernes ... -
AT-eksamen: Hjælp til teorier og metoder
ForumindlægJeg tænkte om der var nogen der kunne hjælpe mig, idet jeg skal op til AT-eksamen i morgen. Jeg har fagene biologi og dansk, og har en vision omkring kunstig befrugtning, og har undersøgelsen ud fra artikler. Jeg er i tvivl omkring, hvorledes jeg kan tale om mit emne, idet jeg artikler. Skal man... -
Eksamens opgave Ålegræs
ForumindlægSidder her med en eksamens opgave omkring Ålegræs, og er helt lost i alle opgaverne, og kan desværre ikke finde svar på nogle af dem enten i bøger eller på nettet. Kan kun finde en besvaret opgave på studienet, og har desværre ikke råd til at downloade opgaven. Nogle som har den eksamensopgave... -
Kom/IT eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til maj til et kom/IT eksamen, og vores lærer har sagt at vi godt måtte bestemme hvilken emne vi gerne ville tale om, jeg er i tvivl om, at hvad jeg egentlig ville gerne tale om, dog ville jeg ikke vælge noget relateret til globale opvarming og rygning, da allerede mange har taget d... -
Fysik/kemi FSA eksamen... hjælp!
ForumindlægHej ! :D.. Jeg skal op til eksamen i morgen i Fysik/Kemi, og jeg føler mig ret usikker, selvom jeg - tror - jeg ved det jeg skal vide :D .. Mine emner er få: Syrer / Baser. Elektromagnetisme. Radioaktivitet og stråling. Jeg søger lige nu lidt hjælp til syrer og baser, da jeg ikke ved hvilke opsti... -
Fysik-eksamen: Bohrs atommodel
ForumindlægHalløj:)) Jeg har virkelig hårdt brug for hjælp i min fysik eksamens spørgsmål, som handler om Bohrs atommodel. Jeg skal til fysikeksamen på mandag, og har allerede fået lavet de 13 spørgsmål osv. har dog et tilbage. Er der nogle af jer, der er søde at forklar på en nemmere måde, hvad Bohrs at... -
Er dette korrekt sagt? Eksamen
ForumindlægSkal op til eksamen om lidt, og skal nævne noget om hvordan tungt-opløselige salte dannes. Jeg vil bruge disse 2 eksempler. Er de korrekte, korrekt skrevet, op og afstemt? Herunder bruges Fe(III) FeCl3(s) + PO43-(aq) → FePO4(s) + 3Cl-(aq) Herunder bruges Fe(II) 3FeCl2(s) + 2PO43-(aq) &... -
Biologi spørgsmål. Nv eksamen!! hjælp
ForumindlægHej, skal op til NV eksamen (biologi+fysik) på mandag og har nogle spørgsmål inden for bærdygtighed og sunhed og sult som jeg ikke kan finde svarene på. 1. hvad påvirker fotosyntesen? 2. hvordan arbejder vi naturvidenskabeligt? 3. hvordan er den overordnede opbygning af næringsstofferne? 4. h... -
Opstilling
ForumindlægHeej :) Er der nogen der ved om det er i orden at sætte et skema i en synopsis ?? Mirella :).
