Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15361 til 15380 af 24857
-
Varmeudveksling
ForumindlægHej, jeg skal lave en fysik rapport,den handler om "varmeudveksling". Men jeg har ikke lavet en rapport før. Jeg vil bare gerne vide hvordan man sætter sådan en rapport op.. Hvis der nogen der har har lavet en i 1.g.. vil de være søde at hjælpe...:)På forhånd tak..:)Carina -
Det skrå kast / lodret kast
ForumindlægHej folk Jeg sidder og har lidt problemer med en opgave i fysik, er der måske nogle der kan hjælpe mig? Redegør for banekurven i det tilfælde, hvor starthastigheden er parallel med tyngdekraften, samt det tilfælde den ikke er. Jeg er med på at det et skråt kast og et lodret, men hvordan skal m... -
Angiv en passende enhed
ForumindlægHej, har en fysik opgave som jeg virkelig mangler hjælp til. Håber virkelig I vil svare!! Angiv: (find ellers en passende enhed) - massen af en dråbe vand - længden af en myre - tykkelsen af en side i en fysikbog - Jordens omkreds - Den gennemsnitlige fart for en fodgænger Vpigen -
Fjederkraft
ForumindlægHej.Nogen, der kan hjælpe med spg. b i opg. 4, side 12, i bogen "Eksamensopgaver i fysik, 1994-1997"?Der er knyttet en illustration til, så jeg kan desværre ikke vise opg. her :-(Håber på hjælp!/martinrv -
Diverse opgaver - hjælp søges!
ForumindlægHey allesammen! Jeg har fået nogle opgaver for i fysik og kan simpelthen ikke finde ud af c'eren i opgave 2 og hele opgave 3 i det uploadede dokument.. Jeg ville sætte stor pris på hvis der er nogen derude, der kan hjælpe! :) -
valg af område!
Forumindlægjeg skal lave en SRO og jeg har fagene Matematik og fysik , jeg ved ikke hvad de mener med at jeg skal vælge en område ?? kan i plzzz fortælle mig hvad de mener med det ??? jeg tror selv at det betyder hvilken emner jeg vil arbejde med men er ikke sikker !!! -
Brugt bog købes!
ForumindlægNy Prisma 9, fysik og kemi af Bo Damgaard Købes brugt. Er der en der sidder inde med et eksemplar, så vil jeg gerne købe det, hvis den altså ikke er for gammel eller slidt.' Hilsen Marlene -
FysikABbogen 1
ForumindlægHej studieportalen Ville høre om der var nogle der har nogle gode noter til Nær astronomi, Energi (Termisk energi), Kosmologi, Kræfter og mekanisk energi, inden for fysik evt fra FysikABbogen 1 ? Tak på forhånd :) -
Hjææææælp..!
ForumindlægHaej..!<3 Jeg har fået denne her rapport for i fysik.. Og jeg har bare det her spørgsmål, og jeg ved ikke hvad jeg skal skrive ! Spørgsmålet er: Hvordan finder man ved hjælp af et eksperiment ud af, om der er tale om ionbinding eller kovalentbinding ... -
Stråling
ForumindlægJeg er i gang med at lave en fysik rapport omkring stråling. Jeg har et spørgsmål der lyder: Hvordan ville verden være uden nogen form for stråling og hvorfor er stråling nyttigt? Håber at i kan hjælpe mig :) -
tabelværdi for laserlysets bølgelængde
ForumindlægHej alle 'fysikere'... :) I skulle vel ikke kende tabelværdien for laserlysets bølgelængde?? jeg har kigget på nettet, men ét sted siger noget og et andet sted noget andet..... mvh caroline -
Hvilken sammenhæng er der her
ForumindlægI fysik har vi en formel der hedder : P = U*I Hvis spændingsforskellen(U) fordobles, så bliver strømstyrken(I) også fordoblet. Hvis strømstyrken(I) er 0,5A, og spændingsforskellen(U) fordobles fra 1V til 2V, så bliver strømstyrken(I) 1A. Hvilken type sammenhæng er der mellem U og I? er der ik... -
Energibevarelse
ForumindlægHej alle Jeg sidder med noget fysik omkring energibevarelse til imorgen. Der står at der ikke samlet er noget energiforbrug ved energiomdannelser, men at der er et forbrug af en energiform og tilsvarende en forøgelse af en anden energiform. Er der nogen der har et eksempel på det? På forhån... -
Strømme og spændinger
ForumindlægHej alle sammen jeg har fået en opgave i fysik hvor jeg skal finde strømme og spænding har vedhæft fil Skal jeg bruge Ohms lov U= R*I og I=U/R eller skal jeg bruge Kirchoffs anden lov for lukket kreds Mvh mig -
Rumrejse 2001
ForumindlægJeg har fysik på B-niveu. Jeg ville bare gerne vide om i kunne hjælpe mig med at finde nogle emner jeg kunne skrive om angående emnet rumrejse. Det må meget, meget gerne have relevans med filmen rumrejse 2001, hvis i har set den. -
Diode / Lysdiode
ForumindlægJeg skal skrive 3.g opgave i fysik. Hovedemnet er elektriske komponenter. Jeg har tænkt mig at tage udgangspunkt i dioder. Men jeg har fundet ud af, at der både er noget der hedde diode, men også lysdiode. Hvad er forskellen? -
lyspuls
Forumindlæghvis der er en der sidder inde med fysik opgaven Lyspuls fra August 2001.. ville det bare være super lækkert hvis den blev lagt ind.. og så mangler jeg også lodret kast med luftmodstand; Jagten på sorte huller som også er fra August 2001.. og så også lige Radioastronomi fra August 2002... håber ... -
Problematiske opgaver i mekanik
ForumindlægHej folkens. Jeg har nogle problemer med nogle opgaver i fysik. De hedder op 5.4.2, op 5.5.2 c . op 5.6.3 e op 5.6.4 b i bogen ``FysikABbogen2 2 udgave af Finn Elvekjær`` Alt vil være behjælpeligt -
tryk
ForumindlægHey folkens Jeg sidder lige og laver noge fysik om tryk, og har bare en smule svært ved at forklare hvorfor trykket er lavt ved en stor volumen og hvorfor trykket er højt ved lille volumen? :-) Tusind tak på forhånd -
Faglig samtale
ForumindlægHej.. Er der nogen der har været til, noget der hedder faglig samtale??? i fysik og geografi... Jeg går i 1.g og skal til det.. jeg vile lige spørger hvad man skal gøre til sådan en prøve-... Håber nogen kan hjælpe....:)
