Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15361 til 15380 af 20599
-
Hey. Et vigtigt spørgsmål om Empiri!
ForumindlægHej jeg skal lige ligge en sidste hånd på min AT-opgave der skrives i samfundsfag og dansk. Problemet er, at jeg ikke ved hvilken form for empiri Filosofen og økonomen John Stuart Mill bruger til at underbygge sine påstande... Er der nogen, som kan hjælpe? Har virkelig brug for det, da eksamenen ... -
kvalitativ og kvantitativ metode
ForumindlægHej Alle :) nu har jeg kigget lidt rundt, men synes ikk jeg får et konkret svar på det jeg søger, så nu spørger jeg her. når man nu skal til eksamen i samfundsfag, hvad skal man så sige om metode???? hvad er vigtigt at komme ind på osv. og hvad vil induktiv kvalitativ og deduktiv kvalitativ sige?... -
Samfundfaglige Teorier:S
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver om hvad Martin Luther King opnåede og dertil skal jeg bruge relevante samfundsfaglige teorier. Problemet er bare at jeg ikke aner hvilke samf. faglige teorier der findes.. :S Så ville spørge om der var nogle søde mennesker der kan hjælpe :S -
Forskel på fag
ForumindlægSkal op i mundtligt AT i morgen i fagene Samf og His. Men hvad er den konkrete forskel på fagene når de bruges tværfagligt.? For i AT er der vel metoder osv der kan bruges i begge fag (Den kvalitative metode kan vel bruges i stedet for kildekritik, og ligeledes kunne his jo gå ind på en mere samf... -
HJÆÆÆLP !! NOGEN DER KAN RETTE MIN KS SYNOPSIS OM BRUD I VIETNAMKRIGEN. PLEASE !
ForumindlægJeg har 24 timers forbederse til min KS eksamen. Jeg skal op kl 8 og har om historiske, samfundsfaglige og religiøse brud i vietnamkrigen. Er der nogen der gider rette eller kigge min synopsis igennem? PLEASSSEEEE... Er så nervøs og mangler stadig at svare på et par spørgsmål :( På forhånd, tusin... -
SAMF A Identitetsdannelse EKSAMEN
ForumindlægHej, Så har jeg netop trukket til den mundtlige samfundsfags eksamen på A niveau. Jeg har trukket Identitetsdannelse i det senmoderne samfund og der lægges især vægt på det ændrede familieliv, refleksivitet, de mange valgmuligheder vi har og opløsningen af de faste normer og traditioner fra tidli... -
Fremtidens Danmark
ForumindlægJeg skal i morgen op i samfundsfag, med emnet fremtiden Danmark. Jeg vil høre hvad jeres holdning er til fremtiden Danmark, men henblik med generationskampen mellem unge og ældre i dag. Er det retfærdigt at unge skal arbejde meget mere, mens ældre får og får? Venlig hilsen Lise -
Politik og medier
ForumindlægHej med jer! Jeg skal til mundtlig årsprøve i samfundsfag imorgen og jeg har trukket følgende emne: Politik og medier. I en af bilagene har jeg fået denne figur: http://basissamf.systime.dk/kapitel-4/45-de-politiske-partier.html Nogle der kan hjælpe mig med at få noget ud af den figur? Har li... -
AT-årsprøve
ForumindlægHej. Jeg står og skal til årsprøve i AT, og jeg ved at man skal ligge mest vægt på metoder, men skal man også forklare hvad de står for? Nu har jeg fx samfundsfag og naturgeografi, som hører ind undersamfundsvidenskabelige metode og naturvidenskabelige metode. skal jeg overordnet forklare hvad d... -
Social differentiering og kulturelle mønstre
ForumindlægJeg har trukket 3 tekster under emnet social differentiering og kulturelle mønstre, i en 24-timers samfundsfags eksamen idag. Jeg skal lave en synopsis med en problemformulering og spørgsmål med de taksonomiske niveauer, men jeg er helt på bar bund. Er der nogen der har gode ideer eller kan give ... -
Kan man opgradere Samf C til B hvis man har været til eksamen på C niveau
ForumindlægIdag var jeg lidt uheldig at få 02 til samfundsfag C eksamen. Kan jeg på nogen måde opgradere Samf C til B eftersom at karakteren 02 vil trække gevaldigt ned i mit gennemsnit, men også fordi jeg mener at jeg kan få højere karakter. -
HVAD FANDEN SKAL JEG SNAKKE OM?!
ForumindlægJeg skal op i AT eksamen om få timer med den ondeste lærer på jorden og jeg har ikke forberedt noget overhoved. Jeg arbejder med telefonens gennembrud og med fagene historie og samfundsfag, hvad f*ck skal jeg snakke om? Kan jo heller ikke bare læse op fra synopsen, men har nada udover den! -
Dansk politik
ForumindlægHej :) Jeg skal op til samfundsfagseksamen imorgen, og har trukket emnet dansk politik. Mine tekster handler mest om hvordan Venstre og Socialdemokratiet står i forhold til hinanden i meningsmålingerne. Har I gode ideer til problemformulering og problemstilinger? (alle ideer vil gavne mig, da sa... -
Søger opgaver med 10 el. 12
ForumindlægHej. Jeg søger opgaver/synopser med karakter på 10 eller 12 (gerne fra eksamener) til inspiration og læring her op til min HF eksamen: - Synopsis til KSH (religion,samfundsfag,historie) B - Englesk skritlig B - Dansk skriftlig A - Matematik B (+ mundlig synopsis) - Samf.B Så har i... -
HJÆLP, HASTER! ://
Forumindlæg**************** SAMFUNDSFAG ******************* Nogen som kan hjælpe mig med at besvare disse spørgsmål, skal bruge svarene til min synopsis :) 1) Hvad er den politiske dagsorden og hvordan skabes den? 2) hvilke sammenhæng er der mellem alder og tv - nyhedsforbrug? 3) hvilke betydning h... -
helpppppppp
Forumindlæg**************** SAMFUNDSFAG ******************* Nogen som kan hjælpe mig med at besvare disse spørgsmål, skal bruge svarene til min synopsis :) 1) Hvad er den politiske dagsorden og hvordan skabes den? 2) hvilke sammenhæng er der mellem alder og tv - nyhedsforbrug? 3) hvilke betydning h... -
Synspunkter på 2 tekster om velfærdsstaten
ForumindlægJeg skal finde korte præcise synspunkter i teksterne - Velfærdsstaten er et fællesskab, som burde hyldes og Velfærdsstaten gør os alle til egoister Derefter skal jeg give en samlet konklusion og inddrage ideologierne. Men jeg er dårlig til dette og har svært ved komme igang (samfundsfag er jeg... -
Beståelsesprocent - eksaminer
ForumindlægHejsa :) Jeg skulle høre om der var nogle der kendte til beståelsesprocenten på de forskellige fag i gymansiet, navnlig Samfundsfag A eksamen. Jeg går og overvejer en opgradering fra B til A, men har hørt rygter om at prøven har rigtig lav beståelsesprocent. Hvad siger I? og hvad mener I? ... -
AT - Klima
ForumindlægHej .. Jeg har om AT Har utrolig meget svært med AT forstår det aldrig!.. Har om "Klima" vil gerne have om nogen kunne hjælpe mig med min problemformulering og underspørgsmål? .. Jeg har 2 fag Samfundsfag og psykologi .. Jeg har lavet min problemformulering som hedder: • Hvilk... -
Hjælp til problemformulering?
ForumindlægHej. Jeg har netop trukket emne til 24-timers samfundsfags eksamen, og har en del problemer med at få problemformulering på plads .. Jeg har trukket emnet " Velfærd og ulighed i Danmark "; og har seks artikler mest handler om marginalisering og hvor svært det er for unge at finde...
