Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 15381 til 15400 af 23724
  • Massemedier

    Forumindlæg
    Skal op i dansk!En af vores emnekredse er massemedier.Hvad er vigtigt at medtage når man analyserer en massemedietekst??Er der nogen der vil forklare de forskellige former for argumenter der kan bruges fx. ekspertargument etc.??Hvordan kan aktantmodellen bruges på en artikel?? Er der evt. en der ...
  • komposition ! hjælp !

    Forumindlæg
    Hej . jeg er ved at lave en analyse og har brug for hjælp til komposition, da det ikke er min stærke side, er der nogen der kan fortælle mig om den er lukket, åben, additiv, diagonal eller hvad de ellers alt hedder ? På forhånd tak !
  • The Life & Loves Of A She Devil

    Forumindlæg
    Hey...Er der ikke nogen som har nogen gode notater til ovennævnte bog (snakker om den i emnet) ??Den er skrevet af Fay weldon, og det er jeg søger en form for analyse, samt nogen person karakteristikker..Hilsen Rasmus
  • Internationalisering - afsætning

    Forumindlæg
    Hey derude, jeg har brugt for nogle inputs til relevant teori og metodevalg til dette spørgsmål: Jeg skal lave en kort strategisk analyse af BTX Group ud fra en eksportmæssig indfaldsvinkel Hvis i har nogle ideer, vil jeg sætte stor pris på dem.
  • At give en algoritme

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med en opgave jeg virkelig har svært ved. Jeg skal give en algoritme, samt analysere dens køretid. Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive; Jeg skal skrive hvad jeg vil gøre.
  • emner til Alle tiders lyrik

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal op til dansk mundtlig, om et par uger, og har trukket alle tiders lyrik. Problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad skal vælge, det ville være fint med en tekst, der har en masse at analysere, og gerne har en smule sværhedsgrad. Jeg ville være glad, hvis der var nogle som vil...
  • Interne og eksterne forhold for Idemøbler

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en afsætnings opgave, hvor jeg skal tage udgangspunkt i en bestemt virksomhed - Idemøbler og beskrive deres interne og eksterne forhold. Jeg er dog gået lost i værdikæde analysen??? Er der nogle, som kan hjælpe?
  • Beregn masseprocenten???

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Sidder med en Kemi afleveringen, og er gået lidt i stå i denne opgave: Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2 *2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse % Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret. På forhånd tak.
  • Løsningsforslag til finanskrisen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg mangler hjælp til dette; Analyser de mest aktuelle løsningsforslag til den igangværende finanskrise fra to danske liberale partier. Har søgt på nettet, og kan virkelig ikke finde noget. Er der mon nogle der kan hjælpe? Eller fortælle hvilke liberale partier jeg kan finde mest hos?
  • En algoritme, der afgør en gruppe er et tæt venskab

    Forumindlæg
    Hej Jeg er gået i stå med en opgave, da jeg ikke lige kan frem til den rigtige løsning og om den løsning jeg allerede har er korrekt. Jeg havde tænkt mig at man kunne lave en graf over de personer, som er der, og så analyser deres relation og ud fra det se om de er et tæt venskab eller ej.
  • HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har skrevet om dette billedet før, og er endelig nået frem til en analyse af billedet, men mangler kun tiden, hvilke isme, periode billedet er ? nogen der vil hjælpe mig :D ? http://fc.nghf.dk/~lf/rum/0050C321-000F4448.4/111007_105200_0.jpg Mvh Line
  • Argumentation ud fra idealistisk teori?

    Forumindlæg
    Argumenter ud fra en idealistisk teori imod nedenstående udsagn: Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres nationale interesser ud fra en usentimental vurdering af fordele og ulemper, understreger Christopher Meyer. Nog...
  • "høst" af Tove Ditlevsen

    Forumindlæg
    Hej allesammen!Jeg har sku virkelig brug for lidt hjælp her..Jeg skal lave en skriftlig analyse af digtet "høst" af Tove ditlevsen, og jeg er på bar bund..Håber der er nogen der kan komme med et par berigende ord eller sætninger :Dpå forhånd tak
  • Forskellen mellem skizofreni og personlighedsspaltning?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at skrive min SRP opgave. Jeg har om personlighedsforstyrrelser og skal analyser filmen "Black Swan" Men jeg er meget i tvivl om hvad forskellen er på skizofreni og personlighedsspaltning? Hvis der er nogen der ved noget om det, må i meget gerne hjælpe :)
  • SPROGLIGE VIRKEMIDLER

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og er igang med at analysere to taler, hvori jeg har et primært fokus på de retoriske og sproglige virkemidler. Jeg studser bare over en ting. HVAD er formålet med de sproglige virkemidler? Hvad har de af betydning i en tale? er der nogen der kan hjælpe? :)
  • Selvbiografi?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en bog rapport, "den hvide verden" af Jane Aamund, og er gået i stå, jeg er i tvivl om på hvilke punkter en selvbiografi differentiere sig fra en almindelig roman, i måden at tolke/analysere den på?? kan nogen hjælpe med det?? pfh tak.
  • 7-kantet ring

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og skal analysere kokains dannelse og struktur. Er der nogle der kan hjælpe mig med, at fortælle hvad den 7-kantet ring/figur hedder, der har en "kvælstof-bro" bundet ind i? + Hvad det præcis er kvælstof-broen gør ved molekylet plzzzz hjælpe!!!!
  • Dansk stil

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en dansk stil om "frøkenen" af Herman Bang til den 19 og er helt væk... jeg er godt og grundigt sat af med hensyn til analyse af den novelle... så hvis der er nogen som har noget de kan hjælpe med så ville det være dejligt:D
  • DHO Tove ditlevsen barndommens gade - digtet

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive DHO omkring tove ditlevsen barndommens gade. Jeg skal beskrive tove ditlevesens liv, analysere digtet, og derefter perspektivere digtet til filmen :) - nogen der kunne give mig inspiration til at starte på, og evt. gode analysemodeller ? :)
  • 2. årsopgave

    Forumindlæg
    Jeg ska skrive en anden årsopgave i Dansk, "I den nyere tid 90`ernè" er der nogen som..kan komme med nogen forslag til hvilken noveller jeg kan analysere...Eller om i selv har skrevet om en god en, som i kan anbefale... På forhånd Tak..