Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 15401 til 15420 af 23677
  • Digtere

    Forumindlæg
    Nogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe????
  • Digteren og pigen

    Forumindlæg
    Nogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe????
  • dansk termins prøve

    Forumindlæg
    Jeg vil meget gerne hører fra jer der har haft dansk eksame i Hf. hvad skal man have med til eksamen- altså analyse- redeskaber- jeg er meget i tvivl hvordan jeg skal skrive en stil- og vil gerne hører hvilke emne der er i en dansk stil- på forhånd tak
  • Fremgangsmåde til essay

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville høre om der er nogle som har nogle gode råd til hvilke elementer man bør have med i sin engelsk analyse i forbindelse med eksamensopgaven i engelsk på A niveau? Jeg mangler lidt gode råd og inspiration! :) Håber der hjælp at hente.
  • oplæsningsstykke ??

    Forumindlæg
    hey! jeg skal analysere og fortolke eventyret Den grimme ællling. Jeg er dog gået i stå, da jeg skal vælge et oplæsningstykke. - nogle ideer til et godt stykke på ca. 650 ?? og eventuelt en god forklaring på, hvorfor lige dette stykke.
  • Why, Honey ?

    Forumindlæg
    Hej :D Jeg er i gang med en analyse af "Why, Honey ?" af Raymond Carver men har svært ved at perspektivere den til andre tekster eller film....?! Er der nogen som har læst den og kan hjælpe med at perspektivere den...? :D
  • Det udvidede Tekstbegreb

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen, som kan fortælle mig noget om Det Udvidede tekstbegreb? Gerne i forhold til dansk faget. Efter hvad jeg har forstået, kan det handle om analyse af reklamer/kampagner f.eks. Hvor man ser på tekst og billedet. mvh. Trine
  • EU

    Forumindlæg
    hejsaJeg sidder med en opgave hvor jeg har fået til opgave at: analyser og diskuter eu's demokratiske problemer og udfordringer.til dette magler jeg hjælp med at finde nogen demokratiske problemer og demokratiske udfordringer....
  • Illa Christensen Kvinden.

    Forumindlæg
    Nogen der har nogen noter eller andet form for analyse og eller fortolkning, til novellen Kvinden Af Illa Christensen? Hvis nogen har haft om hende har det nok været i forbindelse med dte moderne gennembrud, eller kvinders stilling.
  • H. C. Andersen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal i en stil analysere og fortolke et af H. C. Andersens eventyr, Rosenalfen og da dansk ikke er min stærke side ville jeg lige hører om der ikke er nogen derude der kunne give mig et godt råd om hvordan jeg bedst løser denne opg. mange knuzzer og takker fra chrizzer
  • Hvor er min kone

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analysere Leif Panduro's Hvor er min kone.Jeg har lidt svært ved at se hvorfor han lige netop starter med at lede efter sin kone i huset.Håber nogle kan hjælpe mig.
  • Klipning

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til at analyser hvilke klippe metoder der er brugt til hvornår i min eksamens film. HJÆÆÆP! FILMEN ER LINKET! https://www.youtube.com/watch?v=_q2JRcUwNbY&feature=youtu.be
  • Hjælp til rettelse af engelsk stil

    Forumindlæg
    Hej. jeg har skrevet en engelsk analyse. Ville hører om der var nogle som kunne have lyst til at rette den for mig, da engelsk er mit dårligste fag, og jeg har rigtigt svært ved det ! Håber at hører fra jer
  • "Den evige jøde" temaer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og analyserer "Den enlige jøde" af Martin Andersen Nexø, og har svært ved at finde temaerne. Er der nogen der har læst den som ved dette? http://extranet.uv.khs.dk/materiale/DA_A_AUG_09/sch_media/Den_evige_joede.pdf På forhånd tak!!
  • Nu nærmer eksamen sig.. Hvad ligger markedsrenten på?

    Forumindlæg
    Ja.. Da der snart er skriftlig eksamen, sidder jeg her og forbereder mig lidt...I den sammenhæng kunne jeg godt tænke mig at få en lille up-date om hvad markedsrenten ligger på i disse dage, hvis man nu sku få sig en opgave med lidt analyse i...
  • Hjælp til 24 timers eksame.

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har trukket til min 24 timers eksame, og har valgt mit analyserende spørgsmål skal være: Hvilke løsninger kan være med til at mindske den økonomiske krise i EU? Nogle der har nogle gode forslag, er ved at løbe tør for ideer? På forhånd tak!
  • SRO - Hjælp

    Forumindlæg
    Nogle som kan hjælpe mig med at besvare disse sprøgsmål? Analyser hvilke forhold i branchen, der kan påvirke virksomhedens innovative proce? Vurder hvordan en branches konkurrenceevne kan forbedres af virksomhedernes evne til at skabe en innovativ proces? Tak.
  • Latin hjælp søges!

    Forumindlæg
    Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Latin? Var du kanon til at skrive noter? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: [email protected] snart op til eksamen, og har ikke helt orden på analysen og hvordan man finder ud af hvilken...
  • elementaranalyse- lille opgave

    Forumindlæg
    hejsa opgaven; Ved analyse af et stof finder man at de indeholder (masse%), C: 48,6% H: 8,2% O: 43,2% a) Hvad er masserne af henholdsvis C, H og O i 100g af stoffet; hvordan finder man det ?
  • Who/whom

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke, hvornår der i en sætning skal bruges who eller whom. Jeg har fået at vide at whom, det er når det er objekt. Men jeg er stadig ikke sikker når det kommer til en syntaktisk analyse. Er det måske nogen, som kan komme med et eksempel, hvor det forklares?