Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15421 til 15440 af 27496
-
osmose ??
Forumindlæghej alle. jeg har brug for hjælp til noget biologi.. "hvordan kan osmose processen flytte vand over en cellemembran?" håber der er nogle der kan svare mig på det hurtigst muligt :) på forhånd tak. // Michelle -
Redegør for sammenhæng mellem FSH-koncentration, follikelmodning og efterfølgende ægløsning hos normale kvinder i den fødegyldige alder.
Forumindlægkan nogen hjælpe mig med dette spørgsmål i biologi a) Redegør for sammenhæng mellem FSH-koncentration, follikelmodning og efterfølgende ægløsning hos normale kvinder i den fødegyldige alder. Tak på forhånd :) -
Celler
ForumindlægHej. :) Sidder med en biologi aflevering og mangler kun, at svare på et spørgsmål. Det er: hvad sker der i cellerne, hvis katalase hæmmes ? Har selv prøvet at lede på nettet og i bøgerne, men synes ikke jeg kunne finde noget. -
biologieksamen: Ophobning af DDT i fødekæden er alvorligere i østersøen end kattegat, hvorfor?
ForumindlægJeg skal op i biologi imorgen. Og jeg har en figur som viser at ophobningen af DDT i fødekæden er alvorligere i østersøen end kattegat, hvorfor? ... HURTIG SVAAAR :) -
Nyrerens rolle:
ForumindlægHej med jer. Jeg er lidt i vildrede over dette her spg og forstår virkelig intet af det. Skal op i biologi i morgen, så hjælp mig. :) Nyrens rolle i kroppens forsøg på at opretholde et konstant indre miljø( homeostasi) -
Mendels love
Forumindlæghej med jer, jeg sidder med en biologi aflevering, og har lidt svært ved Mendels lov (9:3:3:1), altså det er med krydsningsskema. Nogen som kan forklare mig det? :) -
cellulase hvordan virker det ?
Forumindlæghej :) har en biologi rapport og har et spørgsmål der lyder således: hvad er cellulase ? og hvordan virker det ? jeg ved godt hvad cellulase er men ikke hvordan det virker ? håber der er nogen der kan hjælpe mig mvh Christina -
Vandløb
ForumindlægHej venner. Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig. Jeg sidder med en biologi aflevering til fredag og jeg er helt væk. Er der nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål: -
celledeling i væv
ForumindlægJeg er igang med at skrive en biologi rapport og har fået stillet spørgsmålet: Hvilke væv i den voksne organisme indeholder celler i deling? Jeg har ikke nogen ide? -
Enzymer teori!
ForumindlægVi lavede er forsøg med hovedvægt på enzymet Amylase, dertil skal en rapport skrives. Har i et par relevante forslag til havd teoriafsnittet kunne indeholde? NB: Biologi C -
Hudkræft
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lave en biologi-opgave, og jeg har svært ved at forstå, hvordan UV-strålinger er med til at danne hudkræft, og processen over, hvordan kræft bliver dannet i huden -
alkohol
Forumindlæg-hej jeg skal skrive en opgave om alkohol i biologi. har følgende spørgsmål som jeg har svært ved at svare på. fremstilling af alkohol optagelse af alkohol omsætning af alkohol -
Genetik og proteinsyntese
ForumindlægHej, Skal op i biologi i morgen, men forstår ikke spørgsmålet "diskuterer hvordan en mutation i et gen kan ændre et færdigt protein som fx insulin" Håber i kan hjælpe mig!!!!! -
Hvilke egenskaber gør at blodlegemer kan inddeles i forskellige typer.
ForumindlægJeg har fået dette spørgsmål til en biologi opgave. Hvilke egenskaber gør at blodlegemer kan inddeles i forskellige typer. og jeg er selvføligelig helt lost hjælp!! tak på forhånd:D -
HJÆLP, kønshormon!!!
Forumindlæghej, jeg skal snart til eksamen i biologi og jeg har svært ved disse to spørsmål. "Hvad er kønshormonernes regulering? "og hvad kan vi bruge det til?" tak på forhånd: -) -
AT6
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive AT6, årsprøve. Mit emne er Katastrofe og jeg vil gerne skrive i historie A og biologi A. Har I nogle forslag til hvad jeg kan skrive om? -
Respiration..HJÆÆLP :(
ForumindlægHej alle Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig med at forklare det her billede (vedhæftet) om respiration for jeg forstår det slet ikke. Biologi er ikke mit stærke fag. Tak på forhånd. Knus -
Help me! hurtigt spørgsmål
ForumindlægHejsa alle! Har nogle spørgsmål i biologi under DNA emnet. Hvad er en tripletkode? også kaldet Kodon? Forklar hvordan DNA koder for aminosyrer? Håber der er nogle der kan hjælpe mig! -
Nikotin?
ForumindlægGodaften allesammen Jeg skal fremlægge i biologi imorgen, men kan ikke finde svaret til dette spørgsmål: - Hvad er det der dannes mere af i nervecellen som gør rygerne afhængige.? Jeg håber i vil hjælpe mig - tak på forhånd ;D -
Hjælp hurtigt. Nemt spørgsmål!
ForumindlægJeg sidder med 2 andre drenge og skriver en nydelig biologi opgave til imorgen. Vi er dog i tvivl om hvad "regnlæ" betyder? Regnlæ? Hjælp os! TAK Mvh
