Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 15421 til 15440 af 34803
-
Perspektivering af den lille Rødhætte.
ForumindlægHejsa. Hvad kan man perspektivere Rødhætte til i den virkelige verden? -
Franske revolution!
ForumindlægFortæl mig ALT hvad du(I ved om den franske revolution! :D -
korrekt
ForumindlægEr denne sætning korrekt?? Er lidt i tvil om hvor "in the time of progress" skal placeres In the story we are introduced to a young man living in the time of progress, torn between obligation and desire - the known and unknown -
Projektopgave emner 9. klasse
ForumindlægHej, jeg skal snart have projekt opgave og jeg mangler et emne.. Har i nogle emner som i har fremlagt eller noget. Skriv gerne hvad for en karakter i fik :-) Mit overemne er: At komme overens med livet. -
metode: Dansk & biologi
Forumindlæghvilke forskelle og ligheder er der mellem helholdvis de danskfaglige metoder og de biologiske? -
jakob ejersbo
Forumindlæghej. vi skal skrive en stor opgave i dansk hver, og jeg har tænk måske og skrive om jakob ejersbos afrika-trilogi. er der nogen der har læst den?? og kan de anbefales?? på forhånd takker -
Computerspil
ForumindlægEr der nogen, der kender nogle spændende eventyrspil? I så fald, hvad gør dem gode? -
Synopsisen eller oplægget?
ForumindlægJeg har to spørgsmål vedr. synopsisen og oplægget. Hvad skal være mest overordnet, og hvad skal være mest detaljeret? Hvad skal være mest faktuelt? Med venlig hilsen -
Figurer i AT-eksamen
ForumindlægJeg skal op til AT mandag. Jeg skriver i biologi og samfundsfag om genteknologiens konsekvenser for fremtidens samfund. Jeg vil i begyndelsen af fremlæggelsen kort fortælle hvor langt man er ift genteknologien o. lign. Jeg er dog i tvivl om jeg skal inddrage en figur(fordi man jo ofte bruger figu... -
subjektiv vs objektiv metode
ForumindlægHej alle.. Hvad menes der med den subjektive og den objetive metode når man taler AT? Vh. Annie -
AT EMNE 2013
ForumindlægHej alle 3g'ere. Nu hvor vores AT emne er blevet offentliggjort til at være "kampen for det gode liv" ville jeg derfor høre, om nogen af jer ville dele det i har valgt at skrive om og i hvilke fag? For mangler nemlig lidt inspiration til hvilket emne og fag jeg skal vælge.. ... -
DANSK ANALYSE AF TILSKUER
ForumindlægNogen der har analyseret novellen: "Tilskuer" af Jakob Ejersbo? Jeg er i gang med at skrive en analyse af den og kunne godt bruge noget om inspiration. Tak på forhånd! :) -
Spørgsmål om kilder
ForumindlægHey hey, Vi sidder og skriver semesterprojekt og har valgt nogle kilder. Vi har sat vores inklusionskriterier til at de højst må være 20 år gamle, da vi tænker samfundet længere tilbage er anderledes og derfor ikke helt kan sammenlignes med idag. Det er omkring sociale forhold og stress og arbe... -
HJÆLP - DET HASTER!!!!
ForumindlægHej, hvad symboliserer metoperne på Parthenon templet? -
digt af Oehlenschläger, help?!
Forumindlæghar trukket et digt af adam oehlenschläger der hedder "eventyret i den fremmede stad". - hvad kunne budskabet være i dette?? -
Du behøver ikke læse noget til historieeksamen!!
ForumindlægHej venner Jeg ville lige lave dette indlæg for at berolige nogle af de nervøse sjæle, der går rundt med dårlig samvittighed fordi de ikke har sat sig godt nok ind i pensum inden deres historieeksamen med 3 timers forberedelse. Jeg var selv oppe i går, hvor jeg trak emnet "Vesten erobrer ... -
Litterære begreber
ForumindlægHejsa :) er der nogle der kender det litterære begreb, når en fortæller kommenterer løbende i sit værk .? Tak på forhånd -
Kanonen i niddelalderens Europa
ForumindlægHej alle :) Jeg søger hjælp til at skrive en opgave om kanonen i middelalderens Europa. Hovedsageligt vil opgaven komme til at omhandle kanonens påvirkning på samfundet, da den kom til/opstod i Europa i løbet af middelalderen. Jeg har søgt information på bl.a. Wikiepdia.org og Den Store Dan... -
Hjælp
ForumindlægHey. Er der nogen som kan give mig ideer til hvad jeg kan læse som selvlæsteværk i dansk. Det må gerne være noget jeg kan bruge til eksamen. -
Kim fupz Aakeson
ForumindlægJomfruen - tekst som jeg har valgt. Men kan ikke finde ud af de sproglige virkemiddler i teksten, altså hvordan han har skrevet den? nogle som kan hjælpe? jeg skal op i dansk i morgen tidlig. så det haster rimelig meget
