Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15441 til 15460 af 152758
-
bestemmelse af iodtal for et fedtstof
ForumindlægHej jeg skal op til kemi eksamen i morgen på A niveau. vi har en rapport som omhandler bestemmelse af iodtal for et fedtstof, men jeg forstår ikke hvorfor dibrom resten som reagerer med iodid og dermed får vi diiod og bromid. Dette diiod titreres der på, men hvorfor er det dibrom resten s... -
Enkelte opgaver - problemer
ForumindlægHej kære medlemmer, har lidt problemer med nogle opgaver her i kemi, og håber derfor, at I kan hjælpe mig lidt. Det drejer sig om disse to: 1) Hvor meget 0,010 M natriumhydroxidopløsning ækvivalerer 100 mL 0,020 M saltsyre? 2) Beregn pH i følgende opløsninger: a) en blanding af 50 mL 0,010 M ... -
Jobmuligheder for farmaceuter?
ForumindlægHej, jeg er ved at tage supplæringsfagene matematik A, fysik B og kemi B, og vil gerne blive farmaceut (evt. andet som bioteknolog, ingeniør i nanoteknologi, læse folkesundhedsvidenskab, eller lign). Jeg kan dog ikke rigtigt finde ud af hvad jobmuligheder for farmaceuterne er, hverken i Danmark e... -
elektronfordelingen
ForumindlægJeg har et spørgsmål til den der vil være sød og flink til at hjælpe mig med det-jeg er ikke så god til kemi og jeg har fået som opgave at finde elektronfordelingen af disse atomer/ioner. a. N b. Ar. c. Li d F-( -skal stå øverst) e. Al3+ Hvordan gør man???skal man ki... -
AT-5 Idéer :)
ForumindlægHej Vi starter med vores femte AT forløb her lige efter vinterferien, og jeg ville høre om der eventuelt havde nogle idéer til nogle spændende ting man kunne arbejde med. Fag: Kemi B, Matematik B og Historie A (Går pt. i 2.g) Emne: Videnskab Tidsramme: år 500-1500 Geografi: middelhavet og mellem... -
AT Historie idéer
ForumindlægHej Vi starter med vores femte AT forløb, og jeg ville høre om der eventuelt var nogen der havde nogle idéer til nogle spændende ting man kunne arbejde med. Fag: Historie A + enten Kemi B eller Matematik B (jeg går pt. i 2.g) Emne: Videnskab Tidsramme: år 500-1500 Geografi: middelhavet og mellem... -
AT 5 idéer
ForumindlægHej Vi starter med vores femte AT forløb, og jeg ville høre om der eventuelt var nogen der havde nogle idéer til nogle spændende ting man kunne arbejde med. Fag: Historie A + enten Kemi B eller Matematik B (jeg går pt. i 2.g) Emne: Videnskab Tidsramme: år 500-1500 Geografi: middelhavet og mellem... -
AT 5 idéer
ForumindlægHej Vi starter med vores femte AT forløb, og jeg ville høre om der eventuelt var nogen der havde nogle idéer til nogle spændende ting man kunne arbejde med. Fag: Historie A + enten Kemi B eller Matematik B (jeg går pt. i 2.g) Emne: Videnskab Tidsramme: år 500-1500 Geografi: middelhavet og mellem... -
Redox-reaktion
ForumindlægHej Venner Jeg har lige oprettet en bruger, og håber nogen af jer kan hjælpe mig. Jeg er en første-års stx-elev. Jeg har Kemi på A niveau. Desværre har jeg problemer med Redoxreaktioner, der er følgende spørgsmål: Find oxidationstal for svovl i H2O, SO3, H2SO3, SO3-2, HSO4-, S2-, S8 Find oxidati... -
oxoniumion-koncentrationen og hydroxids koncentration
ForumindlægHej alle Jeg har lavet nogle opgaver i kemi, som jeg lige vil være sikker på at jeg har løst rigtig. 4. a. En opløsnings pH er målt til 2,46. Beregn oxoniumion-koncentrationen. (H3O+) = 10-pH (H3O+) = 10-2.46 = 0.00347 M b. En anden opløsnings pH er målt til 9,3. Beregn hydroxids koncen... -
oxoniumion-koncentrationen og hydroxids koncentration
ForumindlægHej alle Jeg prøver lige igen :) Jeg har lavet nogle opgaver i kemi, som jeg lige vil være sikker på at jeg har løst rigtig. 4. a. En opløsnings pH er målt til 2,46. Beregn oxoniumion-koncentrationen. (H3O+) = 10-pH (H3O+) = 10-2.46 = 0.00347 M b. En anden opløsnings pH er målt til 9,3... -
Afstemning af respirationsprocessen - Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg skal til eksamen forklare mundtligt, hvordan jeg afstemmer respirationsprocessen.. Nu er jeg ikke så skrap til kemi....... - Og det kniber lidt med at finde en simpel, let måde at forklare, hvordan jeg afstemmer C6H12O6 --> + 6O2 --> + 6H20 Kan nogen - på enkelt vis forklare, ... -
Hjælp til lidt af hvert ;D
ForumindlægJeg sidder og overvejer hvad jeg skal skrive om i SSO. (Er åben for ideer) men har tænkt på: - kemi c - Historien om det Periodiske system (? ) - Historie B - Irak Krigen - Dansk A - Kvinders undertrykkelse i det moderne gennembrud Og hvis der er nogen der evt. sidder med nogle noter eller (SSO... -
Naturvidenskabelig uddannelse til skoletræt
ForumindlægMin veninde er lost om hvad hun vil uddanne sig til. De fag der intresserer hende mest er hendes kemi A og Biologi B. Derudover går hun op i sundhed, pleje, ernæring osv. Hun ville gerne have været farmaceut, men efter her 2g mener hun ikke at hun er helt boglig nok, da hun bla. har fået nogle m... -
Farmaceut
ForumindlægJeg er lige blevet student i år, og tager et sabbatår, hvor jeg vil bruge tid på at supplere mat A og Kemi B. Jeg har tænkt mig at søge ind på farmaceut-uddannelse efter mit sabbatår. Men jeg er bange for, at jeg ikke vil blive optage, fordi min gennemsnit kun ligger på 6,4 (6,8 med bonus) trods ... -
Sammenblanding af en vandig opløsning (Aurum)
ForumindlægHej! - Jeg er virkelig en kegle til kemi, så håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig med den her opgave. Det ville bare være super! Opgaven er til imorgen......... Opgaven lyder følgende: Ved sammenblanding af en vandig opløsning af kaliumphosphat og en vanding opløsning af ba... -
Søger en kontaktperson til smertestillende medicin
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g og skal derfor her til december skrive en SRP opgave, som fylder mellem 15-20 sider. Fordi jeg er på den naturvidenskabelige linje, skriver jeg i Biologi A og kemi B om smertestillende medicin. Jeg vil primært skrive om midlet Paracetamol. Jeg håber selvfølgelig på bedst mu... -
iPhone App (Formelviden)
ForumindlægSå er den her! I kender det godt, i sidder og skal løse en opgave, men kan ikke finde rundt i alle de formelsamlinger i har liggende, hvis i overhovedet har sådan nogle liggende. Men nu er jeres frustrationer ovre. Studieviden har nu udviklet en omfattende og brugervenlig formelsamling, med f... -
iPhone App (Formelviden)
ForumindlægSå er den her! I kender det godt, i sidder og skal løse en opgave, men kan ikke finde rundt i alle de formelsamlinger i har liggende, hvis i overhovedet har sådan nogle liggende. Men nu er jeres frustrationer ovre. Studieviden har nu udviklet en omfattende og brugervenlig formelsamling, med fo... -
iPhone App (Formelviden)
ForumindlægSå er den her! I kender det godt, i sidder og skal løse en opgave, men kan ikke finde rundt i alle de formelsamlinger i har liggende, hvis i overhovedet har sådan nogle liggende. Men nu er jeres frustrationer ovre. Studieviden har nu udviklet en omfattende og brugervenlig formelsamling, med fo...
