Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15461 til 15480 af 33650
  • Kort om Romantikken?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive én sætning/linie om Romantikken (altså tiden 'Romantik').. Nogen der har en frisk idé?
  • novelle.

    Forumindlæg
    hej med dig. det er angående om min kommende novelle stil. jeg ved ikke om hvilke genre man kan skrive i en novelle? det vil være virkeligt fantastisk hvis du kunne hjælpe mig med det.
  • Mexicansk & dansk kultur

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen mellem dansk og mexicansk kultur?
  • Matematik C til bachelor i sprog

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har kun matematik C fra gymnasiet. Er det muligt at blive optaget på en bachelor i et sprogfag med matematik på C niveau? Eller er B et minimumskrav?
  • Hvad menes der med...??

    Forumindlæg
    Hvad menes der med . Gør rede for romanens opbygning??? på forhånd tak.
  • Absurditet?

    Forumindlæg
    Jeg skal kunne kende begrebet "Absurditet" indenfor hele det med "eksistentialismen". Jeg mangler lidt en pædagoisk kort forklaring på hvad det er, jeg synes googles svar er lidt kompliceret og svære at forstå. Nogen hjælp? - Og hvis i vil, må i meget gerne også give pædagos...
  • En - to - tre - NU!!

    Forumindlæg
    Hey! :) Til jer der har læst bogen: Hvordan reagerer Cecilie og hendes Familie da de får at vide at hun har kræft? Jeg har læst bogen, men har åbenbart ikke liige set noget til det der spørgsmål... Nogen der kan hjælpe? Og jeg kan ikke kigge i bogen, for den har vi afleveret :/
  • Metoderne til AT

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen i AT om en uge, men er kommet i tvivl om jeg har forstået metoderne tilknyttet mine fag korret. Jeg har valgt fagene biologi og religion til at belyse emnet fosterdiagnostik, men er nu kommet i tvivl om metoderne til besvarelse af følgende problemtstillinger: Hvad e...
  • HMM - RIGTIGT FORMULERET?

    Forumindlæg
    Hej folkens:-) Sidder og skrive et eventyr, er lige kommet igang, men ved ikke om det jeg har skrevet er rigtigt formuleret Her er det: Der var engang en prins, som havde mistet sin far for tre år siden. Nu levede han sammen med sin mor. Da hans far døde havde han et sidste ønske og det var at ha...
  • Retfærdighed og straf

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har skrevet noget om udvikling af den danske og franske straffesystem og kan hjælpe mig med at få nogle inspirationer til min projekt?
  • Projektopgave-Seksualiteter-Produkt

    Forumindlæg
    Vi er igang med en projektopgave hvor vi er valgt at have om sekusaliteter Vi mangler ideer til produkt, da det eneste vi kan komme på er et interview men synes det er for lidt som produkt.
  • Metodeafsnit med hermenutisk tilgang

    Forumindlæg
    Hej Jeg sider og skriver en opgave på en professionsbatchellor. Jeg er blevet ret forvirret med hensyn til hvor meget der rent faktisk skal skrives i metodeafsnittet. Jeg har skrevet kort hvorfor jeg har valgt den hermenutiske tilgang og skrevet kort om Gadamers filosofi, da det er den retning in...
  • Eksamen mundtlig B hjælp til rettelse af tysk

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op i morgen til mundtlig Tysk eksamen og derfor er jeg igang med at skrive mit oplæg. Jeg ville høre om der er en der vil kigge hurtigt på dette lille stykke og rette det grammatiske for jeg ved der er nogle fejl, jeg ved bare ikke hvilke :) Jeg har trukket Beziehungen og tekste...
  • Gymnasium....

    Forumindlæg
    Hvad betyder det at have et fag på A-B- og C niveau?
  • Skriftlig fremstilling dansk

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og skal lave en kort analyse af en kortfilm og er lidt i tvivl om, om det er en god idé at lave overskrifter på afsnittene, og hvis det er, om det så skal være med kursiv, større skrift eller hvad. Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak.
  • Skilsmisse :((

    Forumindlæg
    Hvorfor var der så meget skilsmisse i 1940'erne??
  • eksamener-...

    Forumindlæg
    hej jeg ville bare spørge om nogen ved hvilke eksamener man helt sikkert kommer op i til maj i 9.klasse og hvilke eksamener der bliver trukket lod om?
  • engelsk stil

    Forumindlæg
    hey allesammen. skal skrive en stil om ''the perfect day'' altså hvordan den perfekte dag skulle være nogen der kan hjælpe? er virkelig dårlig til enegelsk 9.klasse
  • Hjælp os! (hvis du ved noget om rom)

    Forumindlæg
    Hej Alle! Kender du nogle gode hjemmesider om det gamle Rom. Det ville være fantastisk hvis du ved noget om Rom's fald/forfald! En hjemmeside eller noget... Mvh Flodhesteungen :-)
  • Hurtigt spørgsmål om personkarakteristik!

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg ville bare lige hurtigt spørge om I ved, om der skal være en personkarateristik, hvis man skriver en analyse af et eventyr? Tak :)