Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 15481 til 15500 af 23785
  • Paolo og Francesca

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med min muntlige dansk. Jeg har trukket forbudt kærlighed, og har valgt maleriet paolo og francesca. Da der ikke står noget på nettet om det, ville jeg høre om der er nogen der har analyseret det? Kunne godt bruge hjælp en en fortolkning nemlig :)
  • 7-kantet ring

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og skal analysere kokains dannelse og struktur. Er der nogle der kan hjælpe mig med, at fortælle hvad den 7-kantet ring/figur hedder, der har en "kvælstof-bro" bundet ind i? + Hvad det præcis er kvælstof-broen gør ved molekylet plzzzz hjælpe!!!!
  • Digt af Tove Ditlevsen help plz!!!

    Forumindlæg
    heysa skal analysere et digt at tove ditlevsen der hedder "når du forlader mig", og jeg fatter ca. hat af det... er der nogen der ved hvad de forskellige metaforer betyder, hvad selve essensen i digtet er osv? help plz >_<
  • DHO Tove ditlevsen barndommens gade - digtet

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive DHO omkring tove ditlevsen barndommens gade. Jeg skal beskrive tove ditlevesens liv, analysere digtet, og derefter perspektivere digtet til filmen :) - nogen der kunne give mig inspiration til at starte på, og evt. gode analysemodeller ? :)
  • Orla Lehmans ejdertale

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har om nationalidentitet og danskhed(nationalromantikken) og jeg skal analysere Orla Lehmans Ejdertale, og han siger noget i den som jeg ikke forstår. "Danmark er en perle der svømmer paa vove."? Hvad betyder det?
  • genremæssige perspektivering

    Forumindlæg
    Hej allesammen I en litterær artikkel jeg skriver, om tolkning og analyse af en novelle skal jeg give en genremæssig perspektivering. Er der en af jer der kan fortælle mig lidt om hvad det er. PS. novellen hedder ''Besøg i Fængslet''.
  • Badminton - idræt

    Forumindlæg
    Analyser idrætgrenen BADMINTON mht. hvilke fysiologiske krav der stilles til udøverne og giv dit bud på hvilke typer grundtræning der burde indgå i den daglige træning i din klub.
  • Dansk billedefortolkning, budskab?

    Forumindlæg
    Jeg skal til dansk eksamen på Mandag. - Jeg er ved at analysere billedet "livets dans" af edvard munch, men er meget i tvivl med hvordan man fortolker billedet? Er fortolkning ikke lidt det samme som budskab, eller hvad??? På forhånd tak :-)
  • litteraturhistorisk perspektivering

    Forumindlæg
    hej alle. jeg skal aflevere en analyse af 2-3 noveller fra radiator (Jan Sonnergaard) på mandag, jeg har valgt William og Kimono mit hus. Og min lærer ønsker at der skal være en litteraturhistorisk perspektivering med. Men jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere dem til. håber i kan hjælpe mig :)
  • kongekabalen, point of no return

    Forumindlæg
    Heej, Er ved et lave en analyse af kongekabalen. Men kan ikke bestemme mig for hvor point of no return ligger. Er det pressemødet hvor Ulrik Torp stiller generende spørgsmål? Der hvor Ulrik møder Moll? Eller noget helt andet?? Håber der er nogle der kan hjælpe mig :)
  • Kuglestød

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en bevægelses analyse af en kuglestøder, som laver hinkestilen. Mit problem er så at jeg er lidt i tvivl om der sker noget statisk arbejde? Og hvordan finder man ud af hvilke muskler der arbejder? Ville meget gerne, hvis nogen har et link, som I kan sende :) Mvh Pern...
  • Novelle: Skrigeren

    Forumindlæg
    Er der nogen, der tidligere har skrevet analyse og fortolkning eller anden opgave om Skrigeren af Villy Sørensen? Jeg er kørt godt og grundigt fast i det, og jeg kan ikke rigtigt komme videre. Nogen, der kan hjælpe?
  • hvordan misbrug opretholdes

    Forumindlæg
    "der ønskes en analyse af, hvordan misbrug opstår og opretholdes" Sådan lyder en sætning i min problemformuleren til SRP. Jeg har svaret på hvordan misbrug opstår men er der nogle der har en idé til hvordan jeg skal svare på hvordan misbrug opretholdes?
  • oplæsningsstykke ??

    Forumindlæg
    hey! jeg skal analysere og fortolke eventyret Den grimme ællling. Jeg er dog gået i stå, da jeg skal vælge et oplæsningstykke. - nogle ideer til et godt stykke på ca. 650 ?? og eventuelt en god forklaring på, hvorfor lige dette stykke.
  • Det udvidede Tekstbegreb

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen, som kan fortælle mig noget om Det Udvidede tekstbegreb? Gerne i forhold til dansk faget. Efter hvad jeg har forstået, kan det handle om analyse af reklamer/kampagner f.eks. Hvor man ser på tekst og billedet. mvh. Trine
  • A Country of Beggars

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en analyse af en HF-terminsprøve der hedder "A Country of Beggars" Jeg er meget i tvivl om hvordan slutningen skal tolkes ? Er der evt. nogen som har haft den og kan være til hjælp ? Mvh. Morten Nyegaard
  • Novelle af Anders Bodelsen

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere en analyse af novellen "Pointen" af Anders Bodelsen. Jegh ar bare et "lille" problem...jeg fatter ikke hele pointen med novellen. Håber at der er nogen der lige har lyst til at hjælpe mig...Hilsen en der mangler lidt hjælp fra DIG (Lærke)
  • hooligan

    Forumindlæg
    Jeg skriver opgave om Green Street Hooligans. Hvis nogen har en analyse eller en personkarakteristik ville jeg være meget interesseret. Kan sagtens sende noget tilbage hvis nogen har brug for noget andet. håber meget i kan hjælpe!
  • FN som arena og aktør

    Forumindlæg
    Hej med jer. Jeg er i gang med en analyse af FN som aktør og arena - selve baggrundsviden osv. har jeg overhovedet ikke problemer med. (Men se dokument) - for er pludselig kommet i tvivl. Er arena = idealisme? Og aktør = realisme?
  • Hjælp til tegning. HASTER!!

    Forumindlæg
    Hey people. =) Er der en af jer søde mennesker der kan hjælpe mig med at analyser resultaterne i figuren og forklar fordelingen af nitrat og ammonium i vandsøjlen. ? Figueren kan I finde i det nedenstående link. Og mange tak, på forhånd. http://peecee.dk/upload/view/153146