Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15501 til 15520 af 23766
-
AT Telefonen
Forumindlæghej som mange andre har jeg skrevet om telefonen i Historie og fysik. jeg har skrevet telefonens historie... nu hvor jeg skal skrive metode har jeg lidt problem... hvordan kan jeg være kildekritisk når det bare historie jeg har skrevet? håber virkelig der nogen som kan hjælpe -
Faseovergange
ForumindlægHey Jeg læser til min fysik årsprøve, og er nået til stofs faser og faseovergange: Jeg kender: Fast, flydende, gas og plasma. Er der ikke en ting der er ret vigtig at nævne? -
Gode regler for reaktionsligninger..?
ForumindlægHej. Som andre 9. klasses elever skal jeg op til eksamen i fysik i næste uge. Jeg er desværre ikke så god til at lave reaktionsligninger, og derfor ville det være fedt, hvis der var nogle, som havde nogle gode råd, og evt. kendte nogle hjemmesider eller bøger om reaktionsligninger :-)? -
eksamen.
Forumindlæghej, jeg skal op til examen i fysik! Jeg kan enten trække, magnetisme, radioaktivitet, syre og baser og alkoholer. Er der nogle der kender nogle metoder til de der emner. Nogle fif ? Hilsen Emilie -
Lige et lille spørgsmål til dansk
ForumindlægJeg arbejder i AT med fagene Dansk og Fysik, hvor jeg i dansk skal analysere nogle digte, men hvad er det vigtigste at fortælle om til eksamen? Man kan jo ikke fremlægge en hel analyse of fortolkning når der er tale om 2-3 digte?? Endvidere har man kun 10 min. taletid.. -
Hvilken metode har jeg brugt?
ForumindlægJeg har i fysik valgt at redgøre for Otto-kredsprocessen og bilens form set i relation til hastigheden. Men problemet er at jeg bare redegøre med udgangspunkt i andres formler, teorier og definitioner (de fleste af dem er self. videnskabsmænd), men hvilken metod ebruger jeg så? -
Matematik=naturvidenskab?
ForumindlægJeg har godt fysik og dansk som fag i AT, men ville høre om Matematik også var et naturvidenskablig fag? Jeg vilnemlig i teoridelen gerne pointere at jeg har brugt integralregning mht. nogle grafer og arealbestemmelse a punktmængder.. -
Transformation eller Induktion??!
ForumindlægHeij alle :P<3 Jeg er i gang med at sætte alle mine fysik/kemi ting i orden, og der faldt jeg over et papir med forsøget "Mini elværk" hvor man så selv skulle lave et, men er ret forvirret lige nu...minielværk, er det under tranformation eller induktion? -
EKSAMEN! hvordan kommer man ind i samtalen ?
ForumindlægHej, jeg har styr på Fysik/kemi! men mit endelige problem har altid været kommunikation. Hvordan skal jeg ligesom præsentere emnet ? - Bare skriv lidt i stikordsform. F.eks hvis jeg trak syre og baser ? -
Fremstilling af alkohol ved gæring
Forumindlægjeg har mistet min Fysik og Kemi raport om hvordan man fremstiller alkohol ved gæring. men jeg kan huske noget af det man skal bruge, men ikke hvordan man udfører det. Materialer: x2 koniske kolber gær. ved ikke hvor meget sukker. ved ikke hvor meget prop med 2 huller vand. pls hjælp. -
Haster - AT radioaktivitet
ForumindlægJeg skal ind til eksamen lige om lidt og har lavet et oplæg i fysik/historie om opdagelsen af radioaktivitet og dens betydelse for verdenen. Jeg mangler nogle gode idéer til nogle diskuterende spørgsmål jeg kan bruge i dialogen -
ax^2+bx+c
Forumindlæghej.. jeg skal op til matematik eksame onsdag, og jeg skal nævne omformningsreglerne og demonstrerer anvendelsen ved omformning af en formel fra fx fysik. jeg søger efter noget med formen ax^2+bx+c ? heeeeeeeelp mee! -
HASTER: Transformation
ForumindlægHej med jer alle. :) Skal snart op i Fysik/kemi og mangler en masse til transformation (fatter det ikke rigtig) 1) At fremstille en transformator og hæve/sænke spændingen? 2) Andre forsøg? 3) Kom endelig med mere viden (fakta, forsøg osv.) - På forhånd tak. -
Induktion/vekslestrøm/transformation
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i fysik d. 10. juni, altså på torsdag. jeg er igang med at læse op til de forskellige emner, men kan bare ikke forstå induktion, vekslestrøm og transfomation. Er der nogen der vil give mig en nem forklaring på hvad det er? På forhånd tak :o) -
EKSPERIMENTER SYRE, BASER OG SALTE
ForumindlægHej alle. Er der nogle derude der kan hjælpe mig, jeg skal op til mundligt fysik her på fredag. Hvilke eksperimenter synes i jeg skal lave der omhandler syrer baser og salte gerne hvis i kan nævne 4 forskellige på forhånd tak :D help meeeee -
Vekselstrøm?
ForumindlægHeeej alle Jeg skal op i fysik i morgen og er ved at lave dispositioner til alle emnerne. Jeg har lavet et punkt der hedder hverdag til hver, jeg kan bare ikke finde på hvad jeg skal skrive ud for hverdag til vekselstrøm nogle ideer? Hjælp! Tak :) -
Lektiehjælp??
ForumindlægJeg er en 2.g elev fra Århus, der virkelig gerne vil blive bedre til Matematik A, Fysik B.. Jeg vil bare høre om I kender nogle lektiecafeer med god lektiehjælp, i kan anbefale mig ? -
ioniserende stråler ?
ForumindlægHej allesammen (; Er der nogle der kan fortælle kort om hvad ioniserende stråler er på " børnesprog" til mig ;D? Jeg skal op i (Fsa) fysik/kemi eksamen her om et par dage.. Jeg søgt på nettet, men uden held. Håber en eller anden vil hjælpe ? Tak på forhånd ;) -
Erfaringer med Tingbjerg Kollegiet
ForumindlægHejsa! Jeg har fået boligtilbud fra Tingbjerg Kollegiet, og ville høre hvad folk har af erfaringer med kollegiet? Jeg skal studere fysik på KU efter ferien, så nogen der ved hvordan det ser ud med transport osv.? Mvh. Dennis -
Brug dog søgefunktionen
ForumindlægHvorfor bruger I ikke søgefunktionen øverst på siden? De fleste af de spørgsmål der for tiden stilles om fysik/kemi og eksamen i 9, klasse er besvaret tidligere. I behøver ikke se listen over emner igennem, der er en udmærket søgefunktion øverst på siden. Brug den dog.
