Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15501 til 15520 af 33650
-
SRP I samfundsfag om vacciner
ForumindlægHej allesammen! jeg er igang med at skrive SRP om vaccineskepsis i blandt andet samfundsfag. Jeg skal undersøge hvordan og hvorfor vaccineskepsis opstår, og indrage samfundsfaglig teori i min besvarelse. Nogle der har nogle ideer om hvilke teorier jeg kan indrage? jeg tænke lidt på mediernes roll... -
essay opbygning
ForumindlægHej Folkens. Jeg har ikke skrevet et essay før, men ved at det skal indeholde en indledning, brødtekst og en afslutning/perspektivering. Jeg vil skrive om mine tanker angående herreløse dyr i Marokko og hvordan de blev behandlet. Mit problem er, at jeg ikke ved hvordan jeg skal starte, så det har... -
1. Beskriv grundprincipperne i det udviklede athenske demokrati
ForumindlægHej de kloge mennesker! hvordan skal jeg mon lave den her hvad skal det ses? hjælp! Beskriv grundprincipperne i det udviklede athenske demokrati -
Kan ikke komme i gang med novelle
Forumindlæghej jeg er på spanden jeg skal lave en novelle til i morgen og kan ikke komme i gang HJÆLP!!! p.s. hvis i har en novelle må i meget gerne sende den ;) -
Outline Fashion
ForumindlægHej, Jeg skal op til engelsk mundtlig eksamen. Og jeg har tænkt på at skrive om mode (fashion).. Men har i nogle gode ideer til hvad jeg kan sætte ind i min disposition. jeg tænker lidt om at skrive, at der ikke er så mange unge dre har råd til at købe mode tøj. men hvad for nogle situationer kun... -
Valgfrit emne samfundsfag
ForumindlægHej er lidt lost da vi i samfundsfag selv må vælge et emne at skrive om problemet er bare at jeg har ingen idé om hvad jeg vil vælge. Hvis i har nogle forslag må i meget gerne komme med dem! ps. jeg tænkte på noget med EU ved bare ikke helt hvordan da vi kun må skrive 2-3 sider. håber i kan... -
Erfaringer vedr. mat?
ForumindlægHej, På vejne af min kæreste, har jeg et spørgsmål nedenfor, som vi håber nogle kunne komme med lidt input til: "Jeg sidder i en situation hvor det er tid til at vælge SRP fag samt emner. Jeg har længe overvejet hvordan og hvorledes, og har fundet ud af jeg egentlig godt kunne tænke mig at... -
Socialrealismen - Novelle
ForumindlægHey, Jeg sidder i den situation at vi skulle have haft afleveret dansk synopser i dag, but... Min lærer har hele tiden kigget os over skulderen, og sørget for at vi valgte rigtigt, men alligevel gik det galt... - Da jeg var klar og det hele i dag, læser hun min tekst igen, og boom bang! Så sy... -
H. C. Andersen
ForumindlægHar trukket H.C.Andersen som fordybelse til danskeksamen i 9 kl. Har i et bud på hvilket eventyr jeg skal vælge som kan perspektiveres til "Hun duede ikke" og "Den grimme ælling" SG -
Forskel på "stil" og "handling" i min problemstilling?
ForumindlægHej allesammen Jeg skriver på nuværende tidspunkt min dansk-historieopgave, og derfor har mine lærere lavet en problemformulering til mig og de andre, der har valgt samme emne. Jeg har om "Gunløg Ormstunges Saga", nogle af jer kender den måske. Den hører under "Islændingesagae... -
står det godt?
Forumindlæghej, jeg går i 10.klasse og skal op til dansk eksame ... ville bare lige spørge om i kan rette min præsentation i min synopsis.. med hensyn til stavefejl og forkerte valg af ord osv.. det har jeg nemlig problmer med i forvejen jeg har om danmark og danskhed og har valgt som underemne "Grise... -
Dagbladet Information's politiske holdning?
ForumindlægJeg skal skrive en mindre opgave, og skal fortælle noget om en journalist som skriver for Dagbladet Information. Kan man placere avisen inden for en vis ideologi? -
Dumpet fag, men optaget på uddannelsen?
ForumindlægJeg blev student sidste år med et dumpet fag : Matematik A niveau .. Jeg skal bruge matematik til vidergående uddannelse hvilket det har sat mig under pres . - Jeg skal rejse til USA om to uger hvilket jeg ikke kan nå suppleringskursus . Min situation er lidt anderledes da jeg fik 4-4 i årska... -
HJÆÆLP!!!!!
ForumindlægHvad kalder man tiden efter oplysningstiden? Og hvilken tid er vi i i dag? -
Karaktere der minder om Nora fra Et Dukkehjem
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med at skrive skriftlig dansk årsopgave, og jeg vil gerne sammenligne karakteren Nora med andre karakterer, fra bøger eller lign. fra omkring det moderne gennembrud. Det skal helst være kvinder da det var kvinderne det handlede om. På forhånd tak :) -
værende: platon
Forumindlæghej jeg er ved at analyser teksten "platon af faidon (første halvdel af 300 - tallet f.kr)" i bogen "fire menneskesyn" til eksamen. jeg sidder fast ved ordet værende og hvad der menes med den? kan det betyde legeme og sjælen? -
Hvad er fordelen med humaniora? og hvad er ulempen?
ForumindlægHvad er fordelen med humaniora? og hvad er ulempen? -
Den grimme ælling
ForumindlægHej Sammenligning mellen "den grimme ælling" og "skyggen"? Er der nogle der kan hjælpe mig med, at finde forskellene og lighederne mellem den grimme ælling og i skyggen?? Tak på forhånd -
EKSAMEN!!!!!!!! næringsstoffer
ForumindlægJeg sidder ligenu og læser til eksamen, og skriver om de tre vigtigste næringsstoffer i vores kost: fedt, protein og kulhydrater. Jeg skal kunne forklare hvad kroppen skal bruge kostens næringsstoffer til og er det ikke bare for at man skal kunne overleve? eller hvad? -
Citat - betydning
ForumindlægHej kloge mennesker... Hvad tror i dette uddrag betyder: "Roserne vokser i dale, der får I barn-Jesus i tale" Fra eventyret Snedronningen - og fra Brorsons julesalme "Den Yndigste Rose er Funden" (1730).
