Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15541 til 15560 af 111527
-
granithjulet
ForumindlægHej SP. Kan I tjekke mine udregninger? 5.1 (180 - 150) : 2 = 15 cm. 5.2 (3,14 · (1,80 : 2)2 · 0,45) - (3,14 · (1,50 : 2)2 · 0,45) = 0.3497175 = 0,35 m3 -
Eksamenssæt for HTX!
ForumindlægHej. Ville bare høre om man evt. kunne finde tidligere eksamenssæt i matematik A for HTX på nettet. På forhånd tak! -
Uddannelsesparathedsvurdering
ForumindlægHej Jeg skal snart til en uddannelsesparathedsvurdering og jeg vil gerne vide hvilken opgaver man kommer til at få ? -
HJÆLP - differentialligning
ForumindlægHej! Jeg har et kæmpe problem med denne opgave i matematik - håber nogle kan hjælpe, er helt på bar bund: Nogle af løsningerne til differentialligningen y'-2y=4x^2-4x har et eller flere ekstremumspunkter på deres graf. a)Bestem en lignig for den kurve disse ekstremumspunkter tilhører. -
TIPS TIL SAMF C MUNDTLIG?!
Forumindlæghej alle, er der nogen der har nogle tips til samfundsfag c mundtlig eksamen? og ved i, om jeg skal bygge min "fremlæggelse" om omkring min problemstilling og de underspørgsmål? -
Matematik på HHX
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med min 10.klasse og skal efter sommerferien på HHX. Er der nogle som kender til hjemmesider som kunne være brugebare? -
Gennemsnit
ForumindlægEr der nogen, der kan sige, hvordan man regner sit gennemsnit ud for 3.HHX? Lægger de alle 3 år sammen og tager så gennemsnittet, eller hvordan? -
Karakterberegning
ForumindlægJeg vil lige have en afklaring på omkring skriftlig eksamen: jeg skal op i Dansk samfundsfag og engelsk A vætges de spm 2 eller 1? Jeg skal muligvis kun op i skrftlig og ikke mundtligt i de tre fag. Hvor meget vægtes de. -
Stil, om at gå i skole
ForumindlægHjælp skal skrive en stil om at gå i skole men kan ikke komme gang. -
Studentereksamen matematik A
ForumindlægHej studieportalen! Er der nogle af jer herinde, der ved hvor jeg kan finde alle de gamle studentereksamens prøvesæt, fx dem fra 2010 og optil 2017? det vil være en stor hjælp :-) Tak på forhånd -
funktion
Forumindlægvejledende eksamensopgave 5008 A-niveau. Gør rede for at funktionen O(r)=pi*(r^2)+pi*r*(kvadratrod((1/(64*r^4))+r^2) beskriver keglens overfladeareal, som funktion af keglens radius.. Hvordan gør jeg det?? ved slet ikke hvad der menes. Er med på at det er overfladearealet som funktion af r... -
Opgavesæt 2009?
ForumindlægHejj er der ik nogen der har linket til siden, hvor opgavesættet fra 2009 skriftlig dansk niveau A er ?? inde på uvm lægger de ikke mere opgavesættet ind for dansk, pga copyright ? -
engelsk årsprøve
ForumindlægHej, skal til engelsk årsprøve i morgen, og ville bare vide hvad jeg skal gøre for at få 10? -
Naturgeografi - hjælp til min næstsidste gym eksamen
ForumindlægJeg har 24 timers forberedelse, så jeg trækker på alle mulige og ikke mulige ressourcer, håber at der er en venlig og vidende sjæl der kan hjælpe mig- Jeg skal svare på hvorfor det kunne gå så galt da cyklonen Nargis ramte Myanmar/Burma. Jeg skal inddrage geofaglige begreber som tropisk orkan... -
kronik - inddrage egen mening
Forumindlæghej. jeg skal skrive en kronik, men har lidt svært ved at forstå om man må inddrage min egen mening eller oplevelser - hvis man må - hvor i kronikken, så? må man godt inddrage sin egen mening/oplevelse i indledningen? håber i vil hjælpe (= -
SRP - Fys/His...????
ForumindlægHej derude.. Som mange andre 3.g'er skal jeg til at skrivestudieretningsprojekt. Jeg har overvejet fagkombinationen Fys/His. Er der nogle som har nogle gode ideer til et emne? Håber I kan give mig lidt inspiration... -
Kronik om globalisering
ForumindlægHej allesammen Jeg har fået til opgave at skrive en kronik i samfundsfag. Jeg skal vælge en institution at skrive om og så forklare hvordan netop den institution er globalisering. Mine valgmuligheder er: indenfor økonomi er det: CSR, TOBIN og ILO indenfor politik er det: EU, ICC, ICAO og til sids... -
Matematik - Suppleringsspørgsmål vedr. institut. (Vigtigt!)
ForumindlægHej. Har et stort dilemma. Har valget mellem at supplere b.la. matematik på to forskellige instituter. Enten Niels Brock eller KVUC. Er der nogen som har suppleret mat-A eller lign. på et af de to insitituter og kan fortælle om niveauet, hvor overkommeligt det er. Tak på forhånd! -
Hvornår får 2-3g deres skriftlig eksamensdatoer?
ForumindlægHvordan er det nu? Kan det ikke passe at det er her i begyndelsen af Maj at 2 og 3g får at vide hvilke fag de skal op til skriftlig-eksamen/årsprøver? Og det er i midten af Maj de får at vide de mundtlig prøvedatoer? -
Offentliggørelse af årskarakterer for de afsluttende fag på HTX(1.år)
ForumindlægNogle der ved hvornår årskarakterene for de afsluttende fag, bliver offentligjort på HTX for 1 års eleverne (evt. 2 eller 3 g'er der kan huske det fra da de gik i 1,g?)
