Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 15581 til 15600 af 23677
  • afsætning/ konsumentenhed

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg sidder og skal forberede mig til erhvervscase, og jeg har om peter larsens kaffe a/s, og skal nu definere deres konsumentenhed som en del af en analyse til min udfordring. Jeg er da usikker på, om jeg kan sige at konsumentenheden for kaffe, er alle? altså fra 0- ......
  • Vurdering og indledning i historieopgaven

    Forumindlæg
    Jeg sidder med HF Historieopgave og jeg har om hekseforfølgelser i Danmark i 1600-tallet men jeg er meget i tvivl om hvordan en vurdering skal laves? Jeg har lavet analysen og har brugt to tekster som jeg arbejdede med, men jeg vil rigtig gerne have hjælp til vurderingen :)
  • Digt - tolkning

    Forumindlæg
    Kan man tolke et digt, som man nu forstår det, hvis bare bagrundelsen med analysen er god nok? Jeg skal skrive en novelle ud fra et digt og er bange for, at læreren vil sige, at jeg har tolket digtet forkert. Men kan man ikke tolke digte på mange måder?
  • loggerpro

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en rapport om et gnidningsforsøg vi har udført ved filme en træklods med forskellige overflader (filt, gummi osv) som skulle "trækkes" frem vha. et lod. vi skal analysere videoen på loggerpro. er der nogen som kan hjælpe med det? :) på forhånd tak
  • Eksamen!!- synopsis af short story

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en ide til hvordan man kan udfylde de pågældende punkter, der skal udfyldes i synopsen til engelsk mundtlig eksamen, når man har valgt at analysere en short story? Hvordan skal man eksempelvis lave en problemformulering, når der ikke er tale om et specifikt emne..? håber...
  • Hjælp til dansk tekst

    Forumindlæg
    Hey alle, jeg skal finde en tekst til at analysere til min dansk muntlige eksamen. Mit emne er "Tekster fra vores tid" Som min lærer siger, så skal den helst indeholde lidt "danskguf". Tak på forhånd!
  • Folkeviser, nogle ideer?

    Forumindlæg
    Hej med jer :-) Sidder her med en dansk synopsis, og jeg har trukket "folkeviser". Jeg er virkelig i problemer! Har ingen idé om hvad jeg skal vælge? Nogle gode, som der er meget indhold i til en evt. analyse? PÅ FORHÅND TAK!
  • sro

    Forumindlæg
    jeg er meget i tvivlt om hvordan man kommer igang med delkonklusion? hvordan bygger man den op og hvad består den af? Hvad består en analyse af? Jeg er sproglig, skriver i spansk/engelsk. Hvilke metoder kan man her opremse at man har brugt? Det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen ku...
  • Bollywood Blues hjælp??

    Forumindlæg
    Hjælp. Skal lave en analyse af Per Vers "Bollywood Blues", men fatter ikke teksten... Nogen der kan hjælpe med handlingen? Se link for teksten. http://genius.com/Per-vers-bollywood-blues-lyrics
  • 3.g opgave

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har valgt at skrive 3.g's opgave i dansk. Men jeg har endnu ikke valgt hvilken bog jeg skal analysere. Er der nogen som har et par forslag til nogle gode bøger. Tak på forhånd
  • kemi

    Forumindlæg
    Hej, ved ikke hvad jeg skal gøre, hjælp tak! Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2*2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse% Fe. c) Beregn masseprocenten af H2O i pulveret.
  • Synopsis!

    Forumindlæg
    Hej glade folk Jeg har valgt at gå op i et rapdigt til dansk mundligt, men er lidt på Herrens mark når det kommer til analyse og fortolkningspunkter af rapdigtet. Har i nogen ideer til hvilke punkter je kan tage med i min synopsis? MVH Michael
  • SRO

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg tænkte på om der var nogen der havde nogle gode ideer til nogle lidt sjovere overskrifter end Indledning, Redegørelse, Analyse, Diskussion osv? :-) Gerne noget fagligt, men lidt sjovt :-D Tak på forhånd!!
  • Hjælp til dansk

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg har gået og tænkt over 1.Hvad betyder ordet "hovedmotiv" Det skal bruge til en analyse af et maleri 2.Hvad menes der når man spørg"Hvad er billedets udsagn" Håber nogen gider at hjælpe. Kan virkelig ikke finde ud af det.
  • Forslag/Inspiration

    Forumindlæg
    Hej Skal til at skrive en dansk/historie opgave angående Ungdomsoprøret og Vietnamrkrigen, og skal analysere nogle tekster. Har overvejet nogle sangtekster eller lignende, dog har jeg ikke nogle bestemte. Håber i kan give gode forslag. Tak på forhånd
  • Synkron og diakron

    Forumindlæg
    Hej Hvad er forskellen på den diakrone og den synkrone analysemetode i historie? Laver man en synkron analyse når man fokuserer på et bestemt samfund på et bestemt tidspunkt, og hvorfor det ser sådan ud, hvor imod den diakrone ikke fokusere på et bestemt samfund, men forklarer hvordan en begive...
  • Historie - delkonklusion

    Forumindlæg
    I forbindelse med mit AT-forløb skal jeg analysere to kilder for/imod Tyrkiets indlemmelse i EU, men jeg er usikker på hvad/hvor meget jeg skal skrive i delkonklusionen, når det kun skal fylde ca. 1/2 side. Nogen der kan hjælpe mig???
  • Perspektivering i dansk

    Forumindlæg
    Hej alle:) Jeg har trukket Karen Blixen i dansk, og har herefter valgt at analyse Ringen. Jeg skal kunne perspektivere til både De Blå Øjne og Skibsdrengens fortælling. Hvordan skal jeg gøre? Er der evt. nogen, som har læst dem? :) Tusind tak på forhånd!
  • Digt af Mette Moestrup

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har fået til opgave, at analysere digtet Ydun af Mette Moestrup. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår den måde hun skriver på. Så hvis der er nogen der kan hjælpe ville det være fedt.. Mvh Allou..
  • modtager?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at analysere en tekst fra Robert Falcon Scott's (britisk opdagelsesrejsende, der forsøgte at komme til Antarktis før Amundsen) logbog vha. kommunikationsmodellen. hvem kunne være modtageren her, udover de personer, der finder logbogen?